Ga naar inhoud

Krabben en sprietsen na castratie


Stoffer

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand mij uitleggen wat het gedrag van mijn konijn betekend.

Mijn teddy widder rammetje (stoffer) is drie/vier weken geleden gecastreerd.

Voordat hij gecastreerd was sprietste hij niet. Sinds een week is hij aan het sprietsen, ik vraag me af hoe dit kan aangezien dat toch juist zou moeten stoppen na een castratie? En juist is ontstaan na de castratie.

Stoffer mag bij mij los in de woonkamer lopen en slaapt geregeld naast me op de bank leuning.

Sinds een week is hij ook gaan denken dat hij op me kan rijden, hij maakt niet echt de beweging maar krabt me op mijn hoofd. Ik duw hem natuurlijk telkens weg.

Kan iemand helpen met hoe dit is ontstaan en of dit nu blijft? Het lijkt erop dat de hormonen juist erger zijn geworden

na de castratie.

Hij is nu 7 maanden oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm als hij 7 maanden is zit hij nu wel in de pubertijd. Maar je zou zeggen dat na castratie hij juist rustiger wordt.

Vreemd! Ik denk dat het wel erg zal helpen als je een vriendinnetje voor hem neemt! Kan goed zijn dat het gedrag dan helemaal verdwijnt en het is natuurlijk veel gezellig voor Stoffer :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super leuk dat Stoffer een vriendinnetje krijgt. Hij zal zich zeker gelukkiger gaan voelen! Dat gedrag na een castratie snap ik ook niet. Ik hoop dat andere BB leden je er meer over kunnen vertellen, want ik heb eerlijk gezegd ook geen idee.

Succes met het koppelen over twee weken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het duurt echt een aantal weken, soms zelfs een paar maanden voor alle hormonen uit het lijfje van je konijn zijn. Dus het kan inderdaad dat hij recent na zijn castratie dit gedrag nog heeft. Daarnaast speelt ook de tijd van het jaar mee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .