Ga naar inhoud

HFST bewaren


Ruthie

Aanbevolen berichten

De zoekfunctie werkt hier niet en via google kan ik ook niets vinden dus plaats ik hier mijn vraag. Sorry moest dit topic al bestaan.

Ik moet vandaag de zak HFST van 15 kilo opendoen, maar deze kan natuurlijk niet allemaal in mijn voerpot op het aanrecht. Dus vroeg ik mij af hoe ik de rest het beste bewaar. Kan dit gewoon in de papieren zak blijven die goed is toegeplakt, of moet ik het echt in een plastieken (afgesloten) box doen? En als jullie het in een plastieken box doen, stop je het dan nog in een plastiek zak of gewoon los in de box (als deze goed uitgewassen is uiteraard). Want zo goed sluit deze die ik hier heb nu ook weer niet zo goed af :s. Handigste zou zijn dat het gewoon in de originele verpakking kan/mag blijven (goed dichtgeplakt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een ton kopen voor het erin te doen, het staat bij mij buiten en daar geraakt toch een 25 kg in. Want als ik juni nog eens voer moet gaan kopen koop ik al direct voor een half jaar, dus dat moet in de ton, ofwel kan je zo'n box waar ze normaal hondeneten indoen. Zo'n ton is echt niet groot, je kan eens bij de bakker gaan zien daar verkopen ze regelmatig zo'n ton.

xxxJolien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de eerste zak het ook in de zak bewaard, in een donkere droge ruimte. Nu had ik het in een opbergbox (van te voren afgewassen en goed laten drogen) en dat vond ik toch beter ruiken. Er kunnen geen beestjes bij, etc.

Woensdag gaat de nieuwe zak ook gewoon weer in de opbergbox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bewaar(de) het ook gewoon in de zak. De zak zelf is ook niet afgesloten, ik hoef 'm zelfs niet open te maken/knippen of wat dan ook, je kunt gewoon voer er uithalen door de openingen aan beide kanten bovenaan de zak. Ik merk ook niet direct achteruitgang in kwaliteit of zo, nu moet ik wel zeggen dat het hier hooguit een maand of twee staat al met al.

Inmiddels voer ik geen Hope Farms meer en daarnaast hebben we last van muizen sinds onze kat er niet meer is, dus voer gewoon in de zak bewaren gaat niet. Ik doe het nu met zak en al in bewaartonnen. Die zak is toch zo gemaakt dat het het voer goed moet houden, dus waarom eraf halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bewaar(de) het ook gewoon in de zak. De zak zelf is ook niet afgesloten, ik hoef 'm zelfs niet open te maken/knippen of wat dan ook, je kunt gewoon voer er uithalen door de openingen aan beide kanten bovenaan de zak. Ik merk ook niet direct achteruitgang in kwaliteit of zo, nu moet ik wel zeggen dat het hier hooguit een maand of twee staat al met al.

Inmiddels voer ik geen Hope Farms meer en daarnaast hebben we last van muizen sinds onze kat er niet meer is, dus voer gewoon in de zak bewaren gaat niet. Ik doe het nu met zak en al in bewaartonnen. Die zak is toch zo gemaakt dat het het voer goed moet houden, dus waarom eraf halen?

Zo'n grote zak voer is niet bedoelt om een half jaar open te bewaren. Dit zetten ze niet op de verpakking, maar het is wel zo. Ik koop liever de 3 kilo zakken. Deze zijn luchtdicht afgesloten. Het voer blijft dan in elk geval goed te de houdbaarheidsdatum.

Het is dan ook niet dat het voer bederft in een grote zak. het verliest vooral zijn voedingswaarde. Denk hierbij aan vitamine en mineralen die sterk dalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het me niet voorstellen dat de oorspronkelijke verpakking niet goed genoeg is om voeding een half jaar goed te houden. Wat nou als zo'n zak een half jaar in een magazijn blijft liggen? Hij is dan nog een poos houdbaar dus mag gewoon verkocht worden. Daarbij, veel merken hebben gaatjes of andere openingen in de zakken zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het me niet voorstellen dat de oorspronkelijke verpakking niet goed genoeg is om voeding een half jaar goed te houden. Wat nou als zo'n zak een half jaar in een magazijn blijft liggen? Hij is dan nog een poos houdbaar dus mag gewoon verkocht worden. Daarbij, veel merken hebben gaatjes of andere openingen in de zakken zitten.

Klopt. toch ben ik er terug houdend mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .