Ga naar inhoud

Frontline voor konijnen?


Ainariel

Aanbevolen berichten

Absoluut geen frontline! Frontline kan dodelijk zijn!

Stronghold werkt zowel tegen vlooien als wormen dus dat is wel een optie. Advantage wordt ook wel gebuikt.

Overigens hebben konijnen niet snel vlooien. Meestal zitten kattenvlooien in huis, die geven toch de voorkeur aan hond en kat. Dus er moet een behoorlijke vlooienplaag zijn willen ze echt op het konijn gaan zitten. Maar het kan wel, dus meebehandelen is wel slim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net even gegoogled ( was ook erg benieuwd namelijk) maar je kunt stronghold daarvoor gebruiken! Dat lees ik tenmisten op de site van wilhelminapark. Wel je omgeving meebehandelen, want als je echt vlooien gezien hebt, heb je grote kans dat je omgeving ook besmet is want 95% van de vlooien zit in de omgeving!

oh zie net dat stronghold al geadviseerd is :wink2:

aangepast door loesje24
Link naar reactie
Delen op andere sites

O ok, dank jullie wel. Omgeving meebehandelen doen we natuurlijk automatisch alleen niet met spray. Ik denk nl niet dat het zo gezond is voor de omgeving (lees: Stamper). Dus we stofzuigen en zo.

Wel handig om te weten dat de vlo meer voorkeur heeft voor hond en kat. Ik weet ook niet of Stamper vlooien heeft hoor, maar ik dacht: zou ik m nu preventief moeten behandelen? Vandaar mijn vraag.

Kan Stronghold ook bij jonge konijnen gebruikt worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stronghold werkt zowieso beter dan Frontline en dit zou ik dan ook aanraden om op je honden/katten te gebruiken. Stronghold helpt bij alle stadia van vlooien, waar Frontline (en vele andere merken) alleen volwassen vlooien dood. Daarnaast help stronghold ook nog een stuk bij omgevingsbestrijding, plus het beschemt nog tegen hartworm en nog verschillende soorten wormen.

Onze kat Terry bleek een vlooienallergie te hebben, sinds we Stronghold elke maand gebruiken heeft ze nergens meer last van, kale plekken zijn weg. Geen vlo meer gezien in huis! Heb de konijnen in het voorjaar ook één keer moeten behandelen omdat ik ze had gekoppeld in het hok waar de katten snachts slapen. Dan weet jij wel hoeveel vlooien er uiteindelijk in huis moeten zitten willen de konijnen ze ook hebben XD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stronghold werkt tegen heel veel dingen en werkt ook gelijk in de omgeving waar het dier verblijft. De omgeving mee behandelen met giftige troep is dus niet nodig en zelfs onwenselijk.

Voor je kat zou ik ook Stronghold gebruiken. Het is net iets veiliger als Frontline, in hoe verre je van veilig kunt spreken met gif..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dan maar es op zoek naar Stronghold, want Frontline helpt ook niet meer echt tegen teken heb ik gemerkt. Mijn honden zitten er in de zomer behoorlijk onder, ben de hele tijd met een tekentang in de weer. Ik hoop ook dat het tegen teken werkt? En wat is de prijs in vergelijking met Frontline?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stronghold werkt zowieso beter dan Frontline en dit zou ik dan ook aanraden om op je honden/katten te gebruiken. Stronghold helpt bij alle stadia van vlooien, waar Frontline (en vele andere merken) alleen volwassen vlooien dood. Daarnaast help stronghold ook nog een stuk bij omgevingsbestrijding, plus het beschemt nog tegen hartworm en nog verschillende soorten wormen.

Onze kat Terry bleek een vlooienallergie te hebben, sinds we Stronghold elke maand gebruiken heeft ze nergens meer last van, kale plekken zijn weg. Geen vlo meer gezien in huis! Heb de konijnen in het voorjaar ook één keer moeten behandelen omdat ik ze had gekoppeld in het hok waar de katten snachts slapen. Dan weet jij wel hoeveel vlooien er uiteindelijk in huis moeten zitten willen de konijnen ze ook hebben XD.

Preventief kun je ook CDvet vlo en teek exit gebruiken. Ranzijn verkoopt het tegenwoordig, maar het is ook op internet te verkrijgen. Dit middel bevat geen gif, is puur natuur en dus veilig.

Die gif pipetten zou ik alleen gebruiken wanneer je echt met een plaag te maken hebt en dan wel 2 behandelingen omdat er na de eerste behandeling nog eitjes uit kunnen komen.

CDvet houdt de vlooien van je dieren af, maar doodt de vlo niet. Stronghold doodt de vlo wel. Vandaar dat ik preventief CDvet gebruik en bij een plaag Stronghold.

De gif pipetten hebben allerlei mogelijke bijwerkingen, tot epilepsie aan toe.

Ik gebruik het nu een paar jaar met tevredenheid. Ik heb alleen dit jaar een paar vlooien gehad, maar dat kwam omdat die op de kat van mijn oma zaten die wij overgenomen hebben. Het arme beestje zat helemaal onder.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dan maar es op zoek naar Stronghold, want Frontline helpt ook niet meer echt tegen teken heb ik gemerkt. Mijn honden zitten er in de zomer behoorlijk onder, ben de hele tijd met een tekentang in de weer. Ik hoop ook dat het tegen teken werkt? En wat is de prijs in vergelijking met Frontline?

Stronghold werkt naar mijn weten niet tegen teken. CDvet vlo en teek exit wel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stronghold werkt naar mijn weten niet tegen teken. CDvet vlo en teek exit wel ;)

Dat dacht ik dus ook. Onze katten, en vooral Blacky zit elke zomer ONDER de teken, elke dag kun je haar maar weer nagaan. Varieert van 2 tot 10 tot 20 teken per dag in de zomer >.>. Maar sinds we Stronghold gebruiken hebben we nog maar enkelt teken ontdekt, en we controleren ze echt elke dag van voorjaar tot begin herfst. Nu kan het ook zijn dat er zowieso al minder teken zijn de de strenge winter afgelopen winter hebben overleeft, maar dan nog! We zijn met stronghold in de zomer begonnen, en heb toch wel kunnen zien dat nadat we zijn gestart, ze met een stuk minder teken zijn thuisgekomen :mdr:

aangepast door ShinLi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke even, Frontline Combo werkt tegen vlooien in alle stadia!

Een goed alternatief is advantix! Werkt tegen vlooien, teken, stalvliegen en nog iets (stalvliegen komen nog niet echt voor in Nederland, maar komen wel steeds meer onze kant op, helaas)

Als je vlooien hebt... Helpt het niet om alleen een vlooienpipet te geven en te stofzuigen.

Je moet vlooienpipet geven, omgeving behandelen met omgevingsspray, stofzuigen en stofzuigerzak weggooien (vlooienbandje in de zak heeft ook geen zin, want het middel wat in de vlooienband zit, kan zich niet verspreiden via een bloedbaan), daarnaast het dier ontwormen, want de worm is een gastheer voor de vlo.

Dit is hetgeen wat je echt!!! moet doen.

Anders kom je er gewoon bijna niet vanaf en blijft die cyclus iedere keer weer op gang komen. Dan denk je er vanaf te zijn en komt de volgende generatie weer op gang, omdat je niet met omgevingsspray heb behandeld.

Zo, dat was het ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke even, Frontline Combo werkt tegen vlooien in alle stadia!

Een goed alternatief is advantix! Werkt tegen vlooien, teken, stalvliegen en nog iets (stalvliegen komen nog niet echt voor in Nederland, maar komen wel steeds meer onze kant op, helaas)

Als je vlooien hebt... Helpt het niet om alleen een vlooienpipet te geven en te stofzuigen.

Je moet vlooienpipet geven, omgeving behandelen met omgevingsspray, stofzuigen en stofzuigerzak weggooien (vlooienbandje in de zak heeft ook geen zin, want het middel wat in de vlooienband zit, kan zich niet verspreiden via een bloedbaan), daarnaast het dier ontwormen, want de worm is een gastheer voor de vlo.

Dit is hetgeen wat je echt!!! moet doen.

Anders kom je er gewoon bijna niet vanaf en blijft die cyclus iedere keer weer op gang komen. Dan denk je er vanaf te zijn en komt de volgende generatie weer op gang, omdat je niet met omgevingsspray heb behandeld.

Zo, dat was het ;)

Sry, maar daar ben ik het niet mee eens. Ten eerste is omgevingsspray gifig voor kleine dieren, vogels, vissen en kinderen. Ten tweede heb ik zelf een vlooien plaag bestreden met 2x (4 weken tussen pauze) alle dieren tegelijk (konijnen staan buiten dus heb ik niet gedaan, maar als ze binnen staan moet je die ook mee behandelen) met Stronghold te behandelen, alle dagen te stofzuigen (idd legen) en om de dag te stomen (niet dweilen, want dat maakt het juist erger!).

Meer heb ik niet gedaan en ik ben er ook vanaf.

Frontline werkt niet in alle gebieden in NL. Mijn ouders gebruikten frontline, maar hun honden kregen op een gegeven moment alsnog vlooien (en teken) terwijl ze het stipt optijd gaven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stomen helpt inderdaad ook.

En omgevingsspray is ook inderdaad niet goed voor je.

Er staat ook op de bus, dat als je vogels of kleine knagers hebt je het beste een doek over de hele kooi heen kan leggen, sprayen, alle ramen open en binnen 10 min is alles weer veilig.

En Frontline daar zijn de twijfels over verdeeld, ik ga het niet tegenspreken, maar ook niet zeggen dat ik het ermee eens ben ;)

Weet wel dat Advantix wel goed werkt, omdat dit een totaal andere werkzame stof heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een stofzuiger zonder zak, dus die leeg ik elke keer netjes. Ook tussendoor, want mijn honden haren best wel. ;) En ik merk dat ik met stofzuigen veel baat heb en ik vind het ook veel gezonder dan al die sprays. Plus dat ik geen andere kamer heb waar ik Stampertje in kan doen en ik veel te bang krijg dat ie alles gaat aflikken (sorry echt overbezorgd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .