Ga naar inhoud

Juultje is heel ziek:-(


Bellatrix

Aanbevolen berichten

Ja daarom dramde ik er ook een beetje op door, van als ze water kan slikken kan ze ook eten slikken, als je tot morgenochtend wacht dan ben je al 24 uur verder en kan het al afgelopen zijn, maar hoop eigenlijk dus dat ik me vergis...

Edit dit was in reactie hierop:

Dat is wel heel lang hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi bellatrix,

Als ik het nog eens zo lees, zou ik een andere dierenarts eens bellen. Dwangvoeren wel zijn kans van overleven, maar je weet dus nog helemaal niet wat hij heeft!

Ik denk eigenlijk coccidiose. Wat een shit zeg. Dat krijgen konijnen vaak als ze verhuizen naar een andere plaats. En dan heb je echt een dierenarts nodig om die bacterie te doden.

Konijnen worden vaak niet serieus genomen bij dierenartsen.

Beatrix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wanneer ze voor het laatste gegeten had, kwam pas half 6 thuis van m'n werk.

Ze ligt helemaal maar vooral die achterpoten liggen erbij alsof ze verlamd zijn ofzo.

Ik weet helemaal niet wat ec is, zal eens zoeken.

Die arme kenzo zit nu ook buiten alleen, hij zal er niks van snappen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coccidiose bij een verlamming? Bij Stamper is de ontlasting gecontroleerd en er zat niks in.

Het is bij hem een bacteriele infectie geweest of E.C. en toen ik vrijdag bij m kwam, had hij het tegen de stagiair toch over E.C.

Hoop niet opgeven hoor, het is een heel eng gezicht en ook heel eng om vast te pakken, maar moed houden!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames Bedankt voor jullie tips en medeleven alvast, dat waardeer ik zeer al kom ik Misschien wat kortaf over, Sorry.

Beatrix, die andere konijnkundige arts zei ook dat het nog tot morgenochtend kan wachten.

Ik vond dit heel moeilijk hoor, wil ook niet dat ze stikt en denk niet dat ze nu nog gaat slikken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar haal je coccidiose vandaan?! Een konijn dat niet meer kan bewegen door coccidiose? Sorry dat is nieuw voor mij. Je kan dat echt niet zo maar zeggen want dat kan je alleen onder een microscoop in de ontlasting zien. En het heeft heel andere symptomen.

Er zijn vele dingen die kunnen gebeuren door verhuizing (=stress =lagere weerstand) waaronder zaken die veel beter in het plaatje passen zoals onder andere E.C. Maar wij kunnen hier echt niet zeggen wat het beestje heeft dat zal een dierenarts moeten doen. Nu nog een vinden die dat kan.

Nog even een kanttekening maar coccidiose is geen bacterie.

Ik denk eigenlijk coccidiose. Wat een shit zeg.

Die vind ik dan wel weer grappig :lol:
Link naar reactie
Delen op andere sites

kom net thuis, Juul is er niet meer.

We gaan Kenzo preventief behandelen voor een maand.

Het was ec en al ver heen,behandelen zou een hele lange lijdensweg zijn met 0,000...% kans.

Alles was stijf, nekje scheef, ze lag vanaf gisteren al voor dood.

Ze wilde geen collega's afvallen maar was erg ontevreden over het advies/constatering vd andere dierenarts. Ik ga daar ook een brief naar toe sturen.

Ik laat nu Kenzo afscheid nemen van Juul.

Als ik gisteren was geweest dan was ze ook niet meer te redden.

Ik heb de opvang ook al gebeld, vreselijk om dat te doen.

We gaan kijken hoe het met Kenzo gaat en dan bel ik volgende week, dan zal hij opnieuw gekoppeld worden,

M'n hoofd staat er helemaal niet naar maar het moet voor het jochie.

Nou, ik ga nu ff met Juul naar Kenzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, wat een rottige start van het beginnen met konijnen nemen.

Jammer dat het zo is gelopen. Iets wat vrolijk en leuk had moeten zijn eindigt in zoiets.

Hier kon je helemaal niets aan doen.

Ik had ook al mijn twijfels bij je dierenartsen maar dat heb ik al gezegd, een brief schrijven is misschien wel een goed idee.

Jammer dat een dierenarts die iets niet weet daar niet gewoon eerlijk voor uit komt.

Je kan als dierenarts niet alles weten maar stuur dieren dan door naar een collega die misschien meer weet bijvoorbeeld.

Gelukkig heb je nog een konijntje zitten om je op te vrolijken en ik vind het goed van je dat je een nieuw vriendinnetje voor hem gaat zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal,

Ik moet zo kenzo's gewicht doorgeven en dan kunnen we het spul morgen ophalen.

Kenzo heeft nog even wat gesnuffeld aan haar.

Moet zeggen dat ik er even een behoorlijke klap van heb gehad, ben ook op, halve nacht op de bank geslapen, ben boos, verdrietig en ik baal gewoon, denk zelfs waar ben ik aan begonnen, maar dat is hopelijk een momentopname.

M'n dochter pakt het Gelukkig beter op dan ik.

Lonja, toen ik ging zoeken op ec dacht ik het ook al.

Vooral die verlamde achterhand.

Maar ze was echt slecht, nu ze dood is ligt ze er precies hetzelfde bij als vanaf gisteren.

Ik zal nog een mail sturen over die andere dierenarts naar het beheer van dit forum, aangezien die ook zei dat er met dwangvoer gewacht kon worden tot vanochtend.

'Gelukkig' is dat niet de reden waaraan ze is overleden anders had ik me helemaal schuldig gevoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap het helemaal, dat je denkt waar ben ik aan begonnen. Ik had dat al toen Frits na 4 weken al met een gasbuikje bij de dierenarts zat, maar die huppelde de zelfde avond vrolijk weer rond.

Je hebt nog helemaal niet echt van ze kunnen genieten, ook omdat Juultje nog wat verlegen was begreep ik..

Er was niks dat je had kunnen doen, dit is echt ongelofelijk veel pech hebben. Ik ben echt heel verdrietig voor je, je was supergoed voorbereid en keek er zo naar uit dat ze kwamen en dan nu dit! Heeft Juultje amper kunnen genieten van haar fijne nieuwe huis..

Fijn dat je dochter het wel goed opneemt, vandaag kun je gewoon afschrijven als *&^%$%^&*dag (ik vind dat in dit geval best even gescholden mag worden^maar weet niet of de moderators dat ook vinden). Ben maar gewoon verdrietig en teleurgesteld, maar voel je niet schuldig, hier kon je echt niks aan doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vreselijke domper voor je dat dit je overkomen is! Zo oneerlijk! EC is gewoon een rotziekte die vooralsnog niet te voorkomen - en vaak niet te genezen is. Voel je vooral niet schuldig, want je hebt alles gedaan wat in je macht ligt om het voor Juultje zo goed mogelijk te doen! Sterkte met het verlies en hopelijk kun je over een tijdje nog heel lang genieten van Kenzo met een ander vriendinnetje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .