Ga naar inhoud

Noellie toch waarschijnlijk midden of binnenoorontsteking!


Boefje

Aanbevolen berichten

Ik geef nu enrofloxoral drops..ik had gelezen dat duplociline misschien beter is omdat het goed doordringt in de hersenen en de pus mocht die aanwezig zijn... daarom ga ik morgen even telefonisch overleg doen.. want ik heb sowieso nieuwe AB nodig...en ik ga Noellie no way in hell die kant op slepen.. dat gaat ze echt niet trekken en dan heeft ze zeker weten een terugval.. dit doe ik als ze weer voor controle moet of als het echt niet meer gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ooh nee..dat vind ik ook eng als t inderdaad met injecties moet..... ik kan dat zelf echt niet... en met haar die kant op gaan ga ik niet doen.... ik weet nog wel dat ik voor bailey drie keer dexamethason injecties moest geven thuis..ze had t een paar keer voorgedaan en met me geoefend..bij een andere dierenarts was dat...nou tis 1x fout gegaan en had ik ernaast gespoten..ik had t zweet op me voorhoofd staan vond t doodeng.. en baalde dat ik t verprutst had thuis... is er geen andere AB die mogelijk beter zou werken? Hij had toen ik daar met Noellie kwam ook een injectie gegeven met AB..dat was waarschijnlijk duplo zeker? Had wel t idee dat ze daar beter op reageerde..maarja zeker weet ik t niet en dan nog.. ik kan t echt niet.... al zou ik t mee mogen nemen naar huis...en t zelf doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe vaak dat ze die injecties zou moeten hebben dan? Kijk ik zie wel verbetering in haar doen en laten... doelend op de evenwicht van dr... ik zie alleen dat koppie niet echt veel rechter worden of ik ben gek aant worden ik weet t niet... of zal ik eerst weer een keertje die enfloroxal doen ..weet trouwens niet hoe vaak t verstandig is die AB te doen... ik ben bang dat ik te ongeduldig ben... en ik ben ook bang dat ze alsnog gestresst raakt omdat ze beetgepakt wordt.... pff.. als ik nog denk aan die laatste keer dat ze helemaal rondtolde en met dr bloeddoorlopen oogjes wegdraaide... ik was echt doodsbenauwd dat ze een hersensbloeding zou krijgen man... ik weet niet hoe makkelijk die injecties erin gaan en in hoeverre ze beetgepakt moet worden of dat ze gewoon los kan lopen.. ik vind het wel erg lief van je dat je wilt helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als het gewoon zonder veel stress kan verlopen...en de dierenarts vind het ook prima en het kan verder geen kwaad dan zou t misschien wel beter zijn dan nog een keertje een week die enrofloxoral... toch? Hahah sorry.. ik ben soms teveel aan het piekeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duplo moet om de dag. I.p. kan ze gewoon in haar ren blijven, je zal haar alleen wel even 'vast' moeten houden in die zin dat ze even op dezelfde plek moet blijven zitten. Ik denk niet dat ze er veel stress van zal hebben.

Gewoon met de dierenarts overleggen, als hij er heil in ziet dan doe ik het graag. Kan vanmiddag of vanavond ook nog komen dus ze hoeft ook niet zonder AB te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dollie Nou ik heb even gebeld... uiteraard mag je eerst je hele verhaal aan de assistente doen... in eerste instantie is het niet gangbaar dat ze die injecties meegeven... ik had aangegeven dat ik Noellie niet telkens die kant op wil meenemen omdat ze daar veel stress van ervaart..toen vroeg ze op welk nr ik bereikbaar was en dat de dierenarts me aan eind van de ochtend terug zou bellen... nou vraag ik me af wat dat eigenlijk voor nut heeft als ze toch al kenbaar heeft gemaakt die injecties niet mee te kunnen geven..maar goed..wie weet... ben benieuwd.. ik hou je op de hoogte..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De assistente zei dat t nog wel even zou duren voor de kop weer recht zou gaan... nou ja ik neem t risico niet.. wil gewoon t beste voor me konijntje en ik vind t gewoon niet kloppen als ik zo naar dr kijk dat ze zo levendig en gezond overkomt maar dan met zo'n scheve kop blijft zitten..dan zou daar toch ook wel wat verbetering in moeten zitten.. maar die is er niet of minimaal... en ik vind dat ze te fit is om een sterrenkijker te worden... dat koppie moet gewoon weer normaal worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb telefoontje gehad van de dierenarts... en inderdaad het mag niet meegegeven worden.. en het hoeft in principe maar 1x in de 5 dagen of in erge gevallen 1x in de 3 dagen gegeven te worden.. die injectie van duplo ..voor konijntjes dan..volgens hem.. dus ik zou altijd nog wel langs kunnen komen daarvoor..maar aangezien ik haar nog niet durf te vervoeren met de trein en alles... haal ik gewoon weer een potje van het oude AB op..hij zegt ook dat het nog wel kan duren voor het kopje weer rechter wordt... en dat het ook wel iets scheef kan blijven staan..maar dat wisten we al natuurlijk...zucht kreun steun..nu maar weer geduld hebben..als het na een weekje nog niet rechter is ga ik echt wel met dr naar de dierenarts voor die duplo... hij zegt zelf dat duplo meer voor absessen en pus enz is en dat het in dit geval niet zeker is of dat ook zo is... en dan zou die t oor moeten bekijken maar goed... nu nog maar even niet dan.. we zien het nog wel even aan deze week en als het heel erg achteruit gaat of wat dan ga ik sowieso met dr naar de dierenarts..maar als t stabiel blijft of langzaam verbeterd dan laten we het eerst zo... geduld..geduld..blabla... dat heb ik helaas niet zo goed... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch... ookal lijkt t niet zo erg te zijn met Noellie...ik blijf me zorgen maken... net liep ik naar de kamer waar ze zitten en zag ik Noellie zitten met dr kop helemaal naar achter gebogen leek t wel..ik riep n paar keer dr naam omdat ik t onwijs eng eruit vond zien..en ineens had ze weer dat koppie wat ik gewend was van haar..welliswaar scheef maar niet zo alsof dr nekje geknakt is ofzo... ik kan hier echt niet tegen... ik mis Noellie.. mijn lieve gezonde vrolijke Noellie met dr rechte koppie.. ik hoop dat ik haar ooit weer zo mag meemaken... ik weet dat ik niet mag klagen ookal wordt ze beter en blijft ze die scheve kop behouden...maar toch.. het zal dan toch nooit meer t zelfde zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb telefoontje gehad van de dierenarts... en inderdaad het mag niet meegegeven worden.. en het hoeft in principe maar 1x in de 5 dagen of in erge gevallen 1x in de 3 dagen gegeven te worden.. die injectie van duplo ..voor konijntjes dan..volgens hem.. dus ik zou altijd nog wel langs kunnen komen daarvoor..maar aangezien ik haar nog niet durf te vervoeren met de trein en alles... haal ik gewoon weer een potje van het oude AB op..hij zegt ook dat het nog wel kan duren voor het kopje weer rechter wordt... en dat het ook wel iets scheef kan blijven staan..maar dat wisten we al natuurlijk...zucht kreun steun..nu maar weer geduld hebben..als het na een weekje nog niet rechter is ga ik echt wel met dr naar de dierenarts voor die duplo... hij zegt zelf dat duplo meer voor absessen en pus enz is en dat het in dit geval niet zeker is of dat ook zo is... en dan zou die t oor moeten bekijken maar goed... nu nog maar even niet dan.. we zien het nog wel even aan deze week en als het heel erg achteruit gaat of wat dan ga ik sowieso met dr naar de dierenarts..maar als t stabiel blijft of langzaam verbeterd dan laten we het eerst zo... geduld..geduld..blabla... dat heb ik helaas niet zo goed... :(

Ik vind het raar dat het niet mee gegeven word, ik kreeg het ook mee van de da. Kan je het niet bij een andere da halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet raar hoor..officieel mag dat gewoon ECHT niet... het moet door een dierenarts gedaan worden..als je dierenarts dat wel doet is die strafbaar....maar goed...ik heb GOED nieuws!!!!!! Gisteren kwam ik savonds thuis en keek om t hoekje van de kamer en zag dat Noellie stiekem haar koppie heeeeeeeeeeeeeeel wat rechterr hield dan dat ik de laatste dagen gewend was. Haar hangoortje stak niet meer recht de lucht in maar hing gewoon naast haar koppie...het was echt even een 'ogenwrijfmoment' ik dacht..zie ik dat nou goed!!??? :D laterr nog een paar keer kijken voor de zekerheid en ja tis echt zo!! Af en toe flipt ie nog omhoog en neemt ze dr oude gewoonte weer aan..maar het gaat steeds beter..dat is 1 ding dat zeker is... nu na ahum 11 lange dagen (wat wel 3 weken leek te duren)... en 9 dagen behandelen met AB is het dan toch langzaam aan het verbeteren... dus waarschijnlijk toch gewoon oorontsteking wat ik al reeds eerder had gezegd.. wie is hier nu eigenwijs :P ken me eigen 'kindjes' wel t beste hoor! haha.. maar goed... nog steeds niet volledig hersteld.. we zullen het zien hoe snel ze weer opknapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn! Maar waarom is het nu opeens wel zeker weten een middenoorontsteking dan? Na ongeveer twee weken hoor je zeker wel verbetering te zien bij EC.. Waarbij ik niet wil zeggen dat het perse EC is maar ik denk niet dat je a.d.h.v. deze reactie kunt vaststellen dat het wel/niet om EC gaat. Dat is ook het verraderlijke van beide denk ik. Voor beide blijven behandelen is dus ook nog steeds essentieel, goed dat je dat ook blijft doen.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet t eigenlijk niet meer een gevoel wat ik heb kan het verder niet uitleggen..op dezelfde manier dat ik ook altijd meteen onmiddelijk door heb dat er wat met mijn konijntje mankeert ookal zie je niet gelijk iets bijzonders... daarnaast het rood oortje wat de dierenarts constateerde... het feit dat ze ten alle tijden gewoon sterk op dr poten stond... en zelfs op dr achterpoten alleen terwijl ze omhoog snuffelde... haar gedrag... ik weet t niet.. ik vond t ellendiger voelen dan bij Bailey gek genoeg.. Bailey had veel ergere symptomen..die had ook een kopje dat telkens scheef zakte...en zijn oogjes gingen ten alle tijden heen en weer en zijn achterhand was slap..en t was gewoon een hoopje ellende... slapjes en zwak... zijn vachtje werd slechter..en hij werd magerder.. en Noellie had zelfs nog gewoon een conditierichel omdat dr vachtje zo mooi bleef en ze oogde gewoon zo gezond verder.. maar toch toen ze zo heftig rolde na het verliezen van balans en stuiptrekkingen kreeg enzo werd ik echt niet goed... ik vond dit enger om te ervaren ondanks dat ze een modelpatientje was... mooie grote ronde keutels... at gewoon heerlijk... ik kon zo relaxed dr medicijntjes verwerken in eten.. ze kreeg geen diarree of plakpoep van de medicijntjes..geweldig.. maar goed ookal zegt mijn gevoel zeker te weten dat het oorontsteking is... gevoel is maar gevoel en ik wil geen risico's lopen op wat voor manier dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, een gevoel :P tja wellicht heb je gelijk maar een gevoel bewijst mij niet echt wat. Het maakt ook niet uit, ze is aan de beterende hand en daarom ben ik ontzettend blij voor je!

Overigens had ook Jasmijn nog wekenlang een conditierichel. EC tast de hersenen aan, niet de lichaamsfuncties (kan wel, bijv. de nieren of het afvallen als symptoom van de ziekte) waardoor het dier eigenlijk goed kan blijven functioneren, mits ze zelf de wil en kracht hebben om te eten en bijvoorbeeld niet in hun eigen ontlasting liggen, daar wordt de vacht natuurlijk niet echt beter van en als het te lang duurt neemt de spierkracht af, zulke dingen. Alleen maar super fijn voor Noellie dat ze dat allemaal niet heeft, de weg naar herstel is een stuk korter/makkelijker voor haar. Als ik dit allemaal zo lees dan moet het echt wel goedkomen met haar!

Wat betreft de AB daar heb je helemaal gelijk in overigens. Eigenlijk is juist een dierenarts die het wel mee geeft fout bezig.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat weet ik conditierichel zegt eigenlijk alleen iets over de conditie van t vachtje..maar dat was meer om aan te geven dat ze er zo fit en gezond uit zag en Bailey juist heel verwaarloosd en slecht.. en ondanks dat vond ik dit een engere ervaring ook omdat ik zo moeilijk herstel kon zien..want Noellie was vanaf t begin altijd al heppie de peppie... bij een ziek konijntje dat hersteld zie je gelijk verandering..en dat vond ik juist zo zorgelijk bij Noellie... eigenlijk wel een foute gedachte want Bailey heeft zeker weten Ec gehad en had er tijdje terug ook weer last van..wolkachtige 'rook' in de oogjes...daarom had ik ze toen moeten splitsen en zit Bailey weer met zijn vertrouwde Boef...die was al van 3 a 3,5 maandje met hem samen... en die was helemaal verliefd op Bailey..dus denk niet dat zij hem heel snel wat aan zal doen..ze is juist heel zorgzaam voor hem. Haar eerste grote liefde hahaha... schattig om te zien hoor. Als Bailey dan weer eens iets had waardoor die niet wilde eten schoof ze ook altijd t bakje naar hem toe zo van hallo eten!! Of ik weet nog wel toen ik groenvoer neerlegde jaren geleden was dat..vergeet t nooit meer... Boefje rende t trappetje naar beneden en nam gelijk gretig een hap maar merkte ineens op dat Bailey nog boven zat..die had t weer eens niet door..dus ging ze onder aan de trap naar boven kijken zo van hey waar blijf je!! ze haalde hem gewoon op... haha.. zijn ook echt me schatties hoor.. hopelijk duurt t niet lang meer voor ik Noellie weer met Juneau kan koppelen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de conditierichel iets zegt over de conditie van de vacht (of überhaupt iets over conditie of wat dan ook) is iets dat door een aantal fokkers is 'aangenomen' als de waarheid. Feit is dat we helemaal niet weten of het iets zegt en wat dan precies.

Nog even en je kunt vast weer van twee gelukkige en gezonde koppeltjes genieten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja haha ik heb ooit die hele discussie gelezen over de conditierichel :P ik weet t... was toen altijd heel jaloers toen ik al die foto's zag met conditierichels en ik maar zoeken bij die van mij of ze t hadden... maar eerlijk is eerlijk..vind me nijnies wel mooier erbij lopen als ze een conditierichel hebben hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Noelleke die oogt alweer ietsjes beter..haar koppie is nog wel wat scheef maar niet meer zo dat ze moeilijk aan het kijken is en dat dr oortje rechtomhoog staat. Ze oogt weer in de meeste gevallen als een hangoorkonijntje met twee hangende oortjes... haar mooie grote ronde keutels voelen wel ietsjes zachter aan als normaal... dus ik ga wat afbouwen met de novacam.. ik mocht 1 tot 1,5 geven aan haar..en ik ga nu minderen tot 1... en dan zien we wel weer hoe het verder gaat.. de rest geef ik nog gewoon zoals t hoort... wat wel bijzonder is..is dat ik nu al aan t tweede flesje AB begonnen ben en die zal na een aantal dagen ook wel weer op zijn..maar ik stop daar pas mee als dr kopje zo goed als recht is en ze weer naar mijn gevoel als een normaal konijntje functioneert... terwijl ik normaal nooit meer dan 1 flesje heb gebruikt bij mijn konijntjes..zelfs met bailey niet toen die EC had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff nou maandag maar nog een flesje AB halen... ik zie nu weinig verandering en soms heb ik het idee dat ze weer wat meer met dr oogje wegdraait... ik weet t echt niet meer hoor.. blegh rotziektes..ik zie al niet meer of ze nu opknapt of dat t minder wordt of zelfde blijft... zat van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .