Ga naar inhoud

gezocht! goedkope castratie voor 2 rammen


lady snuffie

Aanbevolen berichten

Castratie van rammetjes is toch niet zo heel duur? Wat is voor jou goedkoop?

Het is natuurlijk wel even wat geld, en de precieze kosten hangen ook af van de plaats waar je woont en naar welke DA je gaat, maar het is wel een bedrag wat met een klein beetje sparen goed op te hoesten is.

Want laat ik het zo zeggen; ik vind dat als je voor het houden van dieren kiest, je ze ook moet kunnen onderhouden. En daar horen ook DA kosten bij. Kun je natuurlijk discussieren over tot hoever iemand moet gaan (is 200 euro genoeg om apart te zetten? Of 500? of 800?) maar een castratie van een rammetje is nog een redelijk laag bedrag, gekeken naar de bedragen van sommige (spoed)operaties. Want als er eentje een keer echt ziek wordt en/of geopereerd moet worden, moet dat konijn dan ook weg?

Waar ik niet mee wil zeggen dat je niet mag rondvragen naar een wat aantrekeklijkere DA qua prijzen hoor. Dat snap ik wel. :) Ik snap alleen niet dat er anders gelijk eentje weg moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo wil je ze allebei laten castreren denk je dan dat ze dood leuk samen kunnen ofzo?

Als dat de streven is dan is het 50 euro van 1 castratie verspild want samen gaan gaat 'm niet worden hoor.

lekker 1 ram ruilen voor een voedster en de andere ram castreren en die bij de voedster zetten.

Dan word de ram die je naar de opvang hebt gebracht ook gecastreerd en krijgt 'ie ook een vriendinnetje.

Iedereen gelukkig ;)

Het kan natuurlijk ook dat ze allebei bij jouw een vriendinnetje krijgen en dan zeg ik, er bestaan geen goedkopere castraties dan 40 euro.

Nouja, Veel suc6 verder!

aangepast door FabienneNina
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk bedoelde Christa bij wijze van.

Ow..... :he:

Hoezo wil je ze allebei laten castreren denk je dan dat ze dood leuk samen kunnen ofzo?

Als dat de streven is dan is het 50 euro van 1 castratie verspild want samen gaan gaat 'm niet worden hoor.

lekker 1 ram ruilen voor een voedster en de andere ram castreren en die bij de voedster zetten.

Dan word de ram die je naar de opvang hebt gebracht ook gecastreerd en krijgt 'ie ook een vriendinnetje.

Iedereen gelukkig ;)

Het kan natuurlijk ook dat ze allebei bij jouw een vriendinnetje krijgen en dan zeg ik, er bestaan geen goedkopere castraties dan 40 euro.

Nouja, Veel suc6 verder!

Lekker makkelijk gezegt.....

Het gebeurd regelmatig dat twee xrammen samen gaan. Vaak ook niet, maar je kunt het altijd proberen. Misschien wil ze ze niet om die reden castreren, maar maakt ze een groepje met voedsters erbij. Maar als ze wel twee rammen wilt proberen te koppelen is het juist super dat ze alles probeert om haar konijnen te kunnen houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Willow voor 45 euro laten castreren, bij een niet-konijn kundig dierenarts (al stond ie wel op het lijstje hier). Ik ben toen naar een andere overgestapt (want ik vond ze ook niet zo goed voor de honden, wilde mijn ene hond permanent aan de medicijnen doen omdat we zeiden dat ie af en toe gewrichtspijn heeft), wel een konijn kundige! En daar kost het tussen de 55-60 euro, ligt aan het gewicht. Stampertjes castratie kostte 56 euro. Een ander konijnkundig dierenarts verderop in Almelo kost het minimaal 65 euro, dure apotheker, ook qua consulten e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kosten verschilt per dierenarts de ene doet het al voor 25 euro en de andere weer voor 80 euro en je heb ook dierenartsen die het op grote en gewicht van het dier doen.

Even rond bellen bij je in de buurt bij konijnkundige dierenartsen wat de kosten zijn en dan bekijken naar welke je gaat je moet natuurlijk ook een goed gevoel over de dierenarts hebben vertrouwen in hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de DA waar ik normaal gesproken heen ga met mijn dieren kost het 80 euro geloof ik. Ik heb mijn rammetje bij een andere DA in de buurt laten helpen, die deed het voor 30 euro. Was wel keurig netjes gedaan allemaal.

Maar dit is in Zeeland, ik weet niet waar je woont? Vanuit ZuidHolland of Brabant zou ook nog kunnen. Ik woon in het Noord-Oosten van Zeeland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kost het al gauw zo'n 100 euro, dat is een konijnkundige dierenarts (dierenkliniek Delfland) staat hier verder niet op de lijst maar wel ergens anders :P Als ik hier zo lees kost dat al aardig wat, ik ga maar eens rond bellen hoeveel het bij de andere dierenartsen hier in de buurt kost

aangepast door kimpjuhh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .