Ga naar inhoud

een zware allergie voor hooi, wat nu?


Mirella

Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende probleem:

sinds een jaar hebben wij konijnen, inmiddels 3 stuks. Helemaal geweldig behalve dat ik en helaas sinds kort ook mijn kinderen o.a. een zware allergie voor hooi hebben ontwikkeld. We willen onze konijnen absoluut niet kwijt maar wat is het alternatief om te geven? overal wordt benadrukt hoe belangrijk hooi is voor konijnen. Ik hoop dat iemand een goede oplossing weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just gras is geen volledige hooivervanger, bijna geen enkel product. Je kan een mix gebruiken van Just gras, pre alpin, compact gras en grasmix van Hartog. Dan krijgen je konijnen alles binnen wat ze nodig hebben. Buiten zetten is zeker een optie. Ik kan zelf niet echt goed tegen konijnen (buiten een allergie voor hooi om), dus mijn schatten wonen buiten. Heerlijk om naar ze te kijken terwijl ze door de ren scharrelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ze binnen zitten????

Ik heb mijn konijnen naar buiten moeten doen omdat ik een dochter heb met ernstige astma.

Zelf ben ik ook allergisch voor de konijnen maar dat is mijn eigen verantwoordelijkheid.

Ik heb ze dus achterin de tuin ondergebracht zodat mijn dochter zo min mogelijk last heeft.

Nu ik die andere ren heb merk ik dat ik toch ook minder last heb met het schoonmaken omdat er meer ruimte en frisse lucht is.,

Dus misschien dat dat een oplossing kan zijn????

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak is het de stof dat van het hooi komt waar veel mensen niet tegen kunnen! Inclusief ik. Er zijn hooien die minder stoffen!

Zitten ze binnen? Dan zou je ze nog naar buiten kunnen verplaatsen!

Hoi Sonja,

Het zijn al buitenkonijnen. Dua dat is helaas geen optie meer.

groetjes,

Mirella

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Sonja,

onze konijnen zitten al buiten achterin de tuin. dit omdat ik al erg allergisch ben. Mijn kids leken dat niet te hebben maar hebben dit het afgelopen jaar toch ontwikkeld. Zowel voor grassen als huisstofmijt scoren ze een 4. (dat is hoog) Ik hoop zo dat ze niet wegmoeten. Ga toch just gras proberen en hoop door de opslag van het booi uit de bijkeuken naar buiten te verplaatsen de allergie wat te verminderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook een allergie voor hooi. De konijnen staan daarom ook buiten (voor de schuifpui, niet achterin ;)). Het hooi staat in de schuur buiten in dichte bakken. Ik heb nu alleen last met het geven van het hooi en wanneer ik het hooi in de auto naar huis rij of wanneer een dicht zakje hooi in de woonkamer staat om in de schuur te zetten.

Science Selective heeft stofvrij hooi. Dat zou ik zeker aanbevelen, maar helaas heb ik kieskeurige konijnen en vonden ze het hier dus niet lekker genoeg..

c51eeb432e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak stoffen de voorverpakte soorten hooi heel erg, misschien eens kijken of het beter gaat met hooi van een boer? Dus in een baal? Anders is het misschien nog een idee om van die geperste hooiblokken te geven, maar dat gaat wel prijzig worden ben ik bang.

Verder zou je ze misschien compact gras van Hartog kunnen geven, of Grasmix van Pavo (dacht ik) eventueel in combinatie met de FibaFirst brokken van Science selective.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook een allergie voor hooi. De konijnen staan daarom ook buiten (voor de schuifpui, niet achterin ;)). Het hooi staat in de schuur buiten in dichte bakken. Ik heb nu alleen last met het geven van het hooi en wanneer ik het hooi in de auto naar huis rij of wanneer een dicht zakje hooi in de woonkamer staat om in de schuur te zetten.

Science Selective heeft stofvrij hooi. Dat zou ik zeker aanbevelen, maar helaas heb ik kieskeurige konijnen en vonden ze het hier dus niet lekker genoeg..

c51eeb432e.jpg

Ik ga dit maar eens prosberen, bij het hoooi buiten wordt het niet te vochtig? (in zo' n stoelkussenbak). Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben hooi van de boer. Omdat het zo'n grote baal is is dat niet handig in ons schuurtje, daarom staat die ook buiten in een bak. Om de hooibaal hebben we ook nog zo'n tuinstoelenzak zitten zodat het zeker niet vochtig wordt.

Dat werkt goed! :)

Het hooi is hier trouwens ook niet stoffig, dus als ze SS hooi niet lusten kun je hooi van de boer proberen. Als ze het wel lusten ook trouwens, want misschien werkt het net dit net zo goed voor je hooiallergie en het zal veel goedkoper zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bewaar mijn hooi ook in een kussenbak, ideaal! Maar wat je ook kunt doen met verschonen en hooi geven, is een mondkapje opzetten. Dat zijn toch DE momenten dat het opwaait/stoft.... Ik doe het bij de grote schoonmaak altijd want anders nies ik me gek!

Helemaal weg is het niet maar helpt wel een beetje! Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .