Ga naar inhoud

Babbel heeft gas


Domino

Aanbevolen berichten

Ik zit me nu alleen even te bedenken hoe het nou precies zit dan dat ze een verstopping krijgt.

Had ze echt een verstopping? Stasis (darmen liggen stil) wordt ook vaak verstopping genoemd. Plus dat je dan ook een verstopping kunt krijgen, darmen vallen stil, er is nog wel voeding in de darmen aanwezig, vocht wordt eruit onttrokken door het lichaam en dan heb je dus een droge harde massa in de darmen. Eventueel kan het nog gaan gisten en tada, ook gas...

Super fijn dat het weer goed gaat met haar! Snap dat je het vertrouwen kwijt bent, ze heeft het erg spannend gemaakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze had uiteindelijk een maagverstopping. De darmen voelden vrij leeg aan volgens de da, maar de maag daarintegen was zwaar opgezet. Maar ik vraag me dan af wat er precies mis gaat als het door kiesproblemen/haakjes komt, dat die maag dan verstopt.

Ik denk dat het ook te maken had met dat ik haar heb geknipt en dat er een zooi onderwol los was gekomen. Ik had haar wel zoveel mogelijk gekamd, maar blijkbaar heeft ze toch teveel binnen gekregen denk ik.

Het gaat op zich goed met haar, ze is wel levendig en alert, maar eet van vanalles een klein beetje en gaat er dan weer bij zitten. Andijvie gaat er het beste in. Ik heb al een voerpapje neergezet gemixed met wortelhapje, maar daar trekt ze haar neus voor op. Ook heeft ze een enkel sprietje hooi gegeten.

Ook al is het normaal niet zo goed voor konijnen, maar donkerbruin brood lust ze wel graag. Is het dan erg dat ik haar daar wat meer van geef? Ik weet dat het dikmakers zijn, maar ze is flink afgevallen dus dat is totaal geen probleem. Maar ik weet niet of het verder nog problemen kan geven in de buik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .