Ga naar inhoud

Beaphar hooi met tijm ervaringen door groot prijsverschil of ander hooi


dannycnl

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Aangezien wij onze konijn graag gevarieerd hooi willen geven zitten we beetje te kijken naar verschillende hooi en wat ze lekker vinden.

We hebben hooi van de boer (gaat er goed in)

Kruidenhooi van Vitakraft vinden ze MEGA lekker

Zomerwijdehooi van Vitakraft gaat er ook super in.

Maar nu zag ik van Beaphar Hooi met Tijm.

Dit zijn balen van 1KG alleen daar komt de vraag

Bij sommige webwinkels betaal ik voor 6x1KG 8 euro terwijl ik bij andere webwinkels 2-5 euro betaal voor 1KG.

Heeft iemand ervaring met dit hooi?

Of hebben jullie misschien andere keuzes die ook goed en lekker zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weidehooi (supreme), timothy hooi (beaphar) en het kruidenhooi van Barn-i valt hier ook altijd goed in de smaak.

Webwinkels zijn inderdaad vaak een stuk goedkoper dan gewone winkels en onderling zit er ook verschil in. Het hooi met tijm is er ook in 5 kg balen, daar kan ook prijsverschil in zitten.

Wat hooi betreft is het echt smaken verschillen, gewoon uitproberen wat ze lekker vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hier heb ik hooi van de boer (duitskruidenhooi) maar soms twijfel ik of ze het wel superlekker vinden terwijl ze toch veel ervan eten.

Maar het kan ook tussen mijn oren zitten.

Sochtends als ik een nieuwe ruif neerzet eten ze er heel lang van en avonds heb ik het idee weer minder hehe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook hooi met tijm van Beaphar gekocht omdat mijn dierwinkel geen normale had. Ik betaal €1,70 voor 1 kg.

Het is me wel opgevallen dat mn Pluis nu veel meer hooi eet dan met het oude hooi, dat was van Happy Home. Dus bij mijn nijn viel het zeker in de smaak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vitami (AH 1,19 euro per kilo)

Vitakraft bergweide hooi (als dit anders is als wat je hebt, maar is verkrijgbaar bij AH XL 1,29 euro per kilo)

Puik bergweide hooi (tuincentra, iets duurder als vitakraft)

Hooi van de Ranzijn/intratuin in een doorzichte zak zonder merk. Is iets van 5 kilo voor 5 euro ofzo. Is hier hun lievelings hooi.

JR Farm bergweide hooi (zooplus 4,99 euro voor 2,5 kilo, geeft hier plakpoep)

Mucki bergweide hooi (zooplus 12,99 euro voor 4,8 kilo)

Tima nature select kruidenhooi (zooplus 4 tot 5 euro voor 1 kilo)

Kenner kruiden hooi (welkoop/boerenbond 2 euro voor 500 gram)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat konijnen van hooi ook plakpoep konden krijgen dat schept wellicht licht op de plakpoep van 1 van onze konijn gister omdat we nieuw Vitakraft weidehooi hadden gepakt.

Mijn ram heeft het alleen met de JR Farm bergweide hooi. Hij heeft het ook met gedroogde brandnetels, dus ik denk dat er veel brandnetels in dat hooi zit, waardoor hij het dus krijgt. Maar zeker weten doe ik dus niet.

Ik weet wel 100% zeker dat het aan dat hooi lag, want toen ik alleen dat veranderde ging het weer over en toen ik weer dat hooi gaf, kwam het weer terug. Ik heb meerdere zakken JR Farm bergweide hooi geprobeerd en bij allemaal had hij het.

Van de JR Farm appel hooi krijgt hij overigens gas, maar van het kleinste stukje verse appel of banaan krijgt hij ook gas.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .