Ga naar inhoud

Ze drinken bijna niet en Juul eet geen brokjes


Bellatrix

Aanbevolen berichten

Hoi hoi, ik heb enzo en juul nu sinds eergisteravond.

Het lijkt wel of ze vanaf gistern niks meer gedronken hebben terwijl vooral juul eergisteravond heel veel heeft gedronken.

Kenzo heb ik nog helemaal niet zien drinken maar dat ik zie ze niet de hele tijd natuurlijk.

Toen ik gister thuis kwam waren de brokjes op.

Nu heb ik vanochtend weer gevoerd en ik zie alleen kenzo maar eten. Juul eet wel van het hooi, maar geen brokjes, gisteren at ze het nog wel.

Groente hebben ze gister beiden goed gegeten. Ook al zit daar vocht in, ze moeten toch echt wel drinken?

Ik heb ook al een bakje water voorgehouden maar daar drinken ze helemaal niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze veel groente en gras eten hebben ze veel minder behoefte om te drinken. Een konijn heeft ongeveer 50 ml per kg lichaamsgewicht per dag aan water nodig, die van mij drinken veel minder, omdat ze een boel andijvie en witlof krijgen, zit heel veel water in. Als ik een bakje neerzet wordt er wel meer gedronken, maar ze zitten bij mij binnen zonder bodembedekking en ze gooien het niet om. Bij jou zitten ze buiten toch? Als ze het dan gaan omkwakken wordt het wel een natte bende in het hok en kun je de bodembedekking weer gaan verversen, maar je kunt een keertje proberen of ze het laten staan. Zolang Juul veel hooi en groente eet zou ik me niet zo veel zorgen maken. Hier valt er ook maar 1 van de 2 aan op de brokjes, mijn voedster komt na een half uur pas een paar hapjes eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen drinken ze wel goed en als ze groen krijgen zeker wel. Daar zou ik me niet direct zorgen om maken.

De brokjes, ik geef zelf alleen 's avonds brokjes, dit , omdat ze vaak overdag in de dag hun blindedarmkeutels op eten. Dit is mijn ervaring. 's Ochtends hooi en groen en dan 's avonds hooi en brokjes.

Dan zijn de brokjes ook de volgende dag hier op.. Zolang ze maar hooi eet, dat is het belangrijkste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke Bedankt dames, ben een beetje gerustgesteld.

Aniek, hoe kan ik dat ineens omdraaien? Ze kregen bij flappus ook altijd s'ochtends.

Kan ik het niet gewoon splitsen? 'S ochtends een heel klein beetje en dan 's avonds ook?

Tara, gisteren had ik het bakje onderin laten staan, geen idee of er gedronken is, hij zat alleen vol met stro;-)

Juul zit trouwens tot nu toe alleen boven, die durft nog niet naar beneden. Hoop dat ze dat straks wel doet want ik ga vandaag hoe dan ook die ren er op de een of andere manier aan koppelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aah ze waren wel 's ochtends gewend. Hmmm geef je nu andere biks dan daar?

IK zou als ik jou was Juul wel beneden zetten, anders gaat het zo dat Kenzo beneden alles eigen maakt en als Juul eindelijk naar beneden durft dat Kenzo mogelijk zijn plek gaat verdedigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha hier maken ze ook altijd eigenhandig hooithee :)

het duurt even voordat ze alles gaan ontdekken. Die van mij zaten eerst alleen onder in het hok, na 2 dagen hadden ze de bovenverdieping ontdekt, na een dag of 3-4 gingen ze de ren in. Frits kwam daar pas na 2 weken uit, Wilma volgde nog wat later, dat komt allemaal vanzelf, ze gaan zich vanzelf vervelen als ze eenmaal gewend zijn :)

Wat Aniek zegt is misschien wel slim, beetje sneu ook wel om Juul uit haar veilige plek te halen, maar ja, de kans zit er inderdaad in dat Kenzo het dan als zijn privedomein gaat zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh goed dat je dat zegt aniek! Zou daar totaal niet aan gedacht hebben. Ik heb er gister over gebeld, ze kregen gewoon biks, alleen zieke dieren ss, ik heb ss en hf gemixt, hooi en groenten eet ze wel.

Ik moet zeggen dat ik me al een stuk minder zorgen maak, heb ze sinds vanmiddag in de ren en wat een vrolijk stel ineens, vooral kenzo herken ik niet meer terug, rennen en gekke sprongen maken, echt geweldig!!:-)

Haha tara, nou ja, is Misschien ook lekker, wat minder saai;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .