Ga naar inhoud

Help, konijn helemaal in schok


CamilaXD

Aanbevolen berichten

Toen ik vanochtend m´n konijntjes woe gaan eten geven kon ik mijn konijn niet vinden, ik ging haar zoeken en toen vond ik haar dood helemaal bevroren er lagen allemaal haren bij en ze had wonden:( Ik vind het echt zo erg ze was nog maar 3 jaartjes.Ik denk dat ze dus is ontsnapt en toen is door een kat, ik haat katten:grrrrrr:.

Maar toen ik haar dochtertje afscheid wou laten nemen was ze zo erg in de stress dat ze niet naar haar toe durfde. Ze zitten aan het water( heeft nog nooit een probleem geweest) Maar toen er een eend overvloog schrok ze zo erg dat ze gewoon 2 meter het water in sprong. Haar dochtertje is zo erg in schok dat haar moeder dood is, dat ik denk dat we mischien wel heel snel een nieuw vriendinnetje moeten vinden. Ik heb binnen 2 mannetjes die nog gecastreerd moeten worden dus dan zullen ze in mei wel weer naar buiten kunnen. Maar kan ik zou ik haar wel zo lang laten wachten op een maatje:frown: Ik wil ook even kwijt, Twinkel je was een super lief konijnen en een goede moeder:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zuur om je nijn zo te vinden :(

Veel sterkte

Ik zou vooral naar het gedrag van dochter kijken, het kan ook schok zijn dat die kat aangevallen hebt...

Ik zou het deze week ff aankijken hoe het gaat, als ze zich weer redelijk normaal gedraagt kan ze wel een tijdje alleen blijven, maar als ze zo raar doet zou ik zo snel mogelijk bij een opvang een mannetje erbij zoeken.

( 2 vrouwtjes gaat vaker slecht dan goed namelijk, ik denk dat je met deze 2 mazzel heb gehad ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte met het verlies..

Ik vermoed dat er meer aan de hand is.. Een dochter rouwt vertoont dit gedrag niet omdat de moeder is overleden maar omdat er echt gevaar is. Ik zou er voor zorgen dat de ren roofdier veilig is.. Als het al een kat was kan die er ook niks aan doen.. Verstandig is om de hele ren overdekt roofdier veilig te doen en zolang dat niet is het andere konijntje in een andere veilige omgeving te zetten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik sluit me aan bij Aniek, als er een roofdier bij heeft kunnen komen dan kan die ook bij het konijn wat nu nog over is komen. Dus ik zou haar vannacht niet zo laten zitten als je niets aangepast hebt aan het hok.

Veel sterkte, naar om je konijnen zo aan te treffen.

En inderdaad ik weet niet hoe oud de rammen binnen zijn, maar misschien kan 1 van de 2 al eerder gecastreerd worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .