Ga naar inhoud

144 gebeld vanwege konijnen


Oeps2012

Aanbevolen berichten

Goed dat je actie onderneemt. Maar dat de kinderen de konijnen oppakken is JOUW verantwoordelijkheid. Het zijn jouw leerlingen en je moet dat niet toestaan. Ze mogen gewoon niet aan die konijnen komen, zo simpel is het. En het zijn inderdaad geen valse konijnen. Geef je ze niet groot gelijk, verwaarloosd en wel en vervolgens ook nog door kinderen opgepakt worden terwijl ze daar niet van houden?

Mijn kinderen gingen prima met de konijnen om, omdat ik duidelijke afspraken heb gemaakt met ze! En ik ben nog altijd van mening dat mijn huisdieren ook mijn verantwoordelijkheid is, niet die van anderen. Die man heeft bewust gekozen om de hokken open te zetten zodat kinderen (en niet alleen mijn leerlingen, maar ook andere kinderen) ze kunnen oppakken. Als mijn leerlingen ze niet oppakken, dan doe andere kinderen dat wel die daar komen! De schuur stond immers gewoon open. Er was geen enkele toezicht.

En als je op kamp bent, kun je niet anders dan afspraken maken. Ik weet niet of iemand hier ooit een kamp heeft gedraaid met groep 3,4,5,6,7 en 8?? Maar dat is niet niks. Er komt meer bij kijken, dan alleen bij de konijnen zitten. Je kunt niet verwachten van een leerkracht dat (als ze op kamp is) meer bij de konijnen gaat zitten, dan met de kinderen. Dit zijn immers mijn taken niet!

Het enige wat ik heb kunnen doen is bellen, en dat heb ik gedaan. Ik voel me al schuldig genoeg dat ik ze daar heb laten zitten en niet heb meegenomen. Zelf denk ik er elke dag aan!

En nergens geef ik aan dat ik die konijnen de schuld geef dat ze vals zijn. Ik ben opgekomen voor de konijnen en heb ze niet laten zitten. Ik denk dat zo'n reactie die jij nu geeft meer geschikt is voor die man van wie die konijnen zijn!

aangepast door Oeps2012
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zat zelf ook na te denken om ze op te halen. Maar ik kan het helaas ook niet! Ik heb hier zelf ook nog konijnen rond lopen en de kans dat ze ziek worden van die andere konijnen zit er in. Op dat gebied moet ik ook een beetje egoïstisch denken vanwege mijn eigen konijnen. Maar het is in Bladel (NOord-brabant), de Ganzenhof! Mocht iemand interesse hebben :mdr: Je kunt het zo googlen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik ook, je kan misschien je eigen kinderen 1 keer zeggen dat het niet mag maar als alle andere kinderen het ook mogen, tsja dan snappen die kinderen dat ook niet en zullen ze het toch doen. En dan nog, dan komt volgende week de volgende groep kinderen en die pakken ook weer allemaal de konijnen op, zoiets zet weinig zoden aan de dijk. Wat je nu hebt gedaan heeft ten minste nut en aangezien de konijnen gelukkig van zich afbijten komen de kinderen er vanzelf ook wel achter dat ze het niet leuk vinden opgepakt te worden.

Ik kan en wil ze ook niet ophalen ivm ziektes en ik zou zo 1, 2, 3 niet weten waar ik 10 konijnen moest laten behalve in de ren van mijn konijnen maar dan zou ik mijn eigen konijnen moeten gaan ophokken in een schuur, want die kunnen niet naar binnen, ik wil eerlijk gezegd geen zieke konijnen met snot in het verblijf van mijn konijnen, hoe lullig dat ook mag klinken. Plus dat ik onmogelijk medische zorg kan bieden omdat ik het niet kan betalen. Dus dat is gewoon geen oplossing allemaal.

Ik denk dat je misschien ook eens met Binkies in Galder zou kunnen overleggen of met Franky in Eindhoven (die zitten het dichtst bij) of het Knabbelhuis in Deurne, aangezien de eigenaar al heeft gezegd dat je ze zo mee mag nemen. Gezien de ellendige situatie denk ik dat een opvang hier misschien wat aan wil doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lonja, dat is inderdaad een goed idee om ze naar een opvang te doen! Ik kan contact opnemen met de eigenaar daar, om zoiets te overleggen. Hij wilde ze al kwijt en dat kan ik wel begrijpen. Die man, die de eigenaar moest voorstellen, liep met een rollator en kon ze niet verzorgen. Voor zulke mensen is het 9 van de 10 gevallen ook een opluchting als er iets aan wordt gedaan.

Nee, ik snap het helemaal! Je hebt er niks aan als je dadelijk zieke konijnen in huis haalt en dat daarbij je eigen konijnen ook ziek worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog eens bellen met die 144 of de inspectiedienst. Of ze al iets met je melding gedaan hebben.

Zelf opvangen zou ik niet aanraden laat eerst die inspectiedienst er maar eens langs gaan.

Zelf heb ik ook wel eens de inspectiedienst gebeld voor konijnen die in veel te kleine glazen hokken zaten in de volle zon in een tuincentrum. Ik vind dat dieren zelf niet kunnen aangeven dat ze slecht behandeld worden en als de baas hun niet goed verzorgd het onze plicht is die dieren een beter leven te gunnen en geven door actie te ondernemen.

Dus hartstikke goed dat je gebeld hebt!!!!!!

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

@belleke klopt helemaal. Wij moeten voor de dieren opkomen. Ze kunnen dat niet zelf. Hoewel ze wel goed aangaven dat ze in de stress zaten. Ze hadden verschillende kinderen gebeten. Maar daarom heb ik ook gebeld. Ik heb zelfs via Bunnybunch contact gekregen met een opvang en die kunnen ook wat dingen regelen. Ik zal jullie laten weten hoe het ervoor staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Pfff ik lees dit ook net. Ben ook erg benieuwd of en hoe er is ingegrepen. Echt super goed dat je het hebt gemeld en ook bij opvangs aan het informeren bent! :cool: veel mensen zullen er niks mee gedaan hebben, hun ogen ervoor hebben gesloten. Hopelijk ben jij hun redding!

Wat een nare reactie van die eigenaar, en dan zelfs tegen de kinderen. Hij kon het inderdaad waarschijnlijk niet aan. Vervelend dat de kinderen er ook een nare ervaring door hadden, maar erg goed dat je het met hen bespreekt. Sommigen van hen zullen ook konijnen gaan houden, of hebben die al, en ze leren nu van jou dat ze die goed moeten verzorgen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is niet ingegrepen. De dierenpolitie heeft iemand langs gestuurd die geen verstand had van konijnen en zelf na moest vragen of dit nou goed of niet goed was. Ze had zelf geen idee.

Ze hebben er niks aan kunnen doen omdat de konijnen die 'ziek' waren inmiddels al in de diepvries lagen en de rest had voer/'water'.

Een opvang heeft nog aangeboden de konijntjes van hem over te willen nemen omdat hij had gezegd dat we wel weg mochten maar meneer is snel van gedachten verandert en wil de konijnen niet afstaan. Dus naar mijn weten zitten ze er nog steeds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas klopt het wat Anjo zegt. Er is niks mee gedaan. Je staat eigenlijk gewoon machteloos in deze situaties. Ik heb nog gevraagd aan de dierenpolitie om mij zelf op de hoogte te stellen, maar die moeite hebben ze zelfs niet gedaan. Dus vraag ik me werkelijk af wat voor dierenpolitie we in Nederland hebben. IK ben er sindsdien niet meer over te spreken. IK vind het nog steeds zo erg. Had echt gehoopt dat we meer hadden kunnen doen tegen dit dierenleed. Maar blijkbaar wat die man daar doet met zijn konijnen mag in Neerland. HIer heb natuurlijk een hele andere visie op!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker is dat... Wat doet zo'n dierenpolitie dan? Is dan dus ook maar een politiek speeltje.

Ja dan sta je wel machteloos als zij niet ingrijpen en die man ze niet meer wil afstaan. Echt balen want die dieren zijn er de dupe van. Misschien nog opgeven voor zo'n rtl4 programma over uit de hand gelopen dierenhobbies? Dat lijkt me de laatste optie. (al hoop ik dat als hij er lucht van krijgt niet opeens alles in de diepvries ligt) Of nog een keer aan de bel trekken bij 144...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .