Ga naar inhoud

De afspraak staat, Wilma gaat onder het mes


Eefje

Aanbevolen berichten

Nou, net terug van een lekker weekje vakantie en maar gelijk een afspraak gemaakt voor Wilma's castratie. De oppas zei dat ze nog vaak vervelend was tegen Frits en elke dag wel een keer sproeide. Gisterenavond was het inderdaad weer raak, Frits had zijn kont tegen het hek van de ren geparkeerd, omdat Wilma steeds op hem ging rijden en hij dreigde een beetje naar haar als ze in de buurt kwam. Toen bleef ze even weg, kwam terug, sprong over hem heen en sproeide zo over zijn kop! Zielig!! En ook voor ons, want we blijven aan het vegen hier. Ik hoopte zo dat het een korte periode zou zijn die weer over zou gaan, maar het is inmiddels al zeker anderhalve maand aan de gang.. Volgende week vrijdag is het dus zo ver en gaat ze onder het mes. Ik vind het best eng en spannend! Ze gaat naar dierenkliniek Vossenhof, die staat hier op de site en daar was ik ook op zondagavond met het gasbuikje van Frits beland. Ze weten heel goed wat ze doen en zijn ook het goedkoopste hier in Nijmegen, dus ik heb er op zich wel vertrouwen in, maar er is natuurlijk toch een risico.. Ben blij als het volgende week is geweest en ze er goed doorheen is gekomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje voor mensen die hier ervaring mee hebben, heeft het ook verdere invloed op haar karakter? Ze is heel druk, nieuwsgierig, ondernemend en een beetje bitchy, echt een sterk karaktertje heeft ze en dat vind ik super! Gaat dat er ook af? Niet dat dat mijn keuze zou beïnvloeden, maar ik zou het toch wel een beetje jammer vinden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf maar 1 voedster laten castreren en zij bleef een trutje met een erg aanwezig karakter. Het ligt er voornamelijk aan of het gedrag hormonaal is, of gewoon het karakter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan wel, heb het zelf nog niet mee gemaakt maar ik hoor het zo nu en dan wel. Van mijn eigen dames zijn ze eigenlijk alle drie weer 'normaal' geworden alleen dan dus zonder dat hormonale gedrag. Mijn ene dame is nog steeds een moeilijk konijn met rare trekjes, mijn andere voedster nog steeds ietwat onzeker, wel lief maar niet aanhankelijk (naar mensen toe) en Jasmijn is er helaas niet meer, maar die kon zo af en toe nog aardig bitchy zijn (naar haar vriendinnetje en vriendje toe dan) als ze daar zin in had. Ook bij de andere voedsters (opvang en pension) heb ik nooit extreme veranderingen opgemerkt of terug gekoppeld gekregen. Moet wel gezegd worden dat ik niet van elk opvangkonijn het karakter al door en door ken op het moment dat ze geholpen worden, maar los daarvan nooit wat gemerkt.

Heb inmiddels wel best wel veel voedsters (meer dan 20) laten helpen en ook nog nooit problemen gehad met de nazorg, nog nooit eentje verloren. Natuurlijk kan het altijd mis gaan maar hier alleen maar positieve ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik woon ook in Nijmegen :) Ik heb de nijnen pas sinds eind augustus en wilde eigenlijk naar dierenkliniek Hees aan de voorstadslaan, want ik heb geen auto en daar kan ik heen lopen. Ik heb ze ondervraagd over konijnen en ze kwamen wel echt goed over, maar toen Frits op een zondagavond een gasbuikje kreeg deed Vossenhof dienst, dus kwam ik daar terecht. Toen was het inderdaad heel duur, was iets van 110 euro kwijt, maar ja, zondagavond he.. Het was wel overduidelijk dat ze wist wat ze deed daar, ze nam echt de tijd om hem aan alle kanten te controleren en mij alles te laten zien (hoe ik moest dwangvoeren, medicijnen toedienen etc). Voor de castratie van Wilma heb ik 5 dierenartsen gebeld (Hees, Bakker, Dukenburg, Broerdijk en Vossenhof) en Vossenhof was veruit het goedkoopste, daar wordt ze voor 135 geholpen, inclusief pijnstilling en nacontrole. Bij Bakker was het geloof ik 150, Broerdijk 250 (!!) Hees 200 en Dukenburg volgens mij ook 200 en dan geen nacontrole. Echt bizarre prijsverschillen! Maar wel fijn dat Vossenhof het goedkoopste was, want daar wilde ik eigenlijk sowieso het liefst heen. Naar welke ga jij altijd?

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo wat een prijsverschrillen zeg! Ik woon maar 2 minuten bij die van Dukenburg af, maar ik heb er wel en geen goede verhalen bij gehoord dus heb altijd mn vraagtekens bij hun en daarom ben ik er nooit geweest. Heb ook een tijd nagedacht om naar Vossenhof tegaan.

Heb een tijdje bij een dierenarts op de Sint Anna gezeten, maar volgens leden van hier moest ie echt van de lijst van KKDA geschrapt worden. Nu zit ik bij Tweestromenland in Beuningen. Miriam is daar de KKDA en echt een hele lieve vrouw die alle tijd voor je nijn en jou maakt. Ook valle de prijzen bij hun reuze mee (en omdat ik het laatste halfjaar bijna elke maand kwam.. Krijg ik de laatste tijd veel korting). Na de castratie van mijn mannen heb ik er overbezorgd gebeld 's nachts omdat ze toen al bijna 12 uur niet hadden gekeuteld. Maar ze moest er eerder om lachen alsdat ze het me kwalijk nam. Ik ben erg tevreden bij hun. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .