Ga naar inhoud

4-tal weigert plots SS te eten...


Choco en Nijntje

Aanbevolen berichten

Eigenaardig... na meer dan 1,5 jaar weigert ons 4-tal om nog SS te eten, echt alle 4 !

Wanneer ik hen 's avonds hun portie SS wil geven, ligt de volledige portie van 's ochtends er nog...

Dit gaf eerder nooit problemen, maar nu komen ze er gewoon niet meer aan. :erf:

Ons duo hangoortjes daarentegen eten ze vol enthousiasme en met veel smaak op. :mdr:

Dus er is vast niets mis met deze zak zelf.

De laatste 6 zakken die we ontvingen waren wel allemaal met superdunne biks, vroeger waren de biksjes dikker en reageerden ze enthousiaster.

Dus nu begin ik te twijfelen om nog langer SS te geven, hiervoor kregen ze Cuni Complete.

Ik las dat HFST ook kwalitatief OK is.

Wat zouden jullie doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me wel vreemd dat ze opeens hun brokjes niet meer eten. Krijgt het duo uit een andere zak te eten? Misschien dat het aan het voer uit die zak ligt. Voordat je over stapt zou ik even uitzoeken of het niet aan die zak ligt. Het lijkt mij een beetje vreemd dat ze het opeens niet meer lusten. :D ze moeten natuurlijk wel blijven eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het duo krijgt uit dezelfde zak SS te eten.

We zagen al een tijdje, ook met eerdere zakken, dat ze minder en minder enthousiast aten van de SS.

Maar de afgelopen dagen laten ze gewoon bijna alles liggen.

Het is vooral raar dat er geen 1 van de 4 er nog van wil eten.

Als ik met de groenten kom zijn ze wel alle 4 enthousiast, ook hooi is geen probleem.

Maar als het straks terug kouder wordt, wil ik ook dat ze toch terug wat biks eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval zou ik iets anders proberen. Als ze niks eten van SS dan heeft het ook geen nut om af en op te bouwen. PRobeer nieuw voer. Ik vraag me dan wel af wat de invloed van een groep is op elkaar. Onze konijnen zijn ook vrij gevoelig voor reacties van de ander. IS er 1 druk en die wil graag een Snoepje dan wordt de rest ook druk en willen ze dat ook. Ik denk dat ze elkaar beïnvloeden. Misschien dat smaak bij konijnen ook verandert. Lastige situatie. Die van mij eten altijd alsof ze nooit wat krijgen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad apart. Ik had met HFST dat de een het niet meer lustte, maar het duurde best een tijdje voor ik erachter kwam wat er nu precies aan de hand was omdat de ander zich dus heus niet liet beïnvloeden en mooi alles in haar eentje opat.

Ik zou eerst idd eens een proefzakje proberen van een ander merk want ik vind het wel gek dat 4 konijnen tegelijk in staking gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ff "out of the box" gedachte van mij...

Kan het niet zijn dat de dominante van de 4 iets van gebitsproblemen heeft ofzo, en dat de rest daar op reageert door het ook niet meer te eten...

Ik denk/hoop van niet, heb vandaag een klein zakje Cuni Complete gekocht omdat ze dit vroeger zonder problemen aten.

Ze hebben daarnet alle 4 wat uit mijn hand gegeten, hopelijk kan ik dit terug voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben pas een nieuwe zak SS gekocht en ineens haalde die van ons ook haar neus ervoor op! Nu eet ze het wel weer, maar volgens mij alleen omdat ze toch iets wil eten. Wij hebben een nieuw konijn erbij en hij at dit voer wel uit mijn hand toen hij hier net was, maar de laatste week eet hij er helemaal niets meer van! We gaan nu maar bij hem de HF proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is er dan toch wat veranderd sinds ze naar de 23% ruwe vezels zijn gegaan??

Viel die aanpassing samen met de nieuwe verpakking ?

Dan zou dit wel eens de reden kunnen zijn...

In ieder geval stapt ons 4-tal over op Cuni Complete, daar eten ze nu terug hun etensbakje leeg van. :yes:

Aan onze 2 NHD-tjes om de 1,5 zak (10 kg) SS met z'n 2-tjes op te smikkelen. :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

isschien is er dan toch wat veranderd sinds ze naar de 23% ruwe vezels zijn gegaan??

Viel die aanpassing samen met de nieuwe verpakking ?

Dan zou dit wel eens de reden kunnen zijn...

Ben ook benieuwd of die aanpassing samen viel met de nieuwe verpakking? Heb sinds het weekend een nieuwe 10 kilo zak binnen namelijk dus hoop dat ze hier niet gaan staken :P

Al zou ik ervan opkijken, hier vallen ze ook elke dag zo op hun biks aan alsof ze nooit eten krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bestel ook vanuit Engeland en heb de biks is kwa grootte volgens mij niet veranderd. Maar inderdaad erg vreemd. Ik heb zelf ook een viertal en een duo en ze eten allemaal nog met groot enthousiasme van de SS. Elke ochtend en avond weer! Heb zelf eens HFST geprobeert om mijn uitgaven wat goedkoper te maken, maar mijn nijnen wilden er niks van weten haha. Dus daar inderdaad maar een kilo zakje van proberen voordat je 10kilo aanschaft. En misschien na die 1 kilo toch weer eens de SS proberen, misschien dat er dan ineens wel weer een bek opzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had met de oude verpakking ook al 23% gehad, maar ik bestel het uit Engeland.. Geen enkel probleem gehad verder, ook met de nieuwe verpakking niet, en er gaan echt heel wat kilo's hier door.

Ik bestel SS ook in Engeland, bij Vet.UK, telkens per 3 zakken van 10 kg.

Ja, met 6 nijnen gaan er hier ook heel wat kilo's door... :mdr:

Het bizarre is nog steeds dat ze met 4 tesamen in staking gingen en de hangoortjes niet.

Zelfs Joppe, onze blauwe Wener, die een echte "alleseter" is...

aangepast door Choco en Nijntje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .