Ga naar inhoud

Ervaringen, haakjes en Trovet biks


Samiera

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Zoals sommige misschien al weten heeft mijn lieve Hupje elke 3 maanden last van terugkomende haakjes. Donderdag is Hupje hier weer aan geholpen en gelukkig is alles weer goed gegaan. Nu heb ik ook even met de dierenarts gesproken over ander voer. We kwamen uit op Trovet, op de site staat dat deze brok ENIGZINS haakjes voorkomt. Dus ik heb een proefverpakking besteld, want vind het natuurlijk de moeite waard om het te proberen voor Hupje!

Nu voer ik zelf Science Selective, deze brok is volgens mij vrij luchtig dus te 'zacht' om haakjes te slijpen/voorkomen, klopt dit? Of zijn er nog meerdere redenen? Mocht dit een goede brok zijn en inderdaad helpen bij Hupje, is het makkelijker om ze hier allemaal langzamerhand over te zetten. Kan dit kwaad? Hoe zit het met de samenstelling van Science Selective en Trovet? Ik wil ze natuurlijk niks tekort doen.

En zijn er hier mensen met ervaring van haakjes en Trovet? Helpt dit echt? Duurd het langer voordat de haken terug komen, of blijven ze helemaal weg?

Een heleboel vragen haha, maar ben benieuwd naar jullie ervaring, kennis etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor tot nu toe alleen nog maar goede verhalen, ik heb zelf geen konijnen met dit soort problemen (gehad) gelukkig, maar zou dat wel het geval zijn en de brok die ik nu voer (Bunny Basics van Oxbow) zou niet voldoende werken, dan zou Trovet absoluut mijn eerste keuze zijn. De samenstelling is vrij vergelijkbaar met SS, zeker geen achteruitgang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een toevoeging, ik voer het wel regelmatig aan konijntjes hier alleen die hadden niet zulke gebitsproblemen. ZE deden het er wel goed op allemaal, hoewel ik wel wat moeilijk vind de hoeveelheid te bepalen. Het verschilt nogal per konijn waar ze het goed op doen. In het algemeen zou ik uit gaan van hetzelfde als SS, maar hou hun gewicht goed in de gaten dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom ik weer...... Trovet's grootste fan. :$ (en nee, geen aandelen)

Hier doet Trovet wonderen, de eerste keer zat er volgens mij maar 2 weken langer tussen, maar daarna..... is Puk inmiddels al 2 jaar haakvrij!

Ik bestel ook via de dierenarts en heb 10 kilo zakken, ideaal.

Qua hoeveelheid voer ik hetzelfde als SS zoals Dolie al zegt, maar geef ik in totaal 2/3 Trovet, aangevuld met 1/3 gewone biks.

Ik ben ondertussen alle 4 de konijnen ermee gaan voeren en de 2 die te zwaar waren, zijn ondertussen door de Trovet op prachtig op gewicht geraakt.

Ze zijn er ook allemaal helemaal wild van en eten de bak heel snel leeg.

Trovet is vrij licht verteerbaar, daardoor hebben ze ook sneller weer honger en wordt er sindsdien ook super goed hooi gegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het voor je mee hoor, ik ken de ellende maar al te goed.

Puk heeft 6 jaar lang amper hooi gegeten en nu... hele plukken tegelijk. (en dat is niet overdreven)

Zij zat op gegeven moment al om de 8 weken, het leek steeds sneller terug te komen.

Overzetten was geen probleem, alle 4 de konijnen eten het vanaf dag één graag en vóór ze aan de biks beginnen.

SS heb ik ook lang gevoerd, maar deed hier niets, ik vermoed ook omdat het zo zacht is.

Anderen zijn er enthousiast over en zeggen dat het bij hun konijn wel helpt.

Gelukkig lees ik hier steeds meer succes verhalen over Trovet, ik vind het écht enorm jammer dat het nog zo weinig bekend is.

Mag ik vragen bij welke DA je bent geweest geweest en wat je voor de Trovet gaat betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een zo mogelijk nog grotere fan van Trovet!

Toen ik Max kreeg voerde ik ook SS. binnen 2 maanden waren de haken weer terug. met ss waren de haken hooguit 3 maanden weg. Toen ben ik BBT gaan voeren. Het bleef weg, maar ze vonden het niet zo lekker (bij de bak weglopen, interesse verliezen bij het eten.)dus weer SS geprobeerd (voor ik begon was het nog goed, is nog gecontroleerd. Daarnaast waren de kiezen de laatste keer bij een andere DA geslepen, gelijk met de voerwisseling dus waarom bleven de haken weg? andere DA of voer?)

na 2 a 3 weken ss at Max helemaal niks meer. Omdat het kort daarvoor nog zo goed was dacht ik niet aan haken dus met spoed naar de DA. En jahoor. Hele gemene haken! Ben toen weer BBT gaan voeren. maar die bleken ze niet meer goed te kauwen waardoor ze een dikke bal voer in hun maag hadden waardoor ze nu beide haken hadden. (maag is vol dus geen honger dus geen hooi eten).

Dit was 8 maart vorig jaar.

Ik heb toen even HFST gevoerd, maar Max verdroeg het hogere calcium gehalte niet. Toen ben ik dus over gestapt op Trovet. Tot op heden heeft Max nog steeds geen haken! Hij toont ook nog geen tekenen van beginnende haken. Voor Max was Trovet dus echt DE oplossing schijnbaar.

Daarnaast ben ik ook heel kieskeurig wat betreft hooi. Het hooi moet dik en stengelig zijn. niet dat hele dunne slappe hooi. daar kauwen ze naar mijn idee minder op. Als ik dat hooi had, dan had Max ook veel eerder haken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te horen dat het bij sommige nijnen écht geholpen heeft! Ik hoop over 'n tijdje ook Trovet fan te worden! :P

Mijn DA verkoopt zelf geen Trovet maar kon het wel voor me bestellen. Maar toen bedachten we dat ik dat dan natuurlijk ook zelf kan doen via medpets.nl. Een zak van 10 kilo is daar €40,25. Niet veel duurder dan SS, die bestelde ik altijd op BunnyBin, daar koste het €35,50. Dus maar 5 euro meer is wel te overzien, en als het werkelijk helpt, ben ik sowieso goedkoper uit dan elke 3 maanden haken verwijderen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh.. Ja komt nog wel verzendkosten bij. Maar vaak bestel ik meteen ook voor in de voorraad dus dan compeseert het weer. :P Maar had wel verwacht dat de dierenarts goedkoper was dan op internet? :)

Kuch.. Heb thuis nog 4 zakken van 3 kilo SS liggen haha! Als de Trovet snel in de smaak valt probeer ik iemand hier er blij mee te maken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is misschien een beetje offtopic, maar als ik mijn haakgevoelige konijnen van SS naar Trovet wil omzetten, hoe kan ik dat het beste doen? Eerst mixen en dan steeds minder SS? Truus is net weer terug van de dierenarts en had flinke haken. En als ik jullie positieve ervaringen met Trovet lees, dan wil ik eigenlijk wel gaan proberen! Thanks alvast :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is misschien een beetje offtopic, maar als ik mijn haakgevoelige konijnen van SS naar Trovet wil omzetten, hoe kan ik dat het beste doen? Eerst mixen en dan steeds minder SS? Truus is net weer terug van de dierenarts en had flinke haken. En als ik jullie positieve ervaringen met Trovet lees, dan wil ik eigenlijk wel gaan proberen! Thanks alvast :-)

Zou het zeker proberen als ik jouw was.

Idd net als met ander voer, gewoon rustig opbouwen en de SS afbouwen, komt vast goed dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Suuz!

Ja ik hoop echt dat dit gaat helpen of iniedergeval gaat uitstellen. Ben alleen vergeten om vandaag te bellen maar ik had sowieso een zak van 2,5 kilo besteld, want moet het toch langer gaan gebruiken wil ik effect zien. En als het goed is, krijg ik die morgen binnen.

Mocht dit echt helpen en ze zijn straks allemaal over op Trovet, ik heb nog 4 zakken SS van 3 kilo in voorraad. Heb er geloof ik €34,- voor betaald (intratuin aktie), dus mocht iemand geinteresseerd zijn, dan hou ik je op de hoogte. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen aten ze eerst de Trovet op en daarna de SS, dus dat is wel een goed teken. :) Je hoort ze ook echt goed knabbelen op de brok.

Zou ik ze nu al wat meer Trovet kunnen geven en wat minder SS? Of is de overgang nu nog te groot? Ik heb ze gister van allebei de helft gegeven aangezien ze het uit m'n hand trokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

overstappen? wasda... :P ik doe ook nooit zo moeilijk eerlijk gezegd. Hele jonge konijnen of konijnen met gevoelige darmen is wat anders idd. En als je ff goed in de gaten houd hoe ze er op reageren.

Overigens voer ik lang niet de richtlijn op de verpakking. ik houd hetzelfde gewicht aan als bij SS. +/-10 gram per kg en daar doen ze het prima op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .