Ga naar inhoud

In bad?


FabienneNina

Aanbevolen berichten

Op de een of andere manier zou ik Nina en Jip graag in bad doen, Het lijkt me zó schatig! Alleen het is denk ik wel stressvol. Kan het kwaad? Zo nee, hebben jullie het wel eens gedaan en hoe ging dat?!

Ik doe het natuurlijk alleen als ik 100% zeker weet dat het diervriendelijk is dus... Meningen?:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dat zeker niet doen, behalve als er eentje echt last heeft van plakpoep dat er moet worden afgeweekt of iets dergelijks, dus alleen als er een medische reden voor is. Het is ook niet nodig, ze maken zichzelf hartstikke goed schoon (die van mij in elk geval wel) en denk dat het inderdaad nogal wat stress met zich meebrengt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het ook niet doen. Idd alleen als ze er helemaal onderzitten omdat ze plakpoep hebben of bv nat zijn van de urine (door weet ik wat voor oorzaak). Dan kun je met lauwwarm water wassen.

Maar zo omdat het schattig is, niet doen! Ze gaan het heel erg stressig vinden en konijnen houden zichzelf doorgaans heel goed schoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker geen goed idee. Je noemt zelf al dat het stressend is dus dan kan het al nooit 100% diervriendelijk zijn natuurlijk als de reden voor een bad slechts is dat jij het schattig vindt. De stress weegt alleen op als het om een medische reden is, zoals al wordt gezegd. Behalve de stress heb je ook nog het risico dat ze kou vatten. Als ze nat zijn hebben ze het veel sneller koud namelijk. Niet doen dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons konijn had laatst letterlijk naast de pot gepiest, en was er daarna heerlijk in gaan liggen. Met als gevolg: heel zun zij en buik zeiknat (leuke woordspeling ;) ).

Wij hebben hem toen op een handdoek op de bank gezet en hem met een natte, handwarme washand helemaal gewassen. Hierna zo goed mogelijk afgedroogd met een handdoek.. Zou ik mijn konijn in bad zetten? Nee, alleen zoals hierboven al wordt genoemd, met een medische reden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker geen goed idee. Je noemt zelf al dat het stressend is dus dan kan het al nooit 100% diervriendelijk zijn natuurlijk als de reden voor een bad slechts is dat jij het schattig vindt. De stress weegt alleen op als het om een medische reden is, zoals al wordt gezegd. Behalve de stress heb je ook nog het risico dat ze kou vatten. Als ze nat zijn hebben ze het veel sneller koud namelijk. Niet doen dus!

Helemaal mee eens, je konijnen hebben er niets aan behalve stress, zij kunnen zichzelf namelijk helemaal wassen en schoon houden. poppen lenen zich hier veel makkelijker toe natuurlijk :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn moet je alleen in bad doen als het om medische redenen noodzakelijk is.

Het is behoorlijk stressvol en beangstigend voor ze .

Gewoon voor de lol een konijn wassen, moet je een konijn niet aan willen doen.

Een gezond konijn is ook prima in staat om zichzelf schoon te houden.

Echt niet doen dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger twee van mijn konijnen moeten wassen, wegens luisjes, dit was in de oude tijd, toen er nog geen pipetten of producten voor konijnen bestonden. Die gingen na het bad zo in shock dat ze meteen naar de DA moesten, onder de lamp, en daar 24 uur moeten blijven zijn. Sinds geen éne konijn meer gewassen, desnoods met een washandje de poep als het nodig is, maar meer ook niet, nooit meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas ook een konijn gehad die om medische redenen gewassen moest worden, meerdere keren zelfs.

Wat een drama! Het was behoorlijk beangstigend en stressvol voor haar. Ook zij was daarna compleet in shock.

Gelukkig niet zo erg dat we daarna meteen door konden rijden naar de dierenarts, maar ik had het op dat soort momenten wel erg met haar te doen. Het is echt niet leuk om je konijn doodsangsten uit te zien staan.

Ook ik hoop dat je dit plan niet doorzet. Je doet je konijn er echt geen plezier mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de zomer met de hitte zet ik wel eens een bak met een laagje water erin in de kooi ze gaan er niet in maar ik maak ze wel af en toe nat tegen de hitte want ze gaan nog gezellig samen in een rol zitten ook met die warmte haha:P

maar zou ze ook maar niet in bad doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het me die 2 oudjes vaak gedaan, minstens 2 keer per jaar, wit/zwarte had geregeld plakpoep, gewoon bad vol laten lopen met warm water (ik had een hondenbad waar max 10cm in kon staan) inzepen daarna rustig uitspoelen met een zachte straal, daarna lekker afdrogen en in warme handoek wikkelen, ik had ze zelfs in mijn droogcabine(kast met grote ventilator/fohn)

maar met de fransehangoor X zou ik dat niet snel doen, ze is nou niet bepaald rustig, dat waren de 2 oude dames wel, hele relaxed konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .