Ga naar inhoud

M&M hebben geknokt -> Maaike houdt ineens kopje scheef


Elvje

Aanbevolen berichten

Zit ik rustig BB te lezen, beginnen mijn konijnen ineens te knokken. Ze hadden net een snoepje gehad en gingen dan hun eigen ding doen.

En zomaar ineens, vliegen ze elkaar aan, maar dan echt. Rollend en in elkaar vast gebeten gingen ze over de grond. De plukken haar vlogen in het rond. Trappen en rollen... Verschrikkelijk. Heb ze uit elkaar geplukt natuurlijk.

Zoiets raars hebben ze nog nooit gedaan.

Alleen... daarna is Maaike haar kopje scheef gaan houden. Zie zo geen verwondingen bij beiden.

EC? Die ineens de kop op steekt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 113
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Half 6 gaan we naar de dierenarts. Rust is aardig terug (al zijn ze het beide duidelijk niet vergeten). Ze hebben samen met de neus in de snoepjespot gezeten, de eetlust zit bij beiden wel goed.

Maaike is wel uit haar doen natuurlijk. Ze houdt haar hoofdje regelmatig scheef. Van bijna niet op te merken tot een kwartslag. Oogje houdt ze ook regelmatig dicht.

Milo heeft haar zelfs weer kusjes gegeven, maar dat vond ze nog wat eng.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk blijkt het allemaal mee te vallen. We zullen zien. Ik kan Maaike gewoon nauwelijks zelf onderzoeken. Milo heb ik al onderzocht op wondjes.

Het gaat wel weer goed tussen ze. Het blijft natuurlijk wat gespannen, Maaike schiet soms nog voor hem weg en dan denkt Milo: ik ga erachteraan. Maar hij wast haar wel weer.

Maaike hupt wat beduusd rond. Logisch natuurlijk na zoiets.

Al gaat dat ook steeds beter. Ze snoept, ze eet hooi, ze hupt, bunnyflopt...

Misschien doen die uitgetrokken snorharen wel gewoon heel erg zeer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jup, ik ga zo. Het is echt op steenworp afstand :P

Maar mevrouw en meneer willen niet mee. Ze zijn samen ondergedoken op de bureaustoel en de ruzie aan het bijleggen.

Wat een portretjes heb ik toch.

Milo was net ook al weer knuffelig naar mij toe. Maaike nog voorzichtig, maar dat snap ik bij haar ;) Maar geen tekenen dat er een haar in de boter is tussen die twee. Enige wat ik dan kan verzinnen is dat ze gek werden van het feit dat ik een appel at. Ze hadden alle twee ook een stukje gehad en een snoepje... Ze zijn wel wat jaloers aangelegd namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maaike heeft EC, daar ging ik eigenlijk wel vanuit.

De afgelopen week zat ik aan mezelf te twijfelen of ik het nu goed zag dat haar hoofdje wat scheef stond. Echt minimaal... en met al die bezoekjes aan de dierenarts, had ik zelf het gevoel dat ik over reageerde... Niet dus.

Nu zitten we dus de komende tijd aan de panacur. 2 maanden, 2 weken voor Maaike. 2 Weken voor Milo.

Hopelijk is dit net zo'n groot feest als Cisaral, anders worden het nog heel zware tijden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, klopt. Maaike, 2,5 maand. Milo 2 weken preventief. Milo heeft geen symptomen.

Ik vond 2 maanden wel veel? Omdat ik hier gelezen heb over die beenmergcrisis? Dat was toch met fenbendazol?

Heeft mijn dierenarts van o.a. Wilhelminapark:

We behandelen de konijnen met diverse medicijnen, naar ons idee is de belangrijkste Fenbendazol (= Panacur). We doseren gedurende 2 weken 2x de normale dosis die in de literatuur naar voren komt. Namelijk een dosering van 2x daags 20 mg/kg LG gedurende 2 weken en daarna 2x daags 10 mg/kg LG gedurende 2 - 3 maanden.

Dit is het schema dat ik heb gekregen. Eerst dus 20 mg/kg 2 weken voor Maaike en dan 2x 10mg/kg. (en twee keer per dag)

Milo krijgt de partner behandeling 2x per dag 10mg/kg

En als panacur vies is.... heb ik een gigantische uitdaging met Maaike. Mijn hemel... hoe ga ik dat klaarspelen :oh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk is dat gevecht nog een soort van geluk geweest... hiervoor hield ze haar kopje echt nauwelijks scheef. Ik zat enorm aan mezelf te twijfelen of ik nu gewoon helemaal paranoia aan het worden was. Niet dus ;) Al die bezoekjes aan de DA hebben haar duidelijk geen goed gedaan.

We zullen wel zien hoe het gaat verlopen. Ik heb hier inmiddels genoeg gelezen om te weten waar ik aan toe ben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was mijn eerste gedachte ook... maar Milo heeft dat niet eerder gehad. Niet toen ze geholpen was, niet toen ze gas&verstopping had... Nee, hij wordt daar juist heel lief van. Hij is een zorgzaam monstertje. Ook na het gevecht, kwam hij kusjes brengen. Ze zijn samen ondergedoken om maar niet naar de DA te moeten... en daar heeft hij nog veel meer kusjes uitgedeeld. ;)

Het kan... maar ik vind het niet bij ze passen. Zou eerder denken dat ze gek werden van de geur van de appel... Bang dat de ander meer kreeg en dat de gemoederen wel erg hoog opliepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Maaike toch. :(

Sterkte Elvje, eigenlijk kun je dit er helemaal niet bij gebruiken. :s

Klopt helemaal... Maar we hebben weinig keuze ;)

Panacur is inderdaad vies :beurk: Milo is verstopt. Hij denkt dat baasje 'm wil vergiftigen. Maaike heeft de andijvie rondom de panacur opgegeten en is van ellende maar hooi gaan eten.

Dit gaat écht lastig worden... Zou wortelpapje kunnen helpen? Of een ander fruitpapje met fruit dat ze mogen? Of kan niets die smerige panacur verdoezelen. Maaike op schoot wil gewoon niet, Maaike iets dwingen is zo mogelijk nog ellendiger...

He pff.. heb nu heel sterk gevoel dat ik haar beter nooit had kunnen laten helpen... Onzin, maar zo voelt het wel. Maaike is van de operatie enorm opgeknapt, ze zijn weer helemaal gek met elkaar... Maar sindsdien vallen we van het een in het ander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was mijn eerste gedachte ook... maar Milo heeft dat niet eerder gehad. Niet toen ze geholpen was, niet toen ze gas&verstopping had... Nee, hij wordt daar juist heel lief van. Hij is een zorgzaam monstertje. Ook na het gevecht, kwam hij kusjes brengen. Ze zijn samen ondergedoken om maar niet naar de DA te moeten... en daar heeft hij nog veel meer kusjes uitgedeeld. ;)

Het kan... maar ik vind het niet bij ze passen. Zou eerder denken dat ze gek werden van de geur van de appel... Bang dat de ander meer kreeg en dat de gemoederen wel erg hoog opliepen.

Hmm, dan zal het dat wel niet geweest zijn. Misschien toch de appel. Het is ook niet altijd te verklaren waarom iets gebeurd. Hopelijk lukt het met de medicatie geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè wat een vervelend nieuws!

Was ze net een beetje goed en wel hersteld van de castratie, heeft ze EC.

Mijn konijnen vonden het wortelpapje niet te eten. Een fruitpapje van peer en appel vonden ze heerlijk.

Het is in ieder geval het proberen waard. Zeker omdat Maaike niet echt meewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, klopt. Maaike, 2,5 maand. Milo 2 weken preventief. Milo heeft geen symptomen.

Ik vond 2 maanden wel veel? Omdat ik hier gelezen heb over die beenmergcrisis? Dat was toch met fenbendazol?

Dat is inderdaad met fenbendazol. Na 30 dagen neemt de kans op beenmergdepresse enorm toe. Verder begreep ik van mijn dierenarts dat langer geven niet zinvol is. Ook heb ik wel eens gelezen dat uit onderzoek wel gebleken is dat vanaf een bepaalde dosering het geen zin heeft om meer te geven. Ik wil niet zo maar tegen het advies van je DA in gaan maar zelf behandel ik maximaal 28 dagen en dan de gebruikelijke dosering (20 fenbendazole mg/kg) en om eerlijk te zijn is dat ook in elke situatie afdoende geweest tot nu toe..

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dierenarts heeft het vooral van het Wilheminapark ;) Zoals ik citeerde :) Ik ga gewoon nog eens overleggen met hem. Hij is niet beroerd om zich er verder in te verdiepen, denk ik.

We beginnen nu met het begin... de eerste dosis. Milo heeft al een kwart binnen, om maar eventjes optimistisch te zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad met fenbendazol. Na 30 dagen neemt de kans op beenmergdepresse enorm toe. Verder begreep ik van mijn dierenarts dat langer geven niet zinvol is. Ook heb ik wel eens gelezen dat uit onderzoek wel gebleken is dat vanaf een bepaalde dosering het geen zin heeft om meer te geven. Ik wil niet zo maar tegen het advies van je DA in gaan maar zelf behandel ik maximaal 28 dagen en dan de gebruikelijke dosering (20 fenbendazole mg/kg) en om eerlijk te zijn is dat ook in elke situatie afdoende geweest tot nu toe..

Niet helemaal waar, ik heb Indy destijds zes weken behandeld omdat dat toen de algemene opvatting was.. Geen negatieve gevolgen aan ondervonden overigens. Maar sindsdien altijd maximaal 28 dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dierenarts heeft het vooral van het Wilheminapark ;) Zoals ik citeerde :) Ik ga gewoon nog eens overleggen met hem. Hij is niet beroerd om zich er verder in te verdiepen, denk ik.

We beginnen nu met het begin... de eerste dosis. Milo heeft al een kwart binnen, om maar eventjes optimistisch te zijn;)

Ik leef heel erg mee. Moet er niet aan denken dat ik Hedwig zoiets zou moeten geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .