Ga naar inhoud

Met spoed naar da met Tonic...


Leonie85

Aanbevolen berichten

Zag een vlieg op hem, dus even ze kontje gecheckt. Eerste wat opviel, is dat hij super mager was en dat zijn penis heel erg opgezwollen was. Kontje was een beetje vies. Maar met wegen was hij nog maar 500 gram! Daar schrok ik nog het meest van.

Bij de DA heeft hij vocht onder de huid gehad, plaatselijke pijnstilling, ab en pijnstilling. Heb nu ab en pijnstilling mee en ook dwangvoer.

Nu duimen dat hij het haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij leeft nog, maar daar is alles ook mee gezegd. De hele ren ligt vol diarree en hij heeft nu ook pusoogjes. Zijn penisje is ook knalrood. Heb maar even gebeld en de da belt zo terug.

Hij krijgt nu enrofloxoral drops en carprofen drops.

Iemand tips voor ander anti-bioticum?

Kan hij last hebben van wormen? Zal ik Panacur vragen?

aangepast door Leonie85
Link naar reactie
Delen op andere sites

DA vroeg ook of hij geent is. Hij is niet geent. Hij heeft geen opgezwollen ogen of iets dergelijkks. Hij zat in een groep en de rest ziet er wel gezond uit. DA dacht aan coccidiose. Heb gister oogzlaf, middel tegen coc. en panacur gehaal(heet anders, vloeibare vorm).

Vandaag zijn zijn oogjes weer schoon. Zijn penisje niet meer knalrood, maar wel nog opgezwollen. Wel nog erg aan de diarree, wat hij gister aan gewicht is aangekomen is er nu weer vanaf. Dus hij weegt weer hetzelfde als gisterochtend. Doet me denken aan Dropshot en die is uiteindelijk overleden. Ik moet me tranen echt inhouden, bah. Vind het wel raar dat hij in 2 weken ruim 200 gram afgevallen is en zijn startgewicht was maar 750 gram, hij is nu nog maar 520.

Nu dus bloed bij zijn plas (of rode kleurstof). Als het bloed is, denkt de DA aan een blaassteen.

Kan het zijn door de castratie? Zijn balletjes waren nog niet ingedaald, maar DA heeft hem toch gecastrerd. Of zal hetdoor de stress van het koppelen komen?

Het enige positieve is dat hij nog eet, maar ben bang dat hij het niet gaat halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aww arm ventje, lijkt mij verstandig om met spoed de ontlasting te laten onderzoeken.

Zal niet van de castratie vroeg zijn hoor maak je daar geen zorgen, maar er moet echt wat mis zijn. In de ontlasting is bij diarree wel vaak wat te vinden en verwacht dat een DA als hij coccidiose verdenkt dat die dat ook wel gedaan heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry een paar dagen niks laten weten, had het druk, maar hij leeft nog!

Hij weegt nu 590 gram, dus we gaan al weer naar de 600, begint ergens op te lijken.

Hij heeft weer een beetje een buikje, maar nog erg dun bij zijn rug en achterhand, echt nog allemaal botjes.

Zijn penisje is nu weer lichtroze(wel nog opgezwollen), zijn ontlasting begint weer een beetje een vorm van een keutel te krijgen.

Uit het urine onderzoek kwam uit, dat er geen bloed in zat, maar wel veel gruis. Dus dat verhaal krijgt nog een staartje als hij erbovenop is.

Hij eet nog steeds goed, vooral andijvie gaat er goed in. Hij is deze groente al gewend, dus lijkt me niet slecht nu? en dat eet hij tenminste en krijgt hij genoeg vocht binnen, dat is het belangrijkste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee geen ontl. onderzoek gedaan, maar hij zit nu al bijna een week apart. Weet niet hoe lang de incubatietijd is, maar bij de rest van de groep, waar hij bij zat, is alles oke.

vind het wel jammer dat hij zo langzaam aankomt, hij was nu nog steeds 590 gram.

aangepast door Leonie85
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel vreemd dat de DA niet als eerste een ontlastingsonderzoek doet als hij coccidiose verdenkt..

Punt is cocs blijft altijd op de plek hangen dus kan best nog tot uiting komen in de groep, maar ook wormen zijn op deze manier niet uit te sluiten.

Dat hij nu nog steeds langzaam aankomt zou mij wel zorgen geven dat er toch wat in hem zit. Een ontlastingsonderzoek is helemaal niet zo duur, heeft hij nu wel weer normale ontlasting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hij woog een tijd 580/590 gram en wilde , maar niet aankomen, maar nu wel;

img3634bv.jpg

img3632y.jpg

Ik voel weer spieren! Hij is er nog niet, maar het is niet meer zo'n skelet. Zijn keutels zijn goed, maar zijn plas blijf rood en uit het urine onderzoek kwam uit dat er veel gruis in zat. Nu hij aan de beter hand is, ga ik daar achter aan. Sowieso weer een urineonderzoek doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En doe dan meteen ook een ontlasting onderzoek. Het kost hier 10 euro. En dan weet je zeker of hij geen coccidose heeft of wormen.

En als hij die wel heeft moet je de boel goed ontsmetten en de andere diertjes ook behandelen. En na een tijdje weer laten onderzoeken of alles wel weg is.

Hij ziet er erg schattig uit. Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .