Ga naar inhoud

biscuitje geven?


jelmerh

Aanbevolen berichten

In dergelijke koekjes zitten te veel koolhydraten. Sowieso wordt er suiker en zout aan toegevoegd (niet goed voor konijnen) om nog maar niet te spreken van allerhande bewaarmiddelen.

Brood is op zich al af te raden, dus koekjes nog eens te meer. Ik zou het niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zout en suiker zijn niet goed voor hem hoor, Ik heb Nina ooit een mini-stukje chips aangeboden maar dat wees ze af, haha!

Ze is een heath-junkie!

Je hebt bij de diskus (geen id hoe je het schrijft..) een konijnen salade.

Dat is een soort schaal van harde koek (voor konijnen) met kruiden en hooi erin.. Dat zou je kunnen geven, Dat vinden ze hier erg lekker!

aangepast door FabienneNina
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is ongezond... maar dat is chips voor ons ook en toch eet ik het ieder weekend. Ik geef ze hier ook 1x per week een stuk brood. Ze vinden het gewoon heel erg lekker en dan denk ik ach, dat ene stukje. Zolang je een klein beetje geeft en zeker niet dagelijks maar eerder wekelijks of maandelijks is het geen ramp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zout en suiker zijn niet goed voor hem hoor, Ik heb Nina ooit een mini-stukje chips aangeboden maar dat wees ze af, haha!

Ze is een heath-junkie!

Je hebt bij de diskus (geen id hoe je het schrijft..) een konijnen salade.

Dat is een soort schaal van harde koek (voor konijnen) met kruiden en hooi erin.. Dat zou je kunnen geven, Dat vinden ze hier erg lekker!

Jaa maar die lust ik weer niet he xd

Ik hoor dat de meningen verdeeld zijn ikzelf denk dan ook zo heel af en toe kan geen kwaad jij eet ook niet iedere dag gezond en voor hun zijn het maar een paar hapjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Ik heb van het weekend een halve mega-reep van 40 blokjes gegeten, haha!

Maar wat heeft jouw reactie met de mijne te maken? Idk..

Het had er mee te maken dat Jelmerh de biscuitjes zelf eet en ze dan ook gelijk aan de konijnen geeft. Jij hebt het over een konijnenschotel bij de Discus maar die gaat Jelmerh niet zelf eten om dan ook een beetje aan de konijnen te geven :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is niet zozeer de stoffen die er in zitten, maar meer de verteerbaarheid.

De darmen van een konijn zijn gemaakt om er lekker lang over te doen om voedsel te verteren. Mensenvoedsel zoals crackers, koekjes en brood zijn gemaakt om snel te verteren. De darmen van een konijn kunnen van dit soort voedsel aardig van slag raken.

Ik zou het zelf niet geven, ik zou zelf de kans op problemen te groot vinden. Er zijn ook zo veel wel gezonde alternatieven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

OOk hier krijgen ze als traktaties wel eens een stukje brood.

En toen mijn Samson echt niet wilde eten kreeg ik van mijn collega van de konijnenbelangen de tip om eens met havermout te proberen. IK deed dit aanmaken met water, een paar brokjes SS en een beetje dwangvoeding er door heen. Hij at het zo van het lepeltje gek was hij erop. Zo is hij er weer boven op gekomen gelukkig.

Misschien niet de gezondste manier maar wel effectief denk ik dan maar.

Als je konijn niet eet en dit wel binnen krijgt.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij krijgen ook af en toe een worteldropje (echt niet de 2 a 3 stuks per dag van de verpakking), een wortelbroodje of een stukje gewoon brood. Zijn ze dol op. En zolang het maar af en toe is, heb ik niet het idee dat het superschadelijk is. Ze doen het er nog goed op en reageren er niet verkeerd op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OOk hier krijgen ze als traktaties wel eens een stukje brood.

En toen mijn Samson echt niet wilde eten kreeg ik van mijn collega van de konijnenbelangen de tip om eens met havermout te proberen. IK deed dit aanmaken met water, een paar brokjes SS en een beetje dwangvoeding er door heen. Hij at het zo van het lepeltje gek was hij erop. Zo is hij er weer boven op gekomen gelukkig.

Misschien niet de gezondste manier maar wel effectief denk ik dan maar.

Als je konijn niet eet en dit wel binnen krijgt.

Knuffe

ls Belleke

Dat is toch ook een hele andere samenstelling dan consumentenkoekjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ook dat er meer dan genoeg alternatieven zijn... bakje kruiden, zonnebloempitten, johannesbp.... af en toe brood.. Zou het risico met zoals eerder gezegd consumenteneten niet nemen... wie weet hoe duur de dierenarts is straks...en chips is helemaal een no go.... heb zelf een prikkelbare darm en weet wat chips doet laat staan bij een nijn.... een koe geef je toch ook geen tosti?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .