Ga naar inhoud

Simpele oplossing voor stoffig hooi?


Dollie

Aanbevolen berichten

Vorige week ben ik met een nieuwe baal hooi begonnen en de konijnen vinden het echt heerlijk, maar ze niezen er nogal van.. Vind het zonde om zulk goed hooi weg te gooien, het is echt heel mooi hooi met dikke sprieten. Maar dit is natuurlijk ook een beetje sneu.

Heeft iemand een tip hoe ik het op een simpele manier minder stoffig kan maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de vriezer leggen kende ik inderdaad ook, maar er gaat hier echt gigantisch veel hooi door dan kan ik er wel een vriezer bij gaan kopen. Ik vul telkens zo'n grote blauwe vuilniszak en die prop ik dan in mijn mini-kliko (zo'n ding van de Xenos) daar doe ik drie dagen mee. Nat maken kan ik nog wel even proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hooi nu buiten uitgeschud (voor zover mogelijk zonder dat alles wegwaaide, zal straks nog even met kussensloop proberen) en een beetje nat gemaakt. Ik merk wel dat het echt aan het hooi ligt, ik heb gisteren weinig hooi gegeven en ik heb Pip veel minder horen niezen en de rest zelfs helemaal niet. Natuurlijk is dat niet echt gezond dus vandaag wel de normale hoeveelheden gegeven en bovenstaande gedaan. Ze niest nu wel weer wat, maar nog niet zo veel als 'normaal'.

Er gaat hier alleen echt heel veel hooi door met vier konijnen en het is wel aardig wat werk om het allemaal uit te schudden en nat te maken (zonder dat het weer zeiknat is) zeker aangezien ik op een flatje natuurlijk wat beperkt ben in ruimte. Dusss mocht iemand nog een andere tip hebben.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb grove hooi ruiven; het fijne en stoffige hooi zakt er dan uit en dat veeg ik op.

Ik leg het in de ruif als ze bv net al gegeten hebben zodat ze niet direct naar het hooi gaan, dan kan ik het fijne hooi wat uit de ruif valt opvegen, werkt hier erg goed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit niet echt fijn spul tussen, het is juist heel mooi, grof hooi. Maar blijkbaar wel te stoffig, of iets anders.. Ik heb het gisteren echt helemaal nat gemaakt en maar op één plek buiten het hok neergelegd, vanochtend gaat het weer beter met haar. Straks even ander hooi halen, mocht ze dan helemaal opknappen dan koop ik wel een nieuwe baal en anders ga ik toch even langs de dierenarts want vind het wel een heel sterke reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .