Ga naar inhoud

Vraag over het hooi


Chan en Pip

Aanbevolen berichten

Ik zag hier bij een ander forum dat veel mensen hooi van de boer geven. Ik heb nu namelijk hooi uit een winkel, maar dat zijn allemaal van die korte sprietjes. Als ik dit in een hooibal of ruif geef, dan valt dat er allemaal snel uit. Ik zou ook wel hooi van een boer willen geven, maar dan kan ik sowieso geen baal kwijt in de schuur, maar ik las dat iemand dan een plak van die baal koopt.

Is hier iemand die weet waar ik in de buurt van Tiel hiervoor zou kunnen slagen? Of weet je misschien welk merk hooi uit een dierenwinkel ook wat langer is?

Gr. Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben 5 kg pakken van Vitakraft, dat is echt prima hooi, lange sprieten en altijd goed van kwaliteit. Ze eten het alle zes supergraag. Ik veronderstel dat de kleinere verpakkingen van Vitakraft hetzelfde hooi bevatten, dus je zou dat eens kunnen proberen? hier op BB kun je volgens mij ook prima hooi bestellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Vitakraft hooi moet je wel echt geluk hebben hoor. Er zitten pakken tussen met lange sprieten hooi maar soms zijn het ook allemaal kleine sprietjes. Daarnaast is het hooi soms behoorlijk stoffig, ruikt het niet fris en word het erg snel bruin.

Hier krijgen ze momenteel Beaphar hooi met tijmaroma en zo nu en dan kamille hooi. Dit is veel minder stoffig en ruikt goed.

Het blijft alleen wel opletten of er lange sprieten in de zakken zitten of dat het allemaal kleine sprietjes zijn.

Het verschilt echt per pak of zak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf fan van het barn-i kruiden hooi. Dat is altijd goed van kwaliteit en de konijnen zijn er dol op. Het zijn voor het grootste deel ook echt langere sprieten.

Ik haal zelf hooi bij een schapenboer, maar je zou eens op marktplaats moeten kijken of straks van de zomer eens kijken of er boerderijen zijn die verkoop borden hebben, vaak als ze kaas etc verkopen hebben ze ook wel schapen of koeien, en die eten hooi, als je het vraagt kun je daar misschien best een vuilniszakje hooi kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook vitakraft weidehooi verslaafde. Bij mij ligt de zak in het hok open en het blijft prima vers! En heb nog nooit kleinesprietjes gehad. Alleen onderin de zak maar dat gaat de gft in.

Hooi van de boer wilde ik ook proberen. Maar ze zijn gek op het weidehooi dus dan blijf ik daar liever bij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze het tijmhooi van beaphar en alpenweidehooi van vitakraft. Allemaal lange sprieten, hoewel ik laatst een zak tijmhooi had dat niet zo geweldig was. Nu keur ik de zakken even voor ik ze meeneem uit de winkel, de kwaliteit verschilt weleens wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik altijd barn-i kruidenhooi, en dan die met wortel en echinea, die vindt ze echt superlekker en heeft lange sprieten

Die heb ik ook gekocht , voor de lekker dacht ik ,want ik neem altijd hooi mee van het paard , ze eten het alleen als ze echt honger hebben en hebben en eten het niet gretig , terwijl het heerlijk ruikt en mooi grof is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .