Ga naar inhoud

prijzen HFST.....


Kaatje34

Aanbevolen berichten

Ik wil graag over op HFST, ik geef nu biks van eigen merk van pets place en ik wil gewoon graag over. Nu ben ik wel benieuwd waar jullie je HFST kopen en wat je er voor betaald. Ik zie nogal prijsverschillen. Ik heb bij de Tuinland een klein zakje (800gr?) gekocht voor €2.70. Ik zag bij een dierenspeciaalzaak hier in Groningen 15 kg voor €15.95........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Volgens mij was de zak die ik laatst heb gekocht 6,20 of 6,30. Dit voor 3 kilo HFST.

15 kg is in verhouding een stuk goedkoper maar dat is voor hier veel te veel.

Je kan uitrekenen hoeveel je voor 6 maanden nodig hebt en de rest geef je aan een asiel ;) Ben je zelf goedkoper uit en je steunt de konijnenopvang ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zijn de prijzen geloof ik allemaal wel een beetje gelijk, op een paar online winkels na, maar dan heb ik weer verzendkosten. Ik weet wel dat het bij pets place duurder is. Daar koste het kleine zakje 3 euro nog wat en bij de tuinland dus 2,70. Dat scheelt toch wel veel. Ik ga straks op zoek naar een 15 kilo zak, misschien bij de groothandel petsxl wel.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja wat zijn verzendkosten. Ik zie het altijd zo met verzendkosten, voor die prijs kan ik niet 30km naar de stad reizen met de auto of OV om een zak voer op te halen XD. Dus is voor mij online bestellen en voordeliger omdat het vaak scheelt kwa prijs, en voordeliger omdat ik geen dieselkosten, parkeerkaartje en mijn eigen tijd kwijt ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja wat zijn verzendkosten. Ik zie het altijd zo met verzendkosten, voor die prijs kan ik niet 30km naar de stad reizen met de auto of OV om een zak voer op te halen XD. Dus is voor mij online bestellen en voordeliger omdat het vaak scheelt kwa prijs, en voordeliger omdat ik geen dieselkosten, parkeerkaartje en mijn eigen tijd kwijt ben.

Mijn dierenwinkel ligt tussen de supermarkten, dus dat gaat in één moeite door :P Dan ben ik met verzendkosten meer uit.

Het ligt er natuurlijk sterk aan of het in je omgeving te verkrijgen is.

Ik bereken wel altijd hoe ik voordeliger uit ben. Op het internet is het vaak net iets goedkoper, maar dan moet je de verzendkosten er nog bij rekenen. Soms is het dan gewoon voordeliger om even binnen te wippen in de dierenwinkel. Fietsen is ook voordelig :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nickey_the: Dat is inderdaad wel een goed idee. Dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb.

Wat ik mij trouwens nog wel afvraag, hoe hou je 15 kilo brokjes vers?

In een vershoudton. Welkoop/boerenbond verkoopt witte tonnen met rode deksels. Bij de blokker hebben ze curver:

34719-normaal.jpg30018-normaal-extra-foto-2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik hoef er ook niet speciaal voor te rijden, dus geen extra kosten m.b.t. benzine en zo. En PetsXL zit om de hoek, als ik dan ook gelijk hooi enzo meeneem, heb ik minder kosten denk ik dan de verzendkosten. Maar goed..... Dat zal niet voor iedereen zo zijn....

Ik heb gewoon grote bakken van de hema, daar blijven de brokken ook prima in!!! http://www.hema.nl/winkel/wonen/opbergartikelen/opbergbox-(99000570)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die boxen zijn ook bij de xenos te koop in allerlei soorten en maten. Ik heb mijn voer in een blauwe ton met zwarte deksel. Ooit eens op marktplaats gekocht voor 5 euro. Wel gevraagd wat erin heeft gezeten, dat waren plastic korrels... goed schoongemaakt thuis en hij doet perfect dienst. Later bij Ranzijn een grote gele ton gekocht voor officieel hondenvoer, maar die is ook goed luchtdicht enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad wel voor een luchtdichte ton gaan en dat zijn die opbergboxen van de hema niet...

Ik ben zelfs zo erg dat ik 2 tonnen heb. 1 grote en 1 kleine. Beiden lucht dicht. In de kleine doe ik voor ongeveer 3 tot 4 weken brokken en in de grote dus de rest zodat het zo lang mogelijk luchtdicht blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor niet meer dan 3 maanden voer hebben. De kwaliteit van het voer gaat daarna hard achter uit. Ook in goede voer tonnen met kleine voertonnen samen. Elke keer als je die open doet komt er zuurstof bij. Hoe meer voer er uit gaat, moe meer zuurstof er bij kan. De Als het goed is zijn de papieren zakken van de 15 kilo aan de binnen kant gecoat zodat er geen zuurstof bij kan. Dit weet ik echter niet zeker aangezien ik altijd de 3 kg koop. Dit zit in een dichte plastic zak en is zeker lucht dicht. Supreme is nooit lucht dicht.

edit. Ik betaal overgens 6,95 voor 3 kg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .