Ga naar inhoud

Bo is ziek


Kim1982

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik geef mn konijnen 's ochtends Science Selective en verschillende soorten groenvoer. Vanochtend heb ik Bo Science Selective gegeven en stukje broccoli, wortel, venkel, selderij en een takje marjolein. Het groenvoer heeft hij alllemaal opgegeten, alleen de korrels niet, ik heb hem vervolgens nog een beetje groen van de paardebloem gegeven zodat hij genoeg had gegeten en ben toen naar mn werk gegaan. Toen ik terugkwam lag hij plat in zijn hokje en had hele kleine keuteltjes en wilde weer geen korrels eten. Heb de dierenarts gebeld en die zei dat hij zo weinig kon zeggen en dat als hij morgenvroeg nog zo was moest langskomen, we hebben wel afgesproken dat ik hem met critical care zou dwangvoederen. Ik lig nu met hem op de bank en heb net 15ml critical care gegeven daarnaast heeft hij een beetje appel gegeten. Dadelijk ga ik weer critical care proberen aangezien zijn darmstelsel niet mag stil komen te liggen. Toen hij in het hokje zat was hij het plastic van de kooi aan het likken en net heeft hij het kussen zitten te likken, weet iemand waarom hij dat doet?

Hebben jullie nog andere tips om hem erbovenop te krijgen? Of kan het zijn doordat hij geen korrels heeft gehad en alleen maar groen dat dit teveel groen was en zijn darmen van slag zijn?

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bo heeft 3 jaar geleden een abces gehad, ze hebben toen 3 tandjes getrokken, sindsdien worden zn tandjes elk half jaar gecontroleerd, 13 januari zijn ze tandjes bij geslepen na 1,5 jaar gelede, dus de kans op haakjes lijkt me klein toch?

Volgens mij heeft hij vandaag geen hooi gegeten want het ruifje zit nog vol. Om 19h waren er die kleine keuteltjes, daarna geen keuteltjes meer, hij heeft wel nog geplast, ben hem nu weer critical care aan het geven en geef hem daarna metacam als pijnstiller...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zouden het toch wel haakjes kunnen zijn, ze stoppen vaak als eerste met hooi eten. En soms kunnen ze toch wel redelijk snel terug komen. Mijn konijnen zijn vandaag naast castratie ook aan de kiezen geholpen, eerst zouden alleen Li en Gwyn omdat dit bij de controle een maand geleden was geconstateerd. Maar Freya bleek nu ook al wat haakjes te hebben terwijl dit een maand geleden nog niet zo was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bo is gisterochtend overleden :-(

Gisterochtend liet hij de critical care uit zn mondje lopen en dun stukje appel kon hij niet meer op kauwen..voordat we naar de dierenarts gingen had hij zelfs klein beetje bloed bij zn ontlasting. 10h waren we bij de dierenarts en ze zei dat hij al in shock was, zn temperatuur was wel nog goed..heeft nog naar zn tandjes gekeken en die zagen er goed uit, alleen de kleur van zn tandvlees zag er anders uit...het enigste wat ze nog kon proberen was om hem aan een infuus te leggen, maar kans dat hij het dan zou redden was klein, we hebben besloten om hem in te laten slapen..Bo heeft al veel mee gemaakt, abces weg laten halen met 3 tandjes en later nog een keer een tandje toen was de narcose al erg zwaar voor hem, heeft hij lang voor nodig gehad om van te herstellen, daarnaast heeft hij ongeveer 3 jaar klachten van Cuniculi gehad en kreeg daar medicijnen voor, ik denk dat hij "op" was van de medicijnen, is "gelukkig" allemaal snel gegaan want eergisteren zat hij nog fit in zijn hokje en at zijn groenten nog...als ik hem de medicijnen niet had gegeven was hij 2 jaar geleden al overleden, hij heeft tot eergisteren voor zover ik weet verder nergens last van gehad dus het is het beste zo...mis hem nu al zo erg...gisteren hebben we hem laten cremeren en mee naar huis genomen, dus hij is gelukkig wel bij ons...hij is nu bij Flo en Tiës...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .