Ga naar inhoud

Zand


nalapuk

Aanbevolen berichten

Ik gaf mijn konijnen vandaag andijvie nadat ik het netjes had afgespoeld tegen het zand toen ik mij opeens afvroeg of het eigenlijk heel erg is als ze zand binnen krijgen? Is het wel nodig om het zand er af te spoelen? In de natuur eten konijnen samen met het gras ook heel wat zand weg, lijkt mij.

Dus wie weet of zand schadelijk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik spoel het er ook altijd af.

je kan niet met de natuur vergelijken want ze zijn gewend aan andere dingen die voor hun normaal zijn maar voor de tamme konijnen niet

Het is niet volledig te vergelijken inderdaad maar wel gedeeltelijk.

Maar niemand weet dus of het echt schadelijk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle antwoorden, niemand weet dus of het echt slecht is of niet.

Het ging mij er ook niet om dat ik te lui ben om het af te spoelen want dat doe ik met alle liefde, ik heb alleen soms dat ik me zoiets dan afvraag en ik was even benieuwd of iemand het antwoord wist maar helaas niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had laatst een krop andijvie met veel zand eraan, of eigenlijk meer opgerdoogd klei en dat spoel ik wel af, maar als ze een hol aan het graven zijn lopen ze om de boel netjes af te werken ook alle plantenwortels langs de wanden af te knagen dus dan krijgen ze echt wel veel zand binnen. Ook met graven zie je wel eens die bekjes half vol grond zitten. Lekker zal het niet zijn maar daar slijten de kiesjes mooi van af zullen we maar denken :P

Ze eten hier trouwens ook van de muren als ze de kans krijgen en lopen met stukken steen te sjouwen. Ze doen het toch echt zelf dus ik denk niet dat ze er zo'n last van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja dat was dus precies waar ik over na dacht, dat ze waarschijnlijk zelf al hartstikke veel binnen krijgen door hun eigen eet/ graaf/ knaag gedrag. Of het dan niet onzin was om het af te spoelen :P al doe ik het toch voor de zekerheid wel ook omdat ik altijd bang ben voor bestrijdingsmiddelen enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .