Ga naar inhoud

Dosis Jan Smit kruiden elixer?


Boefje

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

zojuist een fles kruiden elixer binnen gekregen van jan smit..maar er staat per 10 liter een eetlepel.......... ehm... 10 liter is best veel!! Hoe moet ik het doseren in kleinere dosis.. zeg maar voor een konijnen flesje ofzo... ? Wil het graag vanavond nog geven..maar ik heb geen idee wat ik met die dosis moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me niet zo moeilijk. Je berekend allereerst hoe vaak jou drinkflesje in 10 liter past. Als het een fles is van een halve liter is dat 20 keer. Dan bereken je hoeveel ml er op die aangegeven lepel past. Stel je voor dat daar 5 ml op past, dan deel je dus die 5ml door het aantal keer dat de fles in 10l kan. Dan doe je dus 5/20 en dan heb je 0,25ml per fles nodig. Je herhaald deze denkwijze nu gewoon met je eigen getallen, als je het juist doet kom je waarschijnlijk onder 0,25 uit aangezien ik niet denk dat er zoveel op zo'n lepel past.

Ik ken het kruiden spul waarover je het hebt niet en ik stel mij er dus wel de nodige vragen bij. Waarvoor dient dat goedje? Wat voor kruiden zijn er exact gebruikt, en zijn die wel veilig voor konijnen?

Succes met de berekening :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:surprised: ehm...... ja makkie joh.... ook voor iemand met discalculie.. ben niet zo'n rekenwonder... maar goed Aniek zweert er bij en zij heeft onwijs veel ervaring met konijntjes met dr opvang.. en dus zal het vast niet zoveel kwaad kunnen. 3 cc haha.. ehm.. omg zucht.. en hoe groot ist flesje.. :arf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben ook helemaal geen rekenwonder hoor, maar ik begreep het, vandaar dat ik zei dat het niet zo moeilijk is. Leerstoornissen zijn meer uitzondering dan regel, vandaar dat ik er geen rekening mee gehouden had bij die uitspraak.

Als je er achter zou kunnen komen hoe groot je flesje is (staat er vaak op geschreven) en hoeveel er op zo'n eetlepel past wil ik het wel even voor je berekenen?

Het spul zelf klinkt op zich wel interessant, wat doet het met diertjes? Ik vind alleen verwijzingen voor mensen en dat er een heleboel kruiden in zitten, maar wat exact vind ik niet meteen terug..

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet of ik nog een schoon spuitje over heb...

maakt het uit hoe groot t flesje is... of bakje.. bijvoorbeeld dat bakje op de foto met mijn vier konijntjes.. ja voor Noellie kan ik dat spuitje voor water nog wel gebruiken..maar die kan ik niet meer voor anderen gebruiken aangezien Noellie mogelijk EC heeft.. ja doen we dat! Dank je :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3cc is 3ml. Dat per bakje/flesje, dat is tenminste wat ik begrepen heb van Aniek. Ik gebruik het zelf ook, maar dan iets meer op het oog. Heb je niet nog ergens een spuitje ofzo voor de beeldvorming?

Persoonlijk vind ik per flesje/bakje rekenen sowieso niet zo handig.. Ik heb hier bakken en flessen staan van 200 ml en ook van 2000..

Overigens is 'overdoseren' absoluut geen ramp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja voor de dosering maakt het uit hoe groot het bakje is, als je op een groot bakje evenveel doet dan op een klein bakje is dat kleine bakje gevuld met veel straffer spul.

Ik denk dat wat dollie zegt klopt, als je nu eens gewoon 0,5ml gebruikt op een bakje komt het vast wel goed.

Zo'n spuitjes zonder naald kun je in de apotheek kopen, voor dit doeleinde lijkt het mij dat een spuitje met een maximum capaciteit van 1ml het makkelijkst zal zijn. Ik heb nog nooit kleinere spuitjes gezien dan die.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .