Ga naar inhoud

14 jaar en weer door de operatie


Knijnderte

Aanbevolen berichten

Mijn lieve Knijndert van 14 jaar is gisteren voor de tweede keer aan zijn kiezen geholpen. Wederom is alles goed gegaan en ligt hij nu lekker bij te komen van het dwangvoeren :) Ik wilde het even met jullie delen, dat ook een konijn van 14 nog goede kansen heeft bij een juiste dierenarts. Hij is inmiddels een beroemdheid (het oudste konijn van de dierenkliniek) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij is voor de rest gezond. Wel uiteraard niet meer de jongste en wat laag in gewicht (een echt oud mannetje). Ik had eigenlijk al afscheid genomen.. Dacht de tweede keer narcose etc.. Maar hij is er goed doorheen gekomen en de eerste nacht overleefd. Nu blijven dwangvoeren met science plus en AB en pijnstillers. Het gekke is dat hij gewoon door blijft eten, ook al heeft hij last van de kiezen. Ik kan het enkel zien aan wat afscheiding uit zijn oogjes dat hij weer last heeft. Hopen dat het nu ook weer een tijdje wegblijft. De dierenarts heeft 1 kies getrokken en de rest geslepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super zeg dat jullie ook zo goed ingrijpen! Ik zie zoveel mensen slecht eten op ouderdom gooien, gisteren nog een X Vlaam binnen gekregen erg mager, nooit naar de dierenarts geweest, tjah eet wat slechter.. Zo sneu.. hopelijk voor hem hetzelfde resultaat.

En hopelijk gaat de boef van jou nog jaren zo door. Hier hupst een kleurdwerg van 17 jaar dus ze kunnen heel oud worden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw 17 jaar! Dat zal toch bijna een record zijn :) Voor een dier moet je gewoon zorgen heb ik altijd geleerd. De vorige keer had ik het namelijk ook pas laat in de gaten omdat hij gewoon door bleef eten. Nu weet ik gewoon dat ik om de paar maanden zijn gebit moet laten controleren. In het verleden heeft hij nooit last gehad van zijn gebit, maar nu (misschien door ouderdom?) slijten zijn tanden niet meer goed af. Dit terwijl hij goede brokken krijgt en altijd hooi. Zelfs een zieke vis behandel ik in quarantaine hier met antibiotica ;) Het is soms wat met de diertjes.

Ps hij heeft gisteren al wat aan zijn voer geknabbeld en ook de snoepjes gaan er nu in :) (normaal krijgt hij niet vaak een snoepje, maar nu is alles wat hij eet meegenomen)

aangepast door Knijnderte
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .