Ga naar inhoud

Warom castreren mensen hun voedster??


meliske9

Aanbevolen berichten

Ik overweeg ook mijn voedster te castreren. Ze heeft veel last van haar hormonen en dat is niet meer leuk voor mijn rammetje. Ze rijdt de hele tijd op hem, er zijn dagen dat ze hem amper met rust laat! Nu is het gelukkig weer een paar dagen rustig, maar als ze er zo vaak last van blijft houden laat ik haar castreren. Verder krijgen voedsters heel vaak baarmoederkanker, als de baarmoeder eruit gehaald wordt kunnen ze dat niet meer krijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik overweeg ook mijn voedster te castreren. Ze heeft veel last van haar hormonen en dat is niet meer leuk voor mijn rammetje. Ze rijdt de hele tijd op hem, er zijn dagen dat ze hem amper met rust laat! Nu is het gelukkig weer een paar dagen rustig, maar als ze er zo vaak last van blijft houden laat ik haar castreren. Verder krijgen voedsters heel vaak baarmoederkanker, als de baarmoeder eruit gehaald wordt kunnen ze dat niet meer krijgen!

Er wordt wel gezegd dat het heel vaak voorkomt, maar dat is gebaseerd op 1 onderzoek in 1 groep konijnen. Oftewel: of dat voor alle konijnen geldt is niet bekend. Ook is er niet bekend wat voor negatieve effecten er ontstaan na castratie van de voedster. Maar het is voor veel mensen wel een reden om de operatie te doen, dat klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Christa oh dat wist ik niet! Weer wat geleerd hier :) Mijn voornaamste reden is dat haar hormonen niet leuk meer zijn voor haar en voor die arme Frits. Ik las alleen gisteren ergens een topic dat een voedster overleden was tijdens de castratie en nu ben ik weer wat huiverig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .