Ga naar inhoud

Wat een pech heeft Hupje..


Samiera

Aanbevolen berichten

Sorry voor de late reactie.

Tot nu toe nog steeds het zelfde. Gelukkig verder geen verschijnselen gezien dus dat is iniedergeval al goed. Merk alleen wel dat ze steeds moeilijker begint te doen met de medicijnen toedienen. Normaal kon ik dat zonder hulpmiddelen doen, nu gebruik ik een handdoek om er heen. Misschien is dat een teken dat ze toch iets 'sterker' in der schoenen staat nu?

Ik heb ze vanmiddag een leuke doos gegeven, en daar zijn ze nu nog steeds mee bezig. Want tja, wat is nou leuker dan zo'n doos slopen toch? :P

Wat ik me wel afvroeg, toen mijn Hummeltje Ecuniculi had, werd me verteld dat het goed was om Jan Smit kruiden te gebruiken. Omdat dat goed is voor de weerstand. Dan lijkt me dat het toch altijd goed is, om af en toe een periode Jan Smit te geven? Ik ben daar even opzoek naar gegaan, ik heb op BunnyBin gekeken, klopt het dat deze de goede is?

787_thumb.jpg

Kruidenelixer voor de dieren van Jan Smit is samengesteld uit 120 soorten kruiden, mineralen en plantaardige oliën en biedt een optimale dagelijkse natuurlijke aanvulling.

Dieren Kruidenelixer van Jan Smit versterkt het immuunsysteem, verbetert de conditie, ondersteund de organen, groei en de vacht. Verharing komt weer in een natuurlijk ritme.

Duo kruidenelixer is een 100% natuurlijk product, wordt vervaardigd uit de allerbeste natuurproducten en is nVWA goedgekeurd. Het elixer bevat geen toegevoegde suiker, geen kunstmatige zoet- en kleurstoffen en geen conserveringsmiddelen.

Duo kruidenelixer voor dieren (Basis) is samengesteld uit 120 soorten kruiden, mineralen en plantaardige oliën.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Weer terug van een dierenarts bezoek met Hupje.

Gisteravond vermoedde ik gas, ze wou niet meer eten, ze lag constant en haar oren voelde ook erg koud aan. In overleg met de weekend DA, besloten haar vannacht te dwangvoeren en Carprofendrops te geven en om half 9 vanochtend kon ik langskomen. Mevrouw had geen gas, maar een verstopping. Ze heeft iets voor der darmpjes gekregen en weer Carprofen. Net na thuiskomst ging ze meteen op de plasbak en heeft ze een groot plasje gedaan en een paar inieminie sprietjes hooi op. Dus ze eet iniedergeval al iets uit zichzelf. Zit alleen te wachten op der eerste keutels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arme Hupje! Hopelijk komt het snel goed en gaat ze snel keutelen en weer gewoon eten!

Pff waarom zijn die buikjes van die konijntjes ook zo gevoelig..:( Ik krijg al de kriebels als je het over een verstopping hebt. Maar gelukkig zit jouw Hupje alweer wat sprietjes hooi te knabbelen, dan gaat het in ieder geval de goede en niet de verkeerde kant op.

Veel beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow wat een gedoe, klinkt erg bekend wij hebben ook ellende na ellende gehad. Wij hebben voor ons enige konijn nog druppels die weerstand verhogen. Aangezien stress het immuunsysteem aan kan tasten. Dus ik denk dat het voor jou flink kan helpen. Bij ons geadviseerd potje opmaken dan paar weken niks en dan weer starten. Ook kan je tegen de stress rescue remedy van bach gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update,

Mevrouw keuteld wel weer en inderdaad zoals de dierenarts al zei, zouden het veel keutels met haren erin zijn. Ze had dus toch een soort van haarbal in der buikje. Ze verhaard op t moment ontzettend en als ze zichzelf dan wast, is alles op n hoopje terecht gekomen in dr buikje.

Ze wilt wel eten, maar alleen wat er voor dr neus gehouden word. Ze loopt niet uit zichzelf naar de voerbak om te eten.. Beetje stom. Gelukkig was ze gister weer n heel stuk levendiger!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kruiden ga ik maandag trouwens bestellen. :) Heb toch weer een nieuwe zak SS nodig. Dus ga het eens proberen. :) En dat is gewoon wat druppelen over het eten? Of in het water? In het water vind ik het eigenlijk zonde, want ik verschoon ze minimaal 1x per dag met nieuw water. Dus dan gooi ik de helft van de kruiden weg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hupje eet nog, maar laat de harde dingen alweer snel links liggen. Net ook gezien dat ze dus weer aan het kwijlen is.. Dus vermoed weer dat ze haken heeft. Heb meteen weer een afspraak gemaakt met de dierenarts en ze kan daar dinsdag om 9 uur terecht. Het heeft nog niet echt hele erge spoed omdat ze nog wel goed eet, hooi, groentes, de zachte stukjes gedroogd fruit (appel bijvoorbeeld). Dus daar gaan we dan weer.. Krijg er onderhand wel een beetje genoeg van. Maar goed, je moet weten dat je aan beestjes begonnen bent! :P Maandag Jan Smit kruiden bestellen en hopelijk helpen die vitamines ook een beetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja haakjes zullen steeds terug blijven komen helaas. Hoeveel tijd zit er ongeveer tussen de behandelingen bij Hupje?

Ik weet van iemand anders dat Evert Jan van Wilhelminapark de kiezen heel ver slijpt, tot net boven het tandvlees. De periodes zijn dan vaak wat langer. Bij haar eigen konijn worden ze in een bepaalde vorm geslepen en op die manier kan ze het nu best lang rekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .