Ga naar inhoud

Fibafirst


tantefie

Aanbevolen berichten

Vanmiddag nieuw soort volledig konijnenvoer meegenomen , ze vinden het heerlijk , het zijn stengels van zo 5 cm lang met thimothyhooi en alfalfa stelen , het heet Fibafirst , wie kent het /voert het ook ?

Ik geef het niet als hoofdvoer maar als bijvoer voor de lekker .tis best duur nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Annelies voert het aan Basje, bedoel je denk ik :P

Ik heb hier ook een pak staan. Moet zeggen, niet elk konijn vindt het lekker.. Mijne wel hoor, die vreten alles. Ik vind het wel een hele mooie brok, ook qua vorm. Samenstelling is ook mooi. Het is dat ik gewoon echt heel tevreden ben over de brok die ik nu voer, ze doen het er goed op en de samenstelling is super, maar anders zou ik Fibafirst een mooi alternatief vinden. Hoewel het wel een nadeel is dat er alleen maar 2kg verpakkingen zijn. Met vijf konijnen is dat niet echt ideaal :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Dollie :P

ps. had je nog een berichtje gestuurd tijdje geleden zou je daar nog ff naar willen kijken?

-

Goed nu weer ontopic.

Mijn Snuffie heeft wel eens fibafirst gehad vond ze niet super lekker maar ze at het wel als ze niks anders kreeg.

Nu doe ik de kruimeltjes die over zijn in hun voer want dat ruikt natuurlijk lekker. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Annelies voert het aan Basje, bedoel je denk ik :P

Ik heb hier ook een pak staan. Moet zeggen, niet elk konijn vindt het lekker.. Mijne wel hoor, die vreten alles. Ik vind het wel een hele mooie brok, ook qua vorm. Samenstelling is ook mooi. Het is dat ik gewoon echt heel tevreden ben over de brok die ik nu voer, ze doen het er goed op en de samenstelling is super, maar anders zou ik Fibafirst een mooi alternatief vinden. Hoewel het wel een nadeel is dat er alleen maar 2kg verpakkingen zijn. Met vijf konijnen is dat niet echt ideaal :P

OH ?

Ik kocht dus een doos van 500 gram , maar omdat het zo "luchtig "is, is het best een grote hoeveelheid , was bij de Welkoop en ze hadden ook alleen maar 500 gr verpakking

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hier ook een tijdje gevoerd op aanraden van de dierenarts, waren er helemaal gek op.

Keutels waren er ook goed op mooie kleine hooiballetjes.

Ik heb het toen gebruikt omdat ze bijna geen hooi aten maar dit is ook verandert daarna.

( ben nu alweer een tijdje over op ss omdat de fibafirst toch een beetje te duur is op de lange duur)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat er meerdere konijnen (oa van konino) er allergische reacties op vertoonden, maar er zijn idd ook konijnen die het er prima op doen.

Ik zelf heb het nooit gegeven (ook niet naar de ingredienten gekeken), omdat ik tevreden ben met wat mijn konijnen nu krijgen en hoe ze daarop reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn binnenkonijnen gaan er bij wijze van door een betonnenmuur die vinden het heerlijk. Sies en semmie laten het gewoon liggen en Ties en Sjan eten het als laatste op.

Het is erg droog maar heeft een heel kruidige smaak. Snap eigenlijk heel goed waarom Bearke en Driekus het zo lekker vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahaa , wat een verschil van smaak zeg die konijnen , ik heb 2 konijnen die eten echt alles en zijn ook helemaal hyper als de keukendeur alleen al open gaat , dan komt er vreten denken ze , dan heb ik er 1 die eet wel alles maar bunkert niet , eet met mate zeg maar en mijn hollander is een zeikerd met eten , die lust niet alles , maar deze stokjes fibafirst dus wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij geeft Basje hier op het forum dat ook...

Hihi, wat een leuke vergissing. Ik (Annelies) voer het dus aan Basje (konijnenkind). Hij doet het er heel goed op en ik ben er heel tevreden van, vandaar dat sommige mensen zich mij wel zullen herinneren als het over deze brok gaat.

Even mijn lofzang afsteken: de samenstelling is heel goed, Bas eet het ongelofelijk graag en ziet er heel gezond uit volgens mijn DA. De DA ziet heel veel konijntjes passeren en geeft mij complimenten over Basjes conditie en daar zit die brok volgens mij voor iets tussen. De steeltjes zijn lang en door de structuur ervan doet Bas er ook erg lang over voor zo'n stokje op is. Hij moet er zijn tanden flink voor aan het werk zetten en ik denk dat het daarom ook een goede brok zou kunnen zijn voor konijntjes met bijvoorbeeld de neiging tot haakjes, hoewel ik daar geen ervaring mee heb.

Door het hoge vezelgehalte (30%) vind ik de brok ook heel geschikt voor konijntjes die weinig hooi eten en wel een vezel-boost kunnen gebruiken. Niet als vervanging, maar wel als goede aanvulling op hun dieet dor bijvoorbeeld enkele stokjes als tussendoortje, of door hun vaste brok te veranderen in fibafirst. Er word hierboven gesproken over hooiballetjes-keutels en daar ben ik het helemaal mee eens, het verschil met de brok die ik eerst gaf is zeker merkbaar.

Over de prijs.. Fibafirst is inderdaad prijzig. Ik heb echter maar 1 dwergkonijntje en dan vind ik een euro of 8 per kg best betaalbaar, vooral omdat ik er erg weinig van moet geven om Bas in goede conditie te houden. Ik denk dat hij momenteel ongeveer12 gram per kg konijn krijgt en daar doet hij het heel goed op. Op deze manier doe ik natuurlijk lang met een grote verpakking, maar zelfs indien dat niet het geval zou zijn vind ik het meer dan de moeite waard. Ik vind een goede brok persoonlijk erg belangrijk. Het is tenslotte een voor de meeste konijntjes noodzakelijk deel van het dieet en daar wil ik niet op bezuinigen. Indien Basje binnen een tijd een vriendinnetje kijgt zal ook zij overgezet worden op fibafirst. Indien iemand grote of veel konijnen heeft begrijp ik echter perfect dat er voor een andere keuze gegaan wordt, het moet ook een beetje doenbaar blijven natuurlijk.

Ik wil ook graag nog even benadrukken dat ik ervan overtuigd ben dat er meerdere heel goede brokken op de markt zijn en dat ik zeker niet wil beweren dat fibafirst "het beste" is, wel wil ik graag verkondigen hoe goed het er hier op gedaan wordt :). Ik ben er heel tevreden van maar indien er wat beters op de markt komt zal ik er niet over twijfelen over te stappen, voorlopig blijf ik echter bij mijn keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

na bijna 1 week , zijn er nog maar 2 van de 4 konijnen gretig op fibafirst , ze hebben liever hfst . dus best vreemd dat ze het eerst zo lekker vonden en nu toch alle 4 voor de hfst gaan ., de 2 veelvraten lusten het nog wel , de andere 2 trekken hun neusje ervoor op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat er meerdere konijnen (oa van konino) er allergische reacties op vertoonden, maar er zijn idd ook konijnen die het er prima op doen.

Ik zelf heb het nooit gegeven (ook niet naar de ingredienten gekeken), omdat ik tevreden ben met wat mijn konijnen nu krijgen en hoe ze daarop reageren.

Konijnen van Konino hebben van dit voer niets gekregen hoor. Alleen 1 van de 4 vond dit voer niet lekker, was ander voer waar ze niet tegen konden (geen Supreme)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .