Ga naar inhoud

Ik moet Nina medicatie geven, word ze niet schuw en ontam van oppakken steeds?


FabienneNina

Aanbevolen berichten

Ik moet haar 3 dagen lang 3x daags medicatie geven en de komende 2 weken 2x per dag, Ze is nu schuwer dan normaal dus het word alleen maar erger als ik doorga, Kan ik dit tegengaan of herstellen na de kuur?

Ze is nu zó lief en tam, dat wil ik gewoon niet kwijt!:love:

Iemand ideeën? Zou het schelen als mijn moeder haar pakte, word ze dan minder/niet bang(er) voor míj?

Best wel een luxe probleem, maarja gelukkig is ze gezond met die kuur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja dat moet helaas gewoon gebeuren, daar kun je weinig aan doen. Je kunt wel proberen haar in de vervoersbox te lokken, zodat je haar niet hoeft te pakken, maar dat krijgen ze ook snel genoeg in de gaten meestal ;).

Daarna gewoon weer rustig het vertrouwen opbouwen, komt wel weer goed hoor, maar dat gedoe is gewoon niet leuk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zelf merk is dat het bij konijnen met wie je geen band hebt (opvangkonijnen in mijn geval) heel slecht werkt, die konijnen zijn natuurlijk vaak net bij mij en komen vaak vanuit een stressvolle situatie bij mij terecht. Geef je ze rust, dan is er niks aan de hand, maar bezorg je ze vervolgens nog meer stress dan werkt dat absoluut niet bevorderend.

Ik heb nu zelf drie eigen konijnen aan de medicatie zitten en daar merk je echt niks aan, ze komen nog steeds gewoon bij me. Mijn buitenkonijnen zijn wat wantrouwiger, als je ze dan één keer zoiets 'flikt' vergeven ze je nog wel maar ga je dat telkens herhalen dan zien ze je al aankomen.

Ik heb zelf ook zoiets van vette pech, je zal wel moeten en ik bepaal hoe het gebeurt want ik ben de baas. Ik geef die medicatie ook niet voor m'n lol dus we zijn er beide bij gebaat als het er zo snel mogelijk in zit. Hoe meer vastberaden je bent, hoe rustiger de konijnen zijn over het algemeen.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn rammetje bijna een maand lang medicijnen moeten geven door gasbuikjes etc. Hij vond het niet prettig maar op een gegeven moment wende die er aan en wist die precies wanneer de medicijnen er weer aan kwamen. Inderdaad wat Dollie zegt, hoe zelfverzekerder je zelf bent, hoe sneller het gaat en hoe makkelijker. Mijn rammetje is mij niet gaan wantrouwen. Ik deed het altijd samen met mijn moeder, en ook haar is die niet gaan wantrouwen. Ik gaf hem altijd wat lekkers na de medicijnen en liet hem even met rust, dat hielp altijd wel. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees even mee, ik heb net dezelfde vraag in een ander topic gesteld. Mijn rammetje heeft een ontstoken voorhuid en die moet 3x per dag worden ingesmeerd, ik smeer nu al 4 dagen met redelijk positief resultaat maar tegelijkertijd heeft hij een rothekel aan me gekregen en begint gelijk te mauwen en te stampen zodra ik het deurtje van het hok open maak. Iets lekkers neemt hij niet meer aan, ook als ik hem niet probeer te pakken. Hij steekt ook het vrouwtje aan, zodra hij terug in het hok wordt gezet wordt zij ook onrustig en onhebbelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of ik het in een mandarijntje zou doen, het is wel slim opgelost maar wat je vaak ziet met dergelijke vruchten is dat er veel vocht uit loopt als ze het eten. Als een deel van de medicatie eruit loopt dan geef je te weinig en dat kan natuurlijk heel riskant zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Wies de 3 maanden voor haar overlijden veel van medicatie moeten voorzien, dwangvoeren, in de houdgreep moeten houden met de dierenarts etc. En ik dacht echt iedere keer "ok nu zal ze wel echt een hekel aan me krijgen" maar dat is dus nooit gebeurd. Hoe hard ze ook met dat soort dingen tegenstribbelde 10 minuten later kwam ze weer net zo blij op me af en kwam uit zichzelf met me kroelen, alsof ze ergens wel door had dat ik het niet gemeen bedoelde, maar dat betekende niet dat ze wilde meewerken met de medicatie, helaas.

Als je band goed is denk ik dat het wel zal meevallen, tenminste dat is mijn ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .