Ga naar inhoud

Voeding voor kleintje die slecht groeit


juudjuhlove

Aanbevolen berichten

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb een kleine opmerking na aanleiding van het gesprek.

Joboris schrijft namelijk dat je iedere keer een herbesmetting kan krijgen door het eten vam de blinde darm keutels. En jij schrijft dat ze iedere dag een schoon toilet krijgt en dat de kans minimaal is.

Maar............ Die blindedarm keutels laat ze neem ik aan niet in het toilet liggen maar eet ze op. Dua zit er naar mijn mening wel een goede kern van waarheid in joboris haar verhaal.

Dat is wel een punt van aandacht denk ik ;)

Niet om te zeuren bedoeld, maar is wel even wat om op te letten denk ik ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen een schoon toilet?? Als er echt wormpjes in het spel zijn moet je iedere dag het hok schoonmaken met soda bijv. en dan ook nog keutels ruimen zodra Eefje heeft gekeuteld en dit 2 weken lang. Het kan wel zijn dat er 5 dagen wordt gezegd maar ik weet niet beter dan 14 dagen en ook op Wilhelminapark staat dit en ik ga er van uit dat hun het niet fout hebben.

Klopt, alleen ik heb van 2 dierenarts gehoord, vijf dagen.

Ik heb van iemand die vaak ontwormd gehoord vijf dagen...

En ze krijgt nu iedere dag een schoon toilet, dus besmetting wordt minimaal ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met toilet bedoel ik niet alleen toilet zelf, maar ook de rest van het hok.

En als ze wormen heeft, betekend dit dat ik die ook zie als ze gekeuteld heeft.

Als idd blijkt dat ze wormen heeft, doe ik het nog iets langer, dit was al de bedoeling.

Maar wil eerst vijf dagen doen om goed te kijken of ze idd wormen heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen een schoon toilet?? Als er echt wormpjes in het spel zijn moet je iedere dag het hok schoonmaken met soda bijv. en dan ook nog keutels ruimen zodra Eefje heeft gekeuteld en dit 2 weken lang. Het kan wel zijn dat er 5 dagen wordt gezegd maar ik weet niet beter dan 14 dagen en ook op Wilhelminapark staat dit en ik ga er van uit dat hun het niet fout hebben.

Persoonlijk ga ik er vanuit dat de fabrikant van een product niet een foutieve dosering of behandelduur voor gaat schrijven, zeker als dat zou betekenen dat de medicatie bijna drie keer zo lang gegeven moet worden (kassa!). Persoonlijk hou ik dan ook gewoon de bijsluiter van het product aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij moet ik nog aan toevoegen dat er gisteren in het toiletje een klein beetje bloed zat, lees een paar druppels.

Dit was al eerder zo, kon absoluut geen oorzaak vinden, alles zag er normaal uit, geen wondjes oid.

Ze heeft het nu al een tijd niet gehad en nu gister ineens weer een klein beetje.

vind dit zo vreemd!

Ga nu niet meteen melden dat ze naar de dierenarts moet, misschien is dat wel zo.

Maar weet je hoe raar het is om maar een paar druppels bloed te zien en geen oorzaak te kunnen vinden?

Voor het zelfde geld heeft ze een klein wondje die ze open bijt?

Als iemand suggesties heeft van wat het kan zijn, ik hoor het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 764 gram!

Wel een beetje plak keutels, maar ook wel weer goede keutels,

Ze heeft vandaag heel hard door de blokhut heen gesjeesd en binkies gemaakt.

En ik denk dat ik weet waar het druppeltje bloed vandaan komt.

Het lijkt erop alsof ze beginnende schurft heeft bij haar achterpootjes, er zitten daar ook mini korstjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heb het nu lekker ingesmeerd, dus hopelijk gaat het snel weg.

Bij cavia's werkt dit spul uitstekend.

Smeer het twee keer, met tussendoor van een dag of drie en daarna niets meer en dan gaat het weg...

Ik ben nu al blij dat ze iedere dag aankomt, minder eet (brokjes, juist meer hooi) en enorm actief is!

Ze wordt ook steeds nieuwsgieriger :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .