Ga naar inhoud

Wat zijn bij jullie de consult kosten bij de DA


camila27

Aanbevolen berichten

Vandaag ben ik met mijn 2 nijnen naar de dierenarts geweest.

Toen ik moet betalen moet ik alleen al aan consult kosten € 53.65 betalen. Ik ben me echt helemaal lam geschrokken zeker omdat ik binnen 10 minuten al weer buiten stond.

nu is mijn vraag aan jullie, wat zijn bij jullie de consult kosten?

het gaat dan echt over het bedrag zonder medicijnen ed. dus alleen het binnenstappen tarief

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren en vandaag net naar de da geweest. Gisteren hoefde ik niet te betalen want ik moest vandaag toch terug komen.

Vandaag moest ik 15 euro betalen, eigenlijk maar 1 consult dus. Daarvoor heeft hij Bella 2 keer onderzocht, getest op diabetes en een mestonderzoek gedaan. Deze da is echt kundig, maar geeft meer om het dier dan om het geld. Ik ben er erg tevreden van.

Ook voor de vaccinaties hoefde ik maar 15 euro per konijn te betalen. Het probleem is inderdaad dat dierenartsen mogen vragen wat ze willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is 1 consult ook 27,50, maar als ik met hetzelfde konijn bijvoorbeeld de volgende dag terug kom en hij lijdt nog aan dezelfde ziekte/ hetzelfde probleem als tijdens het eerste consult dan is dat geen nieuw consult.

Dus de consultkosten zijn dan éénmalig ook al sta ik 5 keer in de week met datzelfde konijn op de stoep bij wijze van spreken. (Heb ik ook wel eens serieus gedaan, iedere dag op de stoep staan toen mijn konijn daar opgenomen was; "Joehoe ik kom even haar groenvoer brengen en een aai geven!")

En een enting is bijvoorbeeld inclusief consult (algemene check)dat is dan 30 euro of zoiets. Maar ik denk niet dat ik zou kunnen vragen om een enting zonder consult en dan maar 2,50 af kan rekenen :P

Ik vind je dierenarts dus niet heel gekke prijzen hanteren, het gaat erom dat het een goede fijne en vooral konijnkundige dierenarts is. Dat je binnen 10 minuten weer buiten staat ligt toch niet aan de dierenarts? Als de konijnen gezond waren kan hij er ook niet meer van maken dan dat natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook iets van €32,- en wat daarbij strikt genomen de regels zijn weet ik niet zo goed, maar ik kom er erg vaak en ook vaak met opvangkonijnen. Ze matsen me dus wel meestal en rekenen of geen consult of maar één keer een consult als ik vaker terug kom met hetzelfde dier (daarbij is het normaal gezien standaard om een controle consult te rekenen, wat ongeveer de helft van het normale tarief kost) of maar één consult als ik met meerdere dieren kom. Het maakt mij eerlijk gezegd ook niet zo heel veel uit wat het kost, ze zijn zeker niet de goedkoopste hier maar wel de beste en erg betrokken en gepassioneerd.

Bij mijn vorige dierenarts (die ook wel goed is maar toch anders) betaalde ik €12,5 voor een consult. Tja deels maakt dat de drempel lager om te zeggen 'ach laten we er dan maar even naar laten kijken' anderzijds als ik het nodig acht naar de dierenarts te gaan dan ga ik toch. WAT het ook kost. En daarbij was er geen haar op hun hoofd die er aan dacht om een keer te zeggen 'joh, je bent hier al voor de derde keer deze week met meerdere dieren, laat dat consult maar zitten' en nee ik hoef niet perse korting, maar het zegt op zich wel wat over de dierenarts dat die dus niet perse op jou wil blijven verdienen. Natuurlijk hoeven ze niet altijd voor Sinterklaas te gaan spelen, dat doet mijn huidige DA ook niet (en per saldo ben ik waarschijnlijk alsnog net zo veel kwijt door de hogere tarieven :P) maar ze zijn wel veel makkelijker en dat maakt ze net een beetje tja, menselijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super interessant om te lezen wat jullie allemaal moeten betalen!

Ik weet eigenlijk niet wat wij per consult betalen. 3 voorbeelden:

- herhaalconsult voor 1 konijn + rontgen, maagsonde, en medicatie daar gegeven: 50 euro

- herhaalconsult voor 1 konijn + laserbehandeling om wond te laten genezen: 20 euro

- herhaalconsult voor 3 konijnen, snelle check van 4e konijn + laserbehandeling voor 1 konijn en medicatie daar gegeven: 30 euro

Consultkosten weet ik dus niet, maar ook wij worden vaak gematst en zou nooit volle consultkosten per konijn berekenen. Bovendien is het een hele fijne praktijk waar onze konijnen vrijwillig op de behandeltafel springen als de reiskist opengaat :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DA heeft 's ochtends van 08:30 tot 09:00 en 's avonds van 18:30 tot 19:00 een inloopspreekuur, ik ga dan ook eigenlijk altijd hier naar toe. Dan betaal je geen consult, alleen als ze iets mee krijgen ofzo, dan betaal je gewoon voor de medicatie. Heb al menig keer gehad dat ik langs kwam om alleen even het geslacht of een wond te controleren, en ook al was ik 30 minuten binnen, ik hoefde er niks voor af te rekenen. En ik ben altijd zeker dat ik word geholpen, je hebt tot 9 uur of tot 7 uur de tijd om binnen te komen, dan word je nog geholpen, al is het al 9 uur 's avonds bijvoorbeeld.

Nu scheelt het misschien ook wel dat ik er elke maand wel eens kom, vooral met Hupje waarbij de haken telkens geslepen moeten worden.

Wat eigenlijk de koste zijn van een consult bij mijn DA, ik heb niet eens een idee. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn DA is consult 30 euro ongeveer voor konijn of kat

En met ieder dier wat je gelijk meebrengt kost niks extra...

( mij nog niet overkomen iig)

Dat ik een keer kwam met 2 katjes voor hum vaccinatie en nakijken, gelijk konijnen mee voor nakijken( gebit, gewicht enz) en nagels knippen koste het maar

Per kat vaccinatie 48 euro

En nagels knippen voor konijnen was 10 per konijn.

Consult werd toen niet gerekend

( werd er apart bijgezegt :P)

Hangt er net vanaf waarvoor je komt. Pakketkorting om het zo maar te zeggen..

Kleine knaagdieren is maar 15 euro consult( met degoe geweest )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor m'n dierenarts maakt het niet uit welk dier het is 15 euro per consult. De vaccins waren wel ietsje duurder. 20 euro per konijn

Als de Vaccins op zijn mag je een andere dag terug komen voor gewoon de spuit te geven, moet je geen consult voor betalen, alleen de spuit. De laatste keer dat ik naar de da was gegaan moest ik 75 euro betalen.

3x20( 3 vaccins)

1x15( 1 consult)

En bij dat laatste werd het hartje gecheckt, gekeken naar de nagels, het gebit, gekeken naar het kontje, naar de oogjes, naar de oortjes, naar de pels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Volgens mij is mijn dierenarts erg goedkoop, ik was er gisteren, zaterdag (dus ook nog in het weekend), wies had een bultje op haar onderkaak en bleek een slechte kies te hebben, hij heeft haar een kalmeringsmiddel gegeven en hem meteen onder gasnarcose getrokken en haar nog een injectie met pijnstiller gegeven. Ik vind het ook zo fijn dat hij meteen het probleem oplost en niet dat je daar weer voor moet terugkomen en in spanning zitten.

Dat kostte 47 euro bij elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu bij een vrij dure dierenarts, maar als ik de consultprijzen hier zie valt het bij mijn dierenarts nog mee. Ik betaal 27.50 aan consultkosten.

Bij mijn eerdere DA kostte een consult geloof ik 25 euro, maar dat weet ik niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, wat ik van de week had toen ik met de kat kwam.. :eek: Werd me een avondconsult (gewoon tijdens het avondspreekuur!) gerekend à bijna €40,-. (Normaal dus €32,- ongeveer.) Dat vond ik echt een beetje te zot, was gewoon tijdens de openingstijden etc. Heb ik ook nog nooit eerder gehad, ondanks dat ik vaak 's avonds kom. Valt me ook wel op dat ze als ik met hond of kat kom ook meestal wel de volle pond rekent, wat ze niet doet als ik met konijnen kom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .