Ga naar inhoud

Verlamd konijn


julie

Aanbevolen berichten

Precies zoals ainariel zegt: een diagnose op een forum door een leek is heel moeilijk. De dierenarts heeft ervoor geleerd en heeft bovendien het konijn gezien. Als hij iets aan jouw konijn gevoeld heeft en er is ook een verklaring (die omgevallen plaat), dan moet je dar op vertrouwen denk ik. Sowieso vind ik het heel dapper als je ervoor kiest het diertje niet verder te laten lijden. Gewoon afwachten wat de dierenarts zegt en of er verbetering is dus.

Voel je niet te schuldig over het neerzetten van die plaat. Je hebt dat juist gedaan om je dieren te helpen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch zou ik het een kans geven om tegen EC te behandelen, dat houdt in, Panacur en antibiotica, maar dat krijgt ze al begrijp ik. Je dierenarts kan zo stellig zijn, maar heeft hij er bewijzen voor dat het het niet is? EC kan hele vage verschijnselen hebben.

Het kan beide zijn, en je hebt nu 1 ding behandeld als het ware. Dat is mijn gevoel erover.

Dat zou ik denk ik ook doen.

Want wie weet is het wel EC..

En bij EC zie je toch niet pas verbetering na een maand neem ik aan?

Bij het ene konijn sneller dan het andere maar goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest ik zeker weten dat we voor EC kunnen behandelen zonder dat ze nog pijn heeft dat wil ik dat best doen. Maar ik zie dat ze, ondanks de pijnstillers, het bij momenten écht heel moeilijk heeft, en dat wil ik haar echt geen maand meer aandoen. Daarnet heb ik haar gewassen en even op de grond gezet, toen probeerde ze weg te kruipen en gebruikte ze de achterpootjes een héél klein beetje om zich af te duwen. De DA zei dat ze ondertussen echt heel veel vooruitgang zou moeten geboekt hebben of het was een hopeloze zaak. We zien dus wel morgen, maar ik heb er echt geen goed oog in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik alleen zo raar vind. Er is geen foto gemaakt en ik kan ook niet terugvinden of er bloed onderzoek of urine onderzoek is gedaan. Ik wil je absoluut niet op kosten jagen, maar de dierenarts heeft gevoeld, en daarmee klaar. Dat vind ik dus zo krom. Hoe kan je nou precies weten wat er dan mis is. Misschien heeft ze wel een gebroken rug. Dan wordt het een moeilijke kwestie en zal je vrees ik ook afscheid moeten nemen. Maar dan weet je het tenminste zeker dat je er niks meer aan kan doen.

Ik hoop dat je morgen duidelijkheid krijgt. Een kneuzing kan bij mijn weten nog wel genezen, al zal dat wel even duren. Dat is ook niet met een week over. Ik weet alleen niet wat nu de verlamming veroorzaakt. Ik denk dat het wel fijn zo zijn als je dat duidelijk kan krijgen. Al dan niet door middel van bijvoorbeeld een foto. Maar dat is mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom denken mensen op een forum het toch altijd beter te weten dan de dierenarts die het beestje gezien heeft?

Ik denk dat ik, als het mijn konijn was, het heel moeilijk zou hebben met deze beslissing. Je kunt niet anders dan vertrouwen op de dierenarts waar je heen gaat. (er vanuit gaande dat je je eigen dierenarts al kent en dus vertrouwt) Als je dan dapper genoeg bent om een dier verder niet te laten lijden, dan kunnen we dat alleen maar steunen, toch?

Hoe moeilijk is het niet je dier pijn te zien hebben. Een konijn kan niet zoals wij denken: "oh, het doet even pijn, maar als ik even doorzet, word ik misschien weer beter". Een konijn heeft alleen maar pijn en ellende. En als je je dier dat kan besparen en je doet dat, dan vind ik dat alleen maar goed.

Ik heb zelf afgelopen zomer veel te lang omgetut met een benauwd konijn, omdat ik de knoop niet door durfde te hakken. Ik had toch de hoop dat het beter werd en twijfelde te hard om de beslissing te nemen. Achteraf heb ik daar veel spijt van. Je moet denk ik goed in het oog houden wie je moet helpen: het konijn of jezelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat snap ik, maar stel dat haar ruggetje wel gebroken is, dan weet je tenminste dat je er niks meer aan kan doen, en heb je duidelijkheid.

Ik hoop dat je morgen duidelijkheid krijgt over hoe of wat. Succes in ieder geval!

En als er geen breuk te zien is? En ze weten ook niet wat het wel is? Ga je dan door met wachten, terwijl het dier lijdt?

Ik bedoel niet te zeggen dat je elk dier maar snel moet afmaken hoor. Maar ik vind het wel jammer dat mensen die inslapen overwegen vaak zulke negatieve reacties krijgen. (niet allemaal van jou Domino, dus niet alleen naar jou bedoeld, maar in het algemeen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee maar ik denk dat het van mij verkeerd overkomt zoals ik het heb geschreven.

Uiteraard vind ik, als er geen toekomst meer is voor een beestje, dat je er het beste een punt achter kunt zetten. Dat heb ik dit jaar zelf ook gedaan met m'n hollandertje, ze werd steeds benauwder. Ik stond bij de dierenarts omdat m'n gevoel zei dat ik dit niet te lang moest laten gaan. De dierenarts zei ook. Je kan kiezen, of je laat haar gaan, of ze zal binnenkort stikken. Toen heb ik de knoop doorgehakt, ondanks dat ze zelf nog wel graag wilde eten en doen, maar het ging gewoon niet meer. Niet oneindig doortobben.

Maar er is naar mijn idee, wat ik zo lees, niks echt uitgesloten door middel van onderzoek. En dat vind ik zo vreemd. Misschien vind je me maar een dwarse hoor ;) maar ik zou zelf wel een foto willen zien om te kijken of er iets te zien is aan de rug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar er is naar mijn idee, wat ik zo lees, niks echt uitgesloten door middel van onderzoek. En dat vind ik zo vreemd. Misschien vind je me maar een dwarse hoor ;) maar ik zou zelf wel een foto willen zien om te kijken of er iets te zien is aan de rug.

Ik vind je niet dwars hoor. Je hebt gewoon een mening, net als ik ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind je niet dwars hoor. Je hebt gewoon een mening, net als ik ;)

Ja dat klopt ;) ik heb zoiets van, het moet toch uit te vogelen zijn waar die verlamming vandaan komt. Tegenwoordig kunnen dierenartsen zoveel! En aan de hand daarvan zou ik een plan trekken. Al dan niet een punt erachter, dat hangt er van wat de prognose is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat naar allemaal Julie... :( ik hoop op goed nieuws morgen!

Voel je niet schuldig over de plaat, zulke dingen gebeuren en het was een ongeluk. Mijn konijn heb ik ook wel eens van een behoorlijk hoge tafel laten vallen en dat vond ik toen ook vreselijk maar het zijn dieren en die bewegen. Kinderen vallen ook, zo kunnen dieren ook ongelukken gebeuren en je kunt het helaas niet altijd voorkomen!

Mocht je die moeilijke keuze toch moeten maken dan is dat jouw keuze, jij kent je konijn en als jij ziet dat ze teveel lijdt en de situatie is uitzichtloos dan weet jij als geen ander wanneer het moment is om er een punt achter te zetten. Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben haar deze morgen laten inslapen, finale verdict was een partiële dwarslaesie. De dierenarts zag meteen dat ze vermagerd was sinds hij haar vorige keer zag en dat de toestand eigenlijk enkel nog verslechterd was. Ik denk dat het meest verantwoorde dat we konden doen het vertrouwen in de DA was, en aangezien we zelf ook zagen dat ze veel pijn had denk ik dat het de beste oplossing was. Wat de eventuele kosten van een verdere behandeling zouden geweest zijn maakte ons echt niet uit, maar het zou volgens ons echt geen diervriendelijke keuze geweest zijn. Toch heel erg bedankt voor jullie hulp de afgelopen dagen!

Mijn ander konijn Zippi is in zijn gewone doen. Ik denk dat we het eventjes laten rusten, maar toch niet té lang wachten om een nieuwe voedster te zoeken, het zou leuk zijn als hij niet de hele winter alleen moet doorbrengen. Ik denk dat ik over een paar weken begin uit te kijken of er geen buitenkonijntjes in het asiel zitten ergens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vervelende situatie!

Maak jezelf vooral geen verwijten.

Ik denk dat je gehandeld hebt uit belang van je konijn.

Met een gebroken ruggetje weet ik niet of dat te behandelen is, maar denk dat je je konijn nu veel ellende en pijn gespaard hebt.

Natuurlijk een ontzettend moeilijke en vervelende keuze je konijn te moeten laten gaan.

Heel veel sterkte met dit verlies!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar dat Sientje er niet meer is, maar voor haar is het fijn dat je uit liefde dit dappere besluit genomen hebt. Heel veel sterkte met het verlies! Maak jezelf vooral geen verwijten vanwege die plaat, want die was tenslotte bedoeld om voor je beestjes het verblijf wat aangenamer te maken!

Lief ook van je dat je aan Zippie denkt en hem weer een vriendinnetje gunt. Hopelijk lukt het om het verdriet een plekje te geven en weer te genieten van een koppeltje konijnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte! Dit zijn nooit makkelijke keuzes maar ik heb er alleen maar respect voor dat jullie in het belang van je konijn hebben besloten.

Neem even de tijd om het eerste verdriet te verwerken en ga dan rustig eens kijken naar buitenkonijntjes in de opvang of het asiel inderdaad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .