Ga naar inhoud

Waar kan ik goede biks kopen?


Mellow

Aanbevolen berichten

Inderdaad beide Science Selective en Hope Farms Super Trio zijn een goede kwalitatieve biks. Al vind ik beide wel redelijk duur worden in de dierenwinkel en bestel eigenlijk al mijn spul tegenwoordig online. De biks bestel ik van een engelse website, omgerekend scheelt dit wel 15 euro op een zak van 10 kilo SS. Op nederlandse webshops kun je het ook wel goedkoper vinden dan in de winkel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik Science Selective toch wel beter dan hope farms. Het is wel iets duurder maar dat vind ik het ook waard. Tegenwoordig is het goed verkrijgbaar. Mijn konijnen krijgen het ook en ik ben er zeer tevreden over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik Science Selective toch wel beter dan hope farms. Het is wel iets duurder maar dat vind ik het ook waard. Tegenwoordig is het goed verkrijgbaar. Mijn konijnen krijgen het ook en ik ben er zeer tevreden over.

Sluit ik mij bij aan. Wat niet wil zeggen dat Hope Farms geen goede brok is, maar de samenstelling van Science Selective is m.i. toch iets meer op de behoefte van konijnen afgestemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie idd heel vaak hier dat SS genoemd wordt als vergelijkbaar met hfst. Ik heb ss gevoerd en probeer nu hfst en ben het hier ook niet mee eens. BEide brokken zijn prima brokken, maar het scheelt per konijn waar ze het goed op doen.

Hier is SS veel te zacht voor Max. Hij heeft binnen de kortste keren weer haken als hij SS krijgt. Wel heb ik bij mijn inmiddels overleden konijn gezien dat hij geen last meer heeft gehad van stasis sinds hij SS kreeg en zijn vacht zag er echt prachtig uit.

Of de hfst voor Max werkt tegen de haken weet ik nog niet daar geef ik het te kort voor. Maar ik merk wel heel duidelijk dat er vrij veel calcium in zit. Dit merk ik aan de plasbak. Ik heb tussendoor een brok gevoerd met een heel laag calcium gehalte (alleen slikten ze deze brok te groot door waardoor hij last van zijn maag kreeg en minder hooi at) en ik had echt veeeel minder aanslag in de bak. Nu met de hfst kan ik elke weel met de schoonmaakazijn aan de slag.

Heb je dus een konijn was last heeft van de darmen raad ik je zeker SS aan. Of het ook werkt voor haken, is nog maar afwachten.

Heb je een konijn wat snel last heeft van calcium in zijn blaas zou ik dus geen hfst geven. Maar ook voor konijnen met haken schijnt het een goede brok te zijn.

Er is geen brok die voor elk konijn de beste is. Elk dier heeft zijn eigen behoeftes, net als ieder mens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, want voor mijn (inmiddels overleden) konijn heeft SS wel heel goed gewerkt, ondanks dat hij geen spriet hooi at heeft hij geen haken meer gehad. En dat terwijl de dierenarts het destijds eigenlijk zinloos vond om ze weg te halen, want hij garandeerde dat we er over zes weken weer zouden zijn dan. Hij is een jaar later overleden; geen haak te bekennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft toch een eeuwige discussie tussen voorstanders van SS en van HFST, maar ik ben het wel eens met wupsie, dat het konijn-afhankelijk is.

Zelf gaf ik eerst HFST tot ik hier over SS hoorde. Ik kocht een klein zakje om te proberen en mijn konijnen gaven vervolgens de voorkeur aan de SS, dus ben ik overgestapt. De prijs maakt mij helemaal niet uit. Ik betaal ook rond de €60,- voor 10kg kattenvoer en dat gaat er ruim 2x zo snel doorheen als SS (1 kat versus 1 konijn), dus zelfs als de SS €60,- voor 10kg zou kosten, zou ik het nog kopen.

Wat je voert, is gewoon afhankelijk van waar je konijn het het beste op doet en voor mij is het dus ook belangrijk, wat het konijn zelf het lekkerst vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wupsie wat voor brok met een laag calcium gehalte gaf jij? Ben daar ook naar op zoek omdat mijn voedster last heeft van blaasgruis.

Bunny Basics T van Oxbow.

klopt :yes: het is alleen niet te krijgen in Nederland en je moet het dus bestellen uit Engeland. (ik bestelde het via THE)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .