Ga naar inhoud

Hele kleine keuteltjes


Eefje

Aanbevolen berichten

Ik vond net links en rechts in de ren een paar hele kleine, plakkerige, maar toch nog stevige keuteltjes. Zijn dit blindedarmkeutels die niet opgegeten zijn? Het was geen trosje, ze lagen verspreid en waren ook niet echt blubberig wat ik hier wel eens lees. Geen van beide nijnen heeft een vieze kont en ze eten en keutelen allebei goed. Heb de bak gecontroleerd en daar verder niks gevonden. Moet ik hier direct het voer op aanpassen, of kan dat gewoon een keertje gebeuren? Ik heb het hier nog niet eerder gezien! Ik geloof wel dat mijn vriend ze vanmorgen iets meer wortel gegeven heeft dan ik normaal gesproken doe, kan het daar mee te maken hebben? Mijn voedster wordt woensdag gecastreerd, dus wil wel dat haar darmen dan helemaal in orde zijn. Zal ik voor de zekerheid de hoeveelheid biks vandaag en morgen halveren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heb je inderdaad iets aan de voeding verandert wat hen niet zo goed is bekomen. Suiker kan voor darmproblemen zorgen, door de suikers. Het kan dus aan de wortel liggen. In principe kan dit wel eens gebeuren en hoef je niet meteen veel te veranderen, maar aangezien je voedster moet geopereerd worden, is het misschien geen slecht idee de wortel even te laten en er vooral voor te zorgen dat ze veel hooi eet. Als ze niet te veel biks krijgen hoef je ook niet te minderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het ligt inderdaad waarschijnlijk gewoon aan de voeding, of de wortel waarvan ze vanmorgen iets meer gekregen hebben, mijn konijntje had er laatst ook last van ik gaf hem toen ook iets meer wortel dan dat ik daarvoor deed. ik zou ze gewoon even goed in de gaten houden, en ze veel hooi laten eten.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen maar weinig biks, dus het moet die wortel dan wel geweest zijn! Mijn vriend had ze een hele bospeen gegeven, van mij krijgen ze altijd 1/3 tot 1/2. Voor de zekerheid krijgen ze even wat minder groente en een beetje minder biks, zodat er goed hooi in gaat, dan is het vast snel weer helemaal in orde :)

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .