Ga naar inhoud

Bultje, wild vlees?


Eefje

Aanbevolen berichten

Toen ik mijn voedster aan het knippen was voelde ik een bultje op haar poot, ik houd het nu al een tijdje in de gaten, maar er gebeurt eigenlijk niks mee. Ze heeft er geen pijn aan, het wordt niet groter of kleiner.. Kunnen konijnen wratjes krijgen, of zou het wild vlees ofzo kunnen zijn? Ik maak me er niet echt zorgen over, het ziet er rustig en egaal uit, zonder gekke uitstulpingen of kleuren en ze peutert er ook niet aan. Het is wel plotseling gekomen, ik knip haar elke 2 weken en had het absoluut opgemerkt als het er eerder ook al had gezeten.

Ik heb wel een foto gemaakt, maar kreeg het er niet goed op, dus ik probeer het te omschrijven:

Het is klein, formaatje kleine teek en ook zo'n vorm, maar een teek is het zeker niet! Het ziet er een beetje uit als een konijnentepel, maar die hoort toch echt niet op die plek. Herkent iemand dit? Zou ik er toch minder nonchalant over moeten denken?

aangepast door Eefje
tikfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik weet is dat onze hond (ze is 15,5 jr) van ouderdom zomaar ineens allerlei bultjes en wratjes krijgt. Ze merkt er zelf ook niks van en ze zetten ineens op. Maar dan groeien ze ook niet meer verder ofzo. Eentje was zelfs zwart! Volgens de dierenarts was het niks. Denk niet dat je veel aan mijn reactie hebt... Maar wie weet. Misschien iets soortgelijks bij haar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je de konijnen toevallig binnenkort enten? Ik zou er dan meteen even naar laten kijken.

Kun je aan het bultje voelen? Beweegt het onder je vingers, zit het zeg maar 'los'? Is het hard, zacht?

het zou misschien ook een vetbultje kunnen zijn, of een talgbultje?

Als je ze niet binnenkort moet laten enten zou ik even bellen voor de zekerheid, maar het klinkt niet als een spoedgeval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ouderdomsbultjes kunnen het niet zijn, ze is pas 2,5 :)

Het is echt een bultje op haar huid, echt net als een tepeltje zeg maar, het is absoluut geen abces of ander gezwel onder de huid en ze vindt het helemaal niet erg als ik er aan zit. Ze hoeven in augustus pas naar de da voor een enting. Ik was straks bij de opvang om daar wat informatieboekjes af te geven (Wilma was niet mee, dus ze hebben het niet gezien), ze zeiden dat het inderdaad waarschijnlijk een soort littekentje is en dat als het niet verandert het ook zeker geen spoed is, gewoon in de gaten houden en als het groter wordt of er raar uit gaat zien toch even voor de zekerheid naar de da. Het zou inderdaad wel kunnen dat ze daar een wondje gehad heeft, heb een tijdje terug toen ze een onverwachte beweging maakte bij een knipbeurt met de schaar in haar pootje geprikt :$ , dat zou het misschien kunnen zijn, was wel ongeveer op die plek (daarna natuurlijk meteen een trimschaartje met een ronde punt gekocht). Dat wondje heb ik toen goed ontsmet en in de gaten gehouden tot er een mooi schoon korstje op zat, daarna heb ik het niet meer terug gezien, ze heeft ook zo'n belachelijke boel haar dat je echt goed moet zoeken om iets aan haar huid te kunnen zien, ookal wordt ze elke 2 weken geknipt! Bedankt voor het meedenken, ik houd het gewoon in de gaten en als ik er iets geks aan merk ren ik direct naar de dierenarts :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, we zijn weer een knipbeurt verder, bultje zit er nog, toch maar even naar de dierenarts gegaan. Hij wist ook niet wat het was, een soort wratje ofzo. Hij zei dat hij zin had om het er af te knippen, of ik dat ook had haha ;)

Het vraagt er eigenlijk om er gewoon een touwtje om te binden zodat het er af valt, maar dat werkte niet zei hij, dan komt het weer terug. Als het gaat groeien of als ze er aan gaat zitten moet ik terugkomen, dan krijgt ze een roesje en snijdt hij het er uit. Het kan ook zijn dat het er vanzelf een keertje af valt, het is echt een bolletje op haar huid, zit maar aan een heel klein stukje vast. Het is in elk geval niets ergs. Volgende keer toch maar weer naar de dierenarts een dorpje verderop, dat scheelt serieus meer dan de helft in consultkosten.. Ach ja, alles voor de beestjes he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd bultje! Maar gelukkig dat de dierenarts niets vreemds zag. Ga hier ook naar twee dierenartsen hoor, in het dorp laat ik ze enten, want dat is goedkoper en een dorp verder vindt ik ze kundiger dus daar de serieuze controles, zoals laatst met zijn achterkant. Wat fijn dat het er niet ernstig uitziet ( griezel altijd van bultjes bij de beestjes of bij ons zelf ;-) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die dierenarts een dorpje verderop is erg konijnkundig en goedkoop, maar daar is het altijd zo druk dat we pas voor volgende week een afspraak konden maken. Dan maar naar een dierenarts in de buurt waar we wel een half uurtje later terecht konden, voor een bultje heb ik geen konijnkundige dierenarts nodig. Wel een dikke portomonnee, zo blijkt :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vanmorgen toch maar even met Wilma naar de dierenarts geweest. Het bultje groeide niet, maar er zat wel bloed aan, dus ze zat er aan te bijten. De dierenarts heeft het weggebrand, het was toch een wratje. Voordeel is dat het geen kwaad kan, nadeel is dat de kans bestaat dat ze dat vaker gaat krijgen, maar dat zien we dan wel weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stewie heeft ook een wratje een soort pinwratje.

Heeft hij al sinds hij 4 is en hij is nu 7 jaar oud.

Dierenarts zei dat we er niks aan hoefde te doen omdat hij er niet aan zat en het groeit ook niet ;).

Ik hoop voor Wilma dat ze het niet nog een keertje krijgt ;)

en voor jou natuurlijk ook niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .