Ga naar inhoud

Franse Hangoor -- achterpoot gebroken!!!


grimmeman

Aanbevolen berichten

Ja hij stapte gewoon rond, heel raar! Ik had een hoopje ellende verwacht bij de DA maar dit was zeker niet het geval, vandaar dat we hem toch wel een goeie kans geven. Hij eet en drinkt nog altijd goed dus lijkt geen last of weinig last te hebben...

De kooi kan niet in het hok maar ze staan wel naast elkaar dus ze zien elkaar wel.. Neus tegen neus, elk in hun eigen hok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zolang hij goed blijft eten, drinken & keutelen is het prima. Dit is heel belangrijk.

Heb je pijnstilling in huis? Mocht hij ineens gaan stoppen met eten door de pijn, kun je hem dit altijd geven.

Naast mekaar is ook goed :) Op deze manier blijven ze mekaar evengoed zien & ruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eeeh... Dan werkt jouw DA niet volgens de regeltjes Joseeke. Je hebt wel degelijk een recept nodig voor Metacam/novacam(de goedkopere variant)

Metacam is wel wat zwaarder dan Carprofen. Carprofen is ook bedoeld voor konijnen en van Metacam niet. Daarom is er niet echt een eenduidige dosering bekend. (de een zegt de kattendosering aanhouden, de ander zegt minder, weer een ander zegt meer. De een zegt 1 keer daag de ander zegt 2 keer daags enz..)

Dat het voor sommige konijnen beter werkt ben ik met je eens, maar ik zou wel altijd eerst Caprofen proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips!

Ik hoop de medicatie niet nodig te hebben.

Zou het kunnen dat hij nu nog last begint te krijgen of zou het ergste gepasseerd moeten zijn? Ik merk er niks aan, schijnt geen of heel weinig pijn te hebben.. Anders zou ik dit wel merken denk ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eeeh... Dan werkt jouw DA niet volgens de regeltjes Joseeke. Je hebt wel degelijk een recept nodig voor Metacam/novacam(de goedkopere variant)

De assistente overlegt wel even iedere keer met de DA, maar ik krijg 'm vervolgens gewoon mee als ik uitleg waarvoor ik het nodig heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend zeg, ik lees al een tijdje mee.

Echter een breuk zelf doet geen pijn, bijkomende kneuzingen en zwellingen kunnen pijn doen, maar mogelijk heeft hij dat weinig. Dat is ook het risico van een breuk dat ze er toch op gaan lopen, omdat in principe dat geen pijn doet.'

Ik hoop dat hij vlot herstelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bestel de pijnstiller altijd online maar een dierenarts hier in de buurt doet ook nooit moeilijk als ik het met spoed nodig zou hebben.

De assistente overlegt wel even iedere keer met de DA, maar ik krijg 'm vervolgens gewoon mee als ik uitleg waarvoor ik het nodig heb.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bestel de pijnstiller altijd online maar een dierenarts hier in de buurt doet ook nooit moeilijk als ik het met spoed nodig zou hebben.

Als jij 'm online bestelt heb jij ook geen recept van de DA nodig, toch?

Ik ben i.i.g. heel blij dat mijn DA ook niet moeilijk doet.

Pijnstilling is heel belangrijk & handig om altijd in huis te hebben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen zag ik dat Boots zichzelf aan het krabben was met zijn gebroken poot.

Zou dat toch een “goed teken” zijn? Dat het aan elkaar aan het groeien is?

Dat is i.i.g. het teken dat hij er weinig pijn aan heeft, wat heel fijn is :)

De kooi-rust doet hem kennelijk goed. Het is juist heel goed dat hij nu niet zoveel kan bewegen in het kleinere hok.

Nog even volhouden & dan kan hij strax weer samen met zijn vriendje zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben hem heel even laten lopen en hij steunt al op zijn achterpootje! Je ziet dat het nog niet 100% is maar wat een verbetering tov vorige week. Toen liet hij zijn dikke poot echt naast hem hangen. Zwelling is ook volledig weg dus de hokrust lijkt te helpen. OEF!

We zien het toch nog goedkomen, gelukkig maar!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan we doen!

Je ziet wel dat hij het "op zijn zenuwen" begint te krijgen in dat kleine hok.. Dus ik denk ook wel dat hij minder last heeft.

Gaan horen wat de DA volgende week zegt, dan heeft hij 3 weken hokrust gehad.. Hopelijk moet hij er dan niet nog een 3 extra weken in... Als het moet, moet het natuurlijk..

Ondertussen worden ze ook maar groter en groter, echt ongelooflijk wat 2 grote "beren" het worden :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te lezen dat het al beter gaat! Hopelijk hebben de afgelopen weken rust al goed geholpen. Ja het is natuurlijk niet fijn in zo'n klein hokje, maar als hij dan straks weer fijn met een gezonde poot kan rondrennen ben je blij dat je hebt doorgezet en is hij dat vast zo vergeten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat erg zeg, ik weet niet of die dierenarts konijndeskundig is maar ik zou vragen om de foto's van het konijn en dan die foto's na laten kijken door een konijndeskundige dierenarts die zelf ook kan z'n operatie kan uit voeren....ook mijn konijn wel een normaal fotmaat had een nare breuk en die kon dus niet vanzelf aan elkaar vast groeien, hij is door een ortopeed geopereerd en heeft een draad in zijn poot gekregen..ook 9 weken hok rust maar zijn poot is voledig hersteld...ook al lijkt het nu goed te gaan ik zou voor de zekerheid de foto laten nakijken...straks is er toch iets niet goed en heb je een groter probleem..het gewicht telt zeker ook mee dus zijn pootje moet ech goed herstellen en een second opinion is nooit verkeerd..zeker in jou geval omdat het bij de dierenarts gebeurt is en hij misschien z'n operatie niet uit kan voeren en dit nu voorsteld...wel fijn dat het goed lijkt te gaan maar jezelf indekken voor eventuele verdere kosten zou niet verkeerd zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Net terug van de dierenarts en alles gaat goed.

Hij stapt goed en zijn poot is stabiel.. Het is goed aan elkaar gegroeid. Moeten hem nu nog max 2 weken in het kleine hok houden (en dat gaan we toch wel doen voor het zekerste) en dan mogen ze naar buiten.

Maar wat ik me afvraag... Hij en zijn vriendje zijn beide 3 weken geleden gecastreerd en zitten nu sindsdien wel in een apart hok (omdat Boots hokrust voorgeschreven kreeg). Beide hokken staan naast elkaar dus ze ruiken en zien elkaar ook.

mag ik ze binnen 2-3 weken samen buiten zetten? Ze hebben daar een groot hok + loopruimte van een 3-4 m²..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van de dierenarts en alles gaat goed.

Hij stapt goed en zijn poot is stabiel.. Het is goed aan elkaar gegroeid. Moeten hem nu nog max 2 weken in het kleine hok houden (en dat gaan we toch wel doen voor het zekerste) en dan mogen ze naar buiten.

Maar wat ik me afvraag... Hij en zijn vriendje zijn beide 3 weken geleden gecastreerd en zitten nu sindsdien wel in een apart hok (omdat Boots hokrust voorgeschreven kreeg). Beide hokken staan naast elkaar dus ze ruiken en zien elkaar ook.

mag ik ze binnen 2-3 weken samen buiten zetten? Ze hebben daar een groot hok + loopruimte van een 3-4 m²..

Ik zou ze alleen samen zetten als de achterpoot weer helemaal genezen is. Als er gevochten wordt en gereden komt er weer meer kracht op de breuk te staan. Desnoods nog even wat extra weken apart met meer ruimte, zodat hij verder kan aansterken.

3-4 vierkante meter is niet heel ruim voor twee fransen. Ik zou het best griezelig vinden om hierin twee rammen te koppelen. Als je meer ruimte kunt maken zou ik dat zeker doen. In elk geval zorgen dat de koppelruimte neutraal is!

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .