Ga naar inhoud

Houdbaarheid HFST


Ruthie

Aanbevolen berichten

Als jullie een nieuwe zak HFST (15 kilo) kopen, hoelang gaat deze gemiddeld mee (in maanden)? Ik heb het eens berekend en hier kunnen ze er 200 dagen (6,5 maanden) van eten, maar nu weet ik niet of zo'n zak wel zolang goed blijft.

aangepast door Ruthie
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb in september of oktober een zak besteld, die is goed tot 14 juni. Ligt er natuurlijk wel aan hoe lang die zak al ergens in de opslag ligt, maar ook als hij misschien nog niet helemaal op is als die datum verstreken is ben je toch een stuk goedkoper uit dan als je kleine zakken gekocht zou hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de winkel hier in de buurt is de datum een beetje onzinnig, en gaat het veel langer mee dan erop. Hij zei, zo lang ze het eten is het nog goed.

Je hebt natuurlijk bij producten voor mensen ook dat de datum onzinnig is (bij alcoholische dranken bv)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet twee jaar later of zo nog eens gaan geven, denk dat de kwaliteit dan wel heel erg achteruit is gegaan, misschien wroden ze er niet ziek van maar ze hebben er ook niks aan. Maar een paar maanden is echt helemaal niks mis mee.

Precies, 2 jaar is inderdaad wel erg lang, maar het schijnt dat de kwaliteit helemaal niet achteruit gaat als de makers van het voer proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er denk ik ook aan of de zak open was of niet, bijvoorbeeld vitamine C vervliegt als de brok niet luchtdicht bewaard wordt. Is voor konijnen verder neit aan de orde, maar zo zijn er vast meer dingen. Maar ik durf gerust iets te geven dat een paar maanden tot een half jaar over datum is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .