Ga naar inhoud

inenten of niet?


Nouck

Aanbevolen berichten

Ja dat dacht ik dus in eerste instantie ook aan, maar aangezien dit ook in het stukje van haar dierenarts staat: "Wij enten met een nieuw vaccin dat een jaar werkzaam is" is dat toch vreemd...

@ Nouck: Ik zou toch gewoon even navragen of hij niet nu vast geënt kan worden, omdat je anders inderdaad 2 keer stress hebt van naar de Dierenarts gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker wel laten enten, ik heb het meegemaakt, konijnen nooit laten enten en ja hoor Heinz kreeg het. Nou ik kan je garanderen dat je dit niet wilt meemaken. Konijnen die geent zijn kunnen het alsnog krijgen maar wel minder erg en een grotere kans op overleving.

Ik ben al bang nu ik mijn nieuwe nijn heb gehaald en pas dinsdag bij de DA terrecht kan voor een enting..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat dacht ik dus in eerste instantie ook aan, maar aangezien dit ook in het stukje van haar dierenarts staat: "Wij enten met een nieuw vaccin dat een jaar werkzaam is" is dat toch vreemd...

@ Nouck: Ik zou toch gewoon even navragen of hij niet nu vast geënt kan worden, omdat je anders inderdaad 2 keer stress hebt van naar de Dierenarts gaan.

Ja wellicht niet genoeg verdiept in het nieuwe vaccin o.i.d. kan natuurlijk.. of de tekst gewoon laten staan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou gewoon laten enten. Vandaag weer iemand gesproken die 2 nijnen had. 1 is overleden aan myx en de ander heeft het overleefd. Dus ik gelijk gevraagd naar entingen. En tja, ene konijn (dode) was nooit geent geweest en andere was jaren geleden een keer geent geweest.

Ik zou dus zeker enten en voor de veiligheid elk jaar maar in elk geval 2 á 3x enten voor een weerstand op bouwen. HOewel iedereen zegt dat het niet kan bij konijnen. Maar zou nog liever 1, 2 of 3 jaar 1x per jaar enten dan nooit enten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik bedoelde bij de dierenartsen.

Maar heb Bink vandaag laten enten hoor! Was gewoon het nieuwe vaccin, en ben blij met mn dierenarts. Ze vroeg meteen hoe ie woont, en was blij te horen dat ie SS junior krijgt. Hij is helemaal gezond en hopelijk houden we dat zo ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ent de mijne ook, maar denk dat ik het nu ook niet meer doe.

Ik heb mijn vorige konijnen ook nooit in laten enten en ze hebben nooit wat gehad.

Ze zitten toch alleen maar in de tuin en komen verder met geen ander dier in contact, zo snel zouden ze die ziekte niet krijgen tenzij het erg dicht in de buurt is. En als ze alsnog myx ervan kunnen krijgen heeft t dus niet veel nut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .