Ga naar inhoud

pff wat een schrik!


LGBaby20

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Vanochtend was Bux nog lekker actief en at goed. Vanmiddag gaf ik hem groenten en hij wilde maar niet eten. Af en toe als hij stil zat zag je zijn koppie een beetje heen en weer gaan, een soort van wiegen. Ik schrok me echt dood want dacht gelijk aan EC. Ik de dierenarts gebeld en het verhaal uitgelegt. Ik kon gelukkig gelijk terecht en heb Bux en Bunny gelijk in de auto gezet. Bij de dierenarts kon ik gelijk door lopen en hebben we Bux helemaal onderzocht. Ze heeft gekeken naar zijn ogen, neus, mond (ook met zo'n apperaatje, weet niet hoe het heet), buikje en zijn temperatuur opgemeten. Op dat moment wiegde hij helemaal niet meer met zijn koppie. Ze kon verder niet ontdekken wat hij had (het was zowiezo geen EC) maar zat te denken aan toch haken op de kiezen of iets met zijn darmen/maag. Hij heeft 2 injecties gehad, een pijnstilling en iets voor zijn darmen(weet even niet hoe het heet). Verder krijgt hij vanavond nog van mij medicijnen tegen zijn maag en vanaf morgen krijgt hij 2x daags enfloxoral drops. Over 2 weken moet ik terug komen om te kijken hoe het gaat (mocht het eerder verslechteren dan moet ik uiteraard eerder terug komen). Ook gelijk om te chippen. De dierenarts wou ze nu niet gelijk chippen omdat Bux al niet lekker is.

Bunny is ook gelijk gecheckt en is kern gezond verklaard!

Poepoe wat ben ik geschrokken vandaag.. Maar ben zo blij dat het geen EC is! Hopelijk knapt mijn kleine mannetje snel op!

Groetjes danique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben inderdaad heel blij dat het geen EC is. Bux heeft ondertussen alweer wat hooi en biks gegeten.

Ik heb in mijn vorige bericht trouwens een fout gemaakt. Bux heeft geen enfloxoral drops maar carprofen gekregen. Ook heeft hij voor zijn maag/darmen Cisaral gekregen. Cisaral moest ik om 22:00 uur geven, deze heeft hij zonder al te veel tegen stribbelen gekregen. Nou moet ik hem 5 dagen 2x per dag carprofen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de lieve berichtjes!

Vandaag gaat het nog steeds niet zo heel goed met Bux. Vanochtend heb ik een stukje gedroogd brood gegeven (dat vind hij erg lekker en heb zoiets van beter dit dan helemaal niks) maar hij nam er maar 2 happen van en verder niks. Ook geen biks of hooi. Net heb ik ze groenten gegeven en daarvan heeft hij wel iets gegeten. Niet veel maar in ieder geval iets. Ook heb ik hem toch maar wat dwang voer gegeven omdat hij echt te weinig binnen krijgt. Vanavond moet ik weer medicijnen geven en denk dat ik dan gelijk even wat dwang voer geeft. Kan ik de medicijnen misschien mengen in het dwangvoer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hem nog steeds niet goed eruit zien. Hij eet echt veel te weinig en af en toe vind ik hem heel wankel op zijn pootjes. Als ie zich aan het wassen is valt ie af en toe bijna om. Mocht het vrijdag echt nog niet beter gaan dan ga ik eerder met hem naar de dierenarts.

Ik heb net een papje voor hem gemaakt met geweekte brokjes. Dit wilt hij ook niet eten. Het enigste wat hij eet is een beetje groenten en af en toe knabbelt hij aan een heel klein beetje hooi. Brokjes laat hij echter liggen...

Ik maak me zo'n zorgen om mijn kleine man!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer even een update:

Het gaat nog steeds niet helemaal lekker met Bux. Hij heeft net een blad andijvie gegeten, een paar happen wortel en een paar brokjes. Verder eet hij niet echt veel. Ook vind ik steeds hele kleine keutels in het hok, en volgens mij zijn die van hem..

Ik geef hem nu maar 3 x per dag een blad andijvie. Dan krijgt hij tenminste iets binnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de dierenarts ook zijn tanden bekeken? Als een konijn niet eet kan het daaraan liggen! Om even uit te leggen wat de BoerenBond zei: De tanden zijn dan niet goed een soort omgekeerde overbeet.. Maar deze mv. is geen DA dusja..

xx Mij en Nina hoop dat het snel beter gaat met Bux!

Ps: Misschein kun je wat groente tussen het hooi stoppen om hem te stimuleren hooi te eten!

aangepast door FabienneNina
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer even een treurige update:

Vandaag moest ik weer voor controle terug naar de dierenarts. Vanaf gisteren avond heb ik bij Bux gezien dat hij zijn koppie een heel klein beetje scheef houd. Ik had al vanaf vorige week het vermoeden dat Bux EC heeft. Helaas heeft de dierenarts vandaag geconstateerd dat Bux inderdaad EC heeft. Voor mij dus nu een bevestiging en een toch best schokkend bericht. Ik heb voor 30 dagen nu een suspensie mee gekregen genaamd Fenbendazole wat ik 1 maal daags aan Bux moet geven. Aangezien Bux kleine keutels heeft heb ik met de dierenarts afgesproken dat ik maandag terug bel als hij dit maandag nog heeft. Gelukkig eet Bux op dit moment redelijk. Het is nog niet helemaal zoals het moet zijn maar het gaat de goede kant op. Hij eet voornamelijk hooi en groenten maar vanaf vanochtend at hij ook weer wat brokjes.

Ik vind het ondanks dat ik het al verwacht had toch een heel akelig bericht. Ik heb wel eens filmpjes gezien van EC bij konijnen en vind het echt een heel akelig gezicht. Hopelijk knapt Bux snel op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes!

Ik hoop ook dat hij snel op knapt. Ik heb net zijn medicijntjes gegeven en ook gelijk weer brokjes. Hier begon hij wel van te eten.

Maak me wel zorgen om hem, hij is nog maar 2 jaar en heeft nu al deze rot ziekte.

Kan ik Bux trouwens nu wel buiten laten met deze koud? Ik voel elke dag even in zijn nekje en daar voelt het wel warm aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo allemaal,

Weer even een update.

Met Bux gaat het redelijk. Ik geef hem nu al bijna 2 weken medicijnen en ik zie dat zijn kopje al weer iets minder scheef staat. Ook staat hij niet zo heel wankel meer op zijn pootjes. Wel vind ik dat hij heel erg mager is. Daar maak ik me het nog het meest zorgen over. Hij staat namelijk nog buiten met Bunny en kan hem eigenlijk niet binnen zetten. Dit omdat hij dan in de schuur moet en het een te kleine ruimte is om ze daar allebei neer te zetten. Hij zou dus alleen moeten zitten in de schuur maar dan stopt hij helemaal met eten. Verder merk ik niet aan hem dat hij het koud heeft. Ik voel elke dag even in zijn nekje en dit voelt altijd warm aan.

Hoe zou ik Bux weer wat kunnen laten aankomen? Ik geef hem nu aardig wat wortel en gedroogd brood.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat hij niet in het hok gaat zitten. Hij zit alleen maar met Bunny bovenop het hok. Heb daar al handdoeken en een dekentje opgelegt zodat hij wat warmer zit. Alleen graaft hij dit er elke keer af. Ook heb ik extra stro in het hok gedaan maar hij zit daar nooit. Ik denk eigenlijk niet echt dat hij het koud heeft. Hij voelt warm aan en zoekt zelf ook niet de warmte op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .