Ga naar inhoud

Science selectieve of Trovet


brenniiej

Aanbevolen berichten

Trovet is vergelijkbare voeding qua samenstelling. Je hoort er regelmatig positieve verhalen over van mensen die konijnen hebben met afwijkingen aan het gebit, daar heeft het echt hele positieve effecten. Ik was zelf net begonnen met dit voer voor een pleegkonijn, maar die heb ik na anderhalve week al herplaatst dus dat schoot niet zo op :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op advies van hier en de dierenarts overgestapt van SS naar Trovet. Voor Gijs zijn gebit om hopelijk te voorkomen dat hij snel weer voor haakjes moet! Wordt vervolgd.....

Wonder is al dat ze het willen, heb het ooit geprobeerd toen Miep nog alleen was... die at het gewoon niet (punt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon een gratis zakje meekrijgen bij een da

Maar door de zak heen voelde ik dat de biksjes \brokjes erg klein zijn

Misschien maakt dit niet uit maar ik ben hopefarmssupertrio gewend en dat zijn flinke staafjes

Dus heb het niet meegenomen

Het formaat en de vorm van de brok is inderdaad wel heel anders dan Hope Farms of Science Selective, maar dat lijkt me geen problemen vormen hoor. Ideaal juist, want het past makkelijk in de snackbal :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar toen de Trovet Rabbit voor konijnen net nieuw was, was dat het enige zoekresultaat dat je kreeg op Google (nu nog veel trouwens) en heb zelfs een dierenarts-assistente gehad die er mee aan kwam zetten.. ;)

haha oke niet erg helder van haar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof er niet in dat een bepaald soort biks beter zou zijn tegen haken, het hangt naar mijn idee vooral af van de anatomie van het gebit van je konijn. We hebben hier van de 6 nijnen 3 potientele haken-kandidaten terwijl elke nijn zo ongeveer een kilo hooi eet per week. Dus of ik ze nou biks van merk A geef of biks van merk B, dat maakt dan geen verschil. De biks krijgen ze hier niet als hoofdvoer, het is slechts een handje in de ochtend en een handje in de avond. Voor de rest van de dag eten ze veel meer andere dingen, zoals groente en hooi dus. Dus zou je het moeten kopen of is het beter dan SS? Nee, ik geloof daar niet in. Dan zouden ze het misschien de hele dag door moeten eten om daadwerkelijk haken te voorkomen....

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trovet Rabbit.

(Niet te verwarren met de Trovet Rabbit voor honden met konijnenvlees.. :whistle2:)

:rofl: die wilde ze mij ook geven bij de DA toen ik een zak voor jou wilde halen, voor de hond? nee trovet RABBIT, ow ja maar haar hond krijgt toch ook trovet LRD? die is er ook met konijn haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

In theorie ben ik geneigd het met je eens te zijn Rian, in de praktijk merk ik echter wel dat de soort biks enorm veel invloed kan hebben op de tijd die er tussen twee behandelingen zit. Zelfs als er een zeer beperkte portie gegeven wordt.

Ik ook heel duidelijk (vermoed dat je ook onderandere op Max doelt? :P)

De SS is een hele luchtige brok en zet ook nog eens uit in de maag. Daarnaast hoeven er amper maal bewegingen gemaakt te worden om de SS te verpulveren. Dit geeft ze dus a: een heel vol gevoel, waardoor er merkbaar minder hooi wordt gegeten. Resultaat: Max had binnen 1 maand haken...

Ik heb ook een poosje bunny basics T gegeven. In het begin ging dit heel erg goed. Dit is een kleine harde bikskorrel en zet niet uit zoals de SS dat doet in de maag. Toen ik er mee was begonnen zijn de haken 8 tot 9 maanden weg geweest, (en toen wilde ik weer SS proberen en zaten er dus binnen een maand haken...) De tweede keer heeft het niet zo lang geduurd helaas, maar toen slikten ze de brokjes bijna heel door... Daarom nu dus even geen BBT meer voor Max en Mini. Wat jammer is, is dat het calcium gehalte mooi laag is bij BBT wat een gunstig effect leek te hebben op Max zijn blaas en incontinentie (ook duidelijk merkbaar in de plasbak:))

Ze krijgen nu bijna 2 maanden HFST en het gaat nog steeds goed met de haken. hoe lang het nu gaat duren weet ik nog niet natuurlijk, maar tot nu toe eten ze nog erg goed, geen tekenen van haakjes. wel merk ik duidelijk meer aanslag in de toilletjes en heeft Max weer naast de bak geplast en is zijn vacht weer nat... Ik ga het nog even aankijken, eventueel een kuur panacur proberen als hij het blijft doen (zijn keutels zijn ook erg onregelmatig) en anders wil ik de Trovet proberen, deze vinden ze lekker, want die hebben ze ook al als snoepjes gehad, ik zie hier verschillende reacties over goede ervaringen en er zit ook een laag calcium gehalte in (5% dacht ik gister gezien te hebben op de site)

(het voer is overigens te vinden via de site van trovet. daar kun je ook de productinformatie ed vinden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook heel duidelijk (vermoed dat je ook onderandere op Max doelt? :P)

De SS is een hele luchtige brok en zet ook nog eens uit in de maag. Daarnaast hoeven er amper maal bewegingen gemaakt te worden om de SS te verpulveren. Dit geeft ze dus a: een heel vol gevoel, waardoor er merkbaar minder hooi wordt gegeten. Resultaat: Max had binnen 1 maand haken...

Ik heb ook een poosje bunny basics T gegeven. In het begin ging dit heel erg goed. Dit is een kleine harde bikskorrel en zet niet uit zoals de SS dat doet in de maag. Toen ik er mee was begonnen zijn de haken 8 tot 9 maanden weg geweest, (en toen wilde ik weer SS proberen en zaten er dus binnen een maand haken...) De tweede keer heeft het niet zo lang geduurd helaas, maar toen slikten ze de brokjes bijna heel door... Daarom nu dus even geen BBT meer voor Max en Mini. Wat jammer is, is dat het calcium gehalte mooi laag is bij BBT wat een gunstig effect leek te hebben op Max zijn blaas en incontinentie (ook duidelijk merkbaar in de plasbak:))

Ze krijgen nu bijna 2 maanden HFST en het gaat nog steeds goed met de haken. hoe lang het nu gaat duren weet ik nog niet natuurlijk, maar tot nu toe eten ze nog erg goed, geen tekenen van haakjes. wel merk ik duidelijk meer aanslag in de toilletjes en heeft Max weer naast de bak geplast en is zijn vacht weer nat... Ik ga het nog even aankijken, eventueel een kuur panacur proberen als hij het blijft doen (zijn keutels zijn ook erg onregelmatig) en anders wil ik de Trovet proberen, deze vinden ze lekker, want die hebben ze ook al als snoepjes gehad, ik zie hier verschillende reacties over goede ervaringen en er zit ook een laag calcium gehalte in (5% dacht ik gister gezien te hebben op de site)

(het voer is overigens te vinden via de site van trovet. daar kun je ook de productinformatie ed vinden)

Wat is de BBT??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .