Ga naar inhoud

Dominant konijn


adrielle

Aanbevolen berichten

Wij hebben 2 konijnen (2 vrouwtjes, niet bewust) die al van jongs af aan (8/9 maanden) samen zitten. Het is geen familie maar sinds de koppeling in april waren ze na 2 uur al dikke vriendjes. Nu is de ene constant aan het "rijden" op de andere. Zij staat het toe maar lijkt wel heel de tijd gespannen. Een paar minuten later zijn ze weer dikke vriendjes en likken ze elkaar weer af.

Maar weten jullie of er wat te doen is om dat "rijden" op die ander te verhelpen (behalve steriliseren, dat zijn ze beide nog niet.)

Ook lopen ze continue te sproeien, of ze dit beide doen weten we niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je 100% zeker dat je twee vrouwtjes hebt?

Als je konijnen nu 8/9 maanden zijn, hebben ze nu veel last van hormonen en zijn ze flink aan het puberen. Het kan zijn dat ze elkaar binnenkort niet meer accepteren. Houd ze heel goed in de gaten dat ze niet vechten of elkaar verwonden en haal ze in dat geval uit elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben hier twee zussen samen zitten, beiden een jaar of 4 nu, allebei gesteriliseerd. Het sproeigedrag is verdwenen, maar het rijden en continu grommend achter elkaar aan zitten blijft. Ze accepteren elkaar, maar kunnen elkaar soms ook niet uitstaan. Gekke is dat ze ook onafscheidelijk zijn, want ze slapen altijd heel lief tegen elkaar aan en wassen elkaar ook. Tja...zussenliefde.... ;-)

Ik zou er graag een gecastreerd manneke bij zetten, maar mijn wederhelft is het daar niet mee eens. :bounce: Ik denk dat het voor hen beiden wat meer rust zou bieden. Die optie zou jij ook kunnen overwegen. Maar alleen een gecastreerde vent hoor!

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de dierenarts zijn het 2 vrouwtjes al zijn ze allebei aan ons wel verkocht als mannetjes zijnde. Vandaar ook helaas de ze combi, we hadden liever een man en een vrouw gehad.

Maar bedankt voor de reactie's in ieder geval, een mannetje erbij is helaas niet mogelijk bij ons vanwege de ruimte, het zijn binnen konijntjes. Dan misschien toch maar een sterilisatie voor de meiden overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster reed ook heel erg op mijn ram en sproeide vaak, daarom heb ik haar laten castreren (baarmoeder en eierstokken eruit). Hier heeft dat heel goed uitgepakt, ze is nog precies dezelfde, maar dan zonder het rijden en sproeien, haar huwelijk met de exram is beter dan ooit! Er loopt een topic over castratie/sterilisatie van voedsters, daarin kun je de voors en tegens lezen en tegen elkaar afwegen.

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?63817-Sterilisatie-echt-altijd-beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nu ook dezelfde situatie... Een ex-ram en sinds een maand ook een voedster. Alleen is die vrouw nu aan het puberen en wil ze constant op de ex-ram rijden. Gaat die dat niet beu worden? De voedster is nog wat jong om al testeriliseren (ze is 4 maand en kan pas vanaf 6 als ik mij niet vergis). Kunnen we hen toch wat ontstressen zonder ze uiteen te halen want verder is de liefde zeer groot...

Mijn voedster reed ook heel erg op mijn ram en sproeide vaak, daarom heb ik haar laten castreren (baarmoeder en eierstokken eruit). Hier heeft dat heel goed uitgepakt, ze is nog precies dezelfde, maar dan zonder het rijden en sproeien, haar huwelijk met de exram is beter dan ooit! Er loopt een topic over castratie/sterilisatie van voedsters, daarin kun je de voors en tegens lezen en tegen elkaar afwegen.

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?63817-Sterilisatie-echt-altijd-beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ging het niet vanzelf over helaas, en ze was al lang niet meer in de puberteit, want ze is 2 jaar oud! Ik heb haar sinds augustus, na 2 weken begon ze en ze is niet meer opgehouden, maar het zou wel kunnen dat het bij jou nog wel over gaat. Zo niet, dan denk ik dat je niet veel meer kunt doen dan ze genoeg ruimte geven en afleiding in de vorm van speelgoed in alle soorten en maten, zodat ze ook een hoop andere dingen te doen heeft dan je ram lastig vallen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .