Ga naar inhoud

Juultje is heel ziek:-(


Bellatrix

Aanbevolen berichten

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo Lonja,

Nee, Coccidiose is een parasiet, maar moet net als een bacterie behandeld worden met medicijnen.

Coccidiose komt vaak voor en is latent aanwezig door besmetting en de ziekte komt pas tot uiting bij stress, zoals ander huis.

Iedereen heeft het over verlamming, maar een konijn laat pas zien dat hij ziek is, als hij echt niet anders meer kan dan liggen.

Naar mijn mening was het konijn doodziek, in plaats van verlamming. Maar ik ben geen dierenarts, maar Lonja, jij ook niet.

En zelfs de dierenartsen maken er soms een potje van. Coccidiose is overigens niet altijd te vinden in uitwerpselen.

Beter bij konijnen signalen op te vangen voordat ze echt ziek worden zoals diarree, vermindering eetlust.

Maar ik vind het wel echt zielig voor Juul en Bellatrix.

Beatrix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Karen,

Ik lees dit ook nu pas. Bah wat naar voor jullie en voor Juultje. Je had je zo goed voorbereid op de komst van het koppel.

Ik kan me voorstellen dat de moed je even in de schoenen is gezakt. Maar wat goed dat je de knop kunt omzetten en meteen aan een nieuw vriendinnetje voor Kenzo kunt denken. Ook goed dat jullie Kenzo preventief behandelen.

Heel veel sterkte Karen!!

(Ik heb vandaag nog gereageerd op je berichtje bij het voorsteltopic. De tekst van mij is misplaatst. Sorry maar ik wist toen nog niet wat er met Juul gebeurd was).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hoor dank je:), een stuk beter dan gisteren.

Kenzo kan ik niet plaatsen. Ze waren er nog maar net natuurlijk. Hij eet, huppelt rond, is onbenullig, springt overal op en durft er dan niet meer af zodat ik een trappetje moet maken of hij valt eraf. Gewoon eng hoe hij doet.

In de ren heeft hij geen hele hoge dingen maar gistern toen ik de ren aan het schoonmaken was had ik hem even in een creatief zelfgemaakte ren, met aan de ene kant een doos waar het hok in zat. Uiteindelijk zat hij op de zijkant van die doos, bijna ontsnapt.

Dus tja, ik merk niet zoveel aan hem. Vind het jammer dat ik niet in zijn koppie kan kijken.

Ben eerlijk gezegd wel bang hoe ik hem thuis aantref. Klinkt stom maar eergisteren na een lange werkdag zag ik Juul zo.

M'n zusje heeft dat medicijn opgehaald, hoop dat dat gaat lukken met hem, aaien vindt hij ook nog eng namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .