Ga naar inhoud

Lijst hoe je moet handelen bij ziekte


fancii

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig een lijst te maken waar je vaak voorkomende ziektes aan kunt herkennen, en wat je dan moet doen.

Sommige dingen weet ik echter vrijwel niks van, dus misschien dat jullie kunnen helpen om de lijst compleet te maken.

Myxomatose en VHS heb ik er afgelaten, omdat ze daar tegen zijn ingeënt.

Dit is de lijst:

Foto-MGT38YCN-D.jpg

Foto-F3TIAV8I-D.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ben ik met Wupsie eens.

Verder had ik het er net met Fuerza over dat we elkaar soms zo gek maken op deze site met alle mogelijke ziektes dat we soms vergeten van ze te genieten (dit nadat ik haar een foto gestuurd had van een perfect gezond neusje, waar ik iets aan dacht te zien).

Ik heb voor mezelf besloten te stoppen met dat gestress om al die mogelijke ziekten.

Als er echt iets is met je konijn merk je dat echt wel als oplettend konijnenbaasje, de dierenarts vertelt je dan inderdaad wel wat je moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, wat misschien wel handig is om erbij te zetten: de lijst is voor mijn moeder, aangezien als ik niet thuis ben, zij voor de konijnen zorgt. En ik weet bijvoorbeeld dat je bij gas heel snel moet handelen, dus vandaar dat ik voor alles een lijst heb gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het voor je moeder is dan kan je het toch veel simpeler houden?

Ik neem aan dat je geen weken van huis bent, dus dan kan je gewoon zeggen: Als een konijn niet aanvalt op zijn eten of helemaal niet wil eten bel je mij of de dierenarts.

De rest van de dingen zal allemaal wel.

Je moeder is vast ook niet gek en ziet het heus wel als een konijn helemaal onder de diarree zit of niet meer kan lopen of zoiets en dan zal ze ook jou wel bellen, en anders dan zeg je dat gewoon, dat ze je belt als ze het niet vertrouwt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb je verzonden wat ik achterlaat voor mijn oppas.

Eigenlijk staat er gewoon: ga naar deze dierenartsen als er iets is.

Als ze niet eten is het foute boel en moet je geen seconde twijfelen.

Als er iets is waar je je zorgen over maakt is dit waarschijnlijk niet voor niks, bel voor de zekerheid de dierenarts en/of Samiera en neem hun advies ter harte. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ben ik met Wupsie eens.

Verder had ik het er net met Fuerza over dat we elkaar soms zo gek maken op deze site met alle mogelijke ziektes dat we soms vergeten van ze te genieten (dit nadat ik haar een foto gestuurd had van een perfect gezond neusje, waar ik iets aan dacht te zien).

Ik heb voor mezelf besloten te stoppen met dat gestress om al die mogelijke ziekten.

Als er echt iets is met je konijn merk je dat echt wel als oplettend konijnenbaasje, de dierenarts vertelt je dan inderdaad wel wat je moet doen.

Helemaal mee eens! Ik betrap me er ook regelmatig op dat ik me teveel zorgen maak en daardoor soms meer daar mee bezig ben dan met het genieten van ze. We hebben natuurlijk ook niet alles in de hand, en als je zelf gewoon lekker geniet van je konijnen heb je misschien nog wel eerder in de gaten als er iets mis is. Nieuw motto: genieten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wouw wat ben ik blij dat dit uitgesproken wordt...ik ben waanzinnig blij met het forum maar werd eerst helemaal gek...... wat als, en oh nee en mijn dieren doen niet zus en zo....Mijn konijnen vallen de ene dag wel hun groenvoer aan en de andere dag niet.... We gaan in de zomer ook op vakantie...en ik laat het nummer van de dierenarts achter en de eetinstructies... That's it.... Klinkt akelig maar anders heb ik en de Nijnen geen leven en tuurlijk houd ik ze in de gaten en komt mijn vriendin los van de oppas controleren of het allemaal gaat maar ik weet uit ervaring dat stressen over ziekten geen zin heeft.... uit ervaring weet ik dat het geen zin heeft...helaas..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar heb ik ook wel eens last van. Misschien ook wel slim dat ik daar eens op gewezen wordt :$

Hoewel als ik nu een compleet speelparcours uitzet in de konijnenren omdat ze anders met die sneeuw er helemaal niet uitkomen,

kan ik echt uren zitten kijken hoe ze rondhuppelen en vrolijk zijn, dat is wel geweldig. Voor zo'n momenten doe je het allemaal natuurlijk :)

Tara, dankjewel voor je lijst, ik stop hem erbij in de EHBO-doos, en ik ga voor de rest gewoon proberen om het iets meer los te laten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook heel erg van ow help ze niest wat nu? Vannacht heb ik om 3 uur snachts achter de computer gaan zitten ik maakte me zo'n zorgen om Lady ze schokte helemaal, verder leek ze nergens last van te hebben. Na 5 minuutjes hield het ook op maar kan er niets over vinden ik denk zelf dat ze de hik had ;).

Maar wat jullie ook zeggen je moet er van genieten en niet stressen. Ik streste me rot i.v.m. ik hier van alles las wat ik fout deed en wat ik niet voor mijn nijntjes had ;) Ik wilde in 1 keer alles om gooien maar dat kost geld, en leverde mij heel veel stress op toen zei me vriend tegen mij, "wat is nu belangrijk dat jiij rustig ben en ontspannen en dat die konijntjes een maandje of 2 moeten wachten op hun perfecte leefomgeving en voeding of dat je strakjes zwaar overspannen bent, en ze niet eens meer leuk vindt omdat je er niet meer van geniet".

En nu ben ik een stuk rustiger geworden, het is nog niet perfect maar ik denk een stuk beter dan dat het was :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dat afgelopen zomer ook, continu zorgen maken over een ziekte. Zie ik een scheve kop? Wat schudt Gijs met zijn kop. Help, Gijs eet zijn blindedarmkeutels niet. Etc. De knop is gelukkig wel redelijk om inmiddels. Ik heb dit bij mijn katten niet trouwens, dit zijn dan ook vrij sterke dieren tov een konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .