Ga naar inhoud

Konijn wil geen groente


HartjeSnuffie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wieber is dinsdag al weer 3 weken bij mij.

Maar hooi eet hij wel, voer wel, maar groente wil die gewoon niet.

Hij eet soms klein beetje witlof of een hapje wortel ofzo maar als je het hem aanbied wil die het gewoon niet.

Dus eet Snuf alle groente op. Hij kon kiezen voor wortel, witlof of andijvie maar alles wil die niet.

Wil ik binnenkort even komkommer proberen want dat hebben we toch altijd wel.

Iemand anders nog ideetjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik had laatst het hele bakje van voer vol gestopt met groente en daar onder brokjes.

Maar toen keek die me zo sip aan van nou geen brokjes?

Dus sinds dien heb ik het maar in het oude bakje van Snuf gestopt..

Want anders wacht hij net zo lang tot Snuf het op heeft en eet dan brokjes..

En hij kan er ten alle tijde bij maar dat doet hij niet..

Tsja als wij wortels eten dan koopt mn moeder gewoon z'n zakje uit de winkel en daar zit geen loof aan.. hoe zou ik er dan aan kunnen komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn ze helemaal gek op andijvie, dat is ook heel goedkoop. Je kunt aan je moeder vragen of ze een bos wortelen wil kopen waar wel loof aan zit, dat is ook veel goedkoper dan die wortelen uit een zakje. Kost hier bij de jumbo geloof ik 1 euro voor een flinke bos!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kon kiezen voor wortel, witlof of andijvie maar alles wil die niet.

Je geeft ook precies de dingen die 1 van mijn 2 konijnen ook niet lust, wortel heeft hij heel lang niet interessant gevonden maar eet hij nu wel, witlof, andijvie, paprika haalt hij zijn neus voor op, wordt soms wat aan geknabbeld maar meer niet.

Wortelloof vindt hij wel heel lekker dus zou ik gewoon je moeder vragen voortaan wortel met loof eraan te kopen idd in plaats van die voorverpakte wortels. Hebben ze denk ik overal wel in iedere supermarkt.

Komkommer heb ik nog nooit geprobeerd. Maar dingen die ze hier allemaal veel lekkerder vinden zijn wilgenblaadjes, weegbree, aardbeiblad, paardebloemblad is altijd een topper, verse kruiden (citroenmelisse, munt, basilicum, peterselie), goudsbloemen zijn ze gek op (dat kun je tussen nu en maart buiten zaaien en dan heb je het van de zomer), witte dovenetel, dat zijn echt de dingen die er goed in gaan en dan met name de paardebloemen.

Ik geef nog wel meer en dat gaat er ook wel in, maar dit is een lijstje van écht smullen geblazen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groente vindt hij gewoon niet zo lekker. Je kan een hoop in potten neerzetten binnen op de vensterbank, misschien heb je een balkon of zo, daar kan je dan bijvoorbeeld goudsbloemen en aardbeien in bakken kweken, het blad vindt hij heerlijk. In de supermarkt kun je ook gewoon verse kruiden kopen die je binnen neer kan zetten en veel kun je ook uit de natuur halen zoals wilgen en paardebloemen maar dat begint nu minder te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .