Ga naar inhoud

Luna, Tygo, Jur en Fenna naar de dierenarts


Niek

Aanbevolen berichten

Ik sta er echt van versteld. Ik kijk altijd voor hooi dat zo groen mogelijk is. Deze baal wat ik nu heb zou ik NOOIT hebben gekocht als ik het in de winkel gezien had. Maar ze eten het geweldig!

Geperst hooi eten ze hier ook wel, maar vind het lastig uit de verpakking krijgen, dus vandaar dat ik liever losverpakt hooi koop, maar het is idd een stuk duurder!

Gelukkig eten jou konijnen uiteindelijk het geperste ook goed en je moet idd rekening houden met je eigen budget. Je konijnen komen niets te kort, dus dat ze maar tevreden zijn met het hooi. Mijn konijnen krijgen niet zo gauw iets extra's. Ze waren al aan het klagen dat Muffin, Fudge, Billy en Lena Beaphar als snoepjes kregen. Dat willen zij ook :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 980
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

aah wer een stukje af in in je huis zijn jullie nu klaar?

apart dat ze gelige keutels hebben en dat ze uit elkaar vallen

maar als ze het goed eten zal het wel lekker smaken denk ik

We moeten nog verven, maar dat doe ik volgende week als mijn vriend weer werken is. We hebben een bankstel uitgezocht in de tussentijd, maar ook nog levertijd ... en dan is onze vakantie duur genoeg geweest:s Maar goed, dit doe je niet ieder jaar natuurlijk en we kunnen nu weer jaren vooruit.

Hun keutels zitten echt vol hooi lijkt het wel. Ze vallen uit elkaar als stof ... heel apart, maar heb eens gelezen dat dat normaal is als een konijn veel hooi eet, dus het kan geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dan zei ik dus ook al ;) Fijn als alles af is en de bank zo op de plaats kan en klaar! :) Nog een voordeel van de levertijd is dat we de honden kunnen leren niet op de bank te gaan .... Dawn gaat zelf niet op de bank, maar Dex dus wel. Zodra ik niet kijk, dan springt hij op de bank, maar dat ben ik zelf schuld, omdat ze soms lekker bij me mogen liggen :$ Ik vind dat heerlijk zo 's avonds, met een deken op de bank en dan de honden erbij. Dan heb ik zelf wel bijna geen plaats meer haha. Maar goed, met de nieuwe bank wil ik het echt niet meer hebben ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dan zei ik dus ook al ;) Fijn als alles af is en de bank zo op de plaats kan en klaar! :) Nog een voordeel van de levertijd is dat we de honden kunnen leren niet op de bank te gaan .... Dawn gaat zelf niet op de bank, maar Dex dus wel. Zodra ik niet kijk, dan springt hij op de bank, maar dat ben ik zelf schuld, omdat ze soms lekker bij me mogen liggen :$ Ik vind dat heerlijk zo 's avonds, met een deken op de bank en dan de honden erbij. Dan heb ik zelf wel bijna geen plaats meer haha. Maar goed, met de nieuwe bank wil ik het echt niet meer hebben ...

Dat ken ik helemaal! Ik heb altijd gezegd dat ik geen honden op de bank wil.

Maarja... Als ik 's avonds alleen thuis ben, is het zo gezellig en lekker warm.

Dus daar ging ik met mijn goede voornemens. Met als resultaat dat Puk ook op de bank ligt als wij niet thuis zijn.

We hebben maar geaccepteerd dat deze bank verpest is. Als wij een nieuwe gaan halen, mag ze er ook niet meer op ( zeg ik nu :P).

Ik heb trouwens nu van dat geperste hooi dat in gedeeltes in de verpakking is gedaan. Daardoor kan ik dit hooit er wel makkelijk uit halen. Ik irriteerde me ook altijd aan dat hooi dat niet uit de verpakking ging. Dan had ik heel mijn handen open liggen en allemaal stokjes hooi onder mijn nagels en de konijnen hadden dan net één plukje hooi :p/

De konijnen hier hadden ook geluk met Beaphar. Bij de Pet's Place hadden ze vorige week de kleine verpakkingen staan voor 1 euro. Dat was wel leuk voor een keertje. Normaal gesproken krijgen ze vaak dingen die wij ook eten. Als we witlof of iets dergelijks eten, koop ik altijd net wat meer voor ze.

En af en toe een klein stukje fruit. Dat vinden ze toch wel echt geweldig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook benieuwd hoe lang ik mijn voornemen kan volhouden. Maar ik ga het proberen! :)

Hier krijgen de konijnen 's ochtends biks en 's avonds een groenteschotel. Dit varieert tussen restjes van groente die we zelf eten, aangevuld met extra groenvoer die ik voor ze koop. Tussendoor krijgen ze alleen hooi en dus bijna niets extra. Heel soms een beetje SS, of wat fruit. Banaan valt hier erg in de smaak. Maar ik koop dus nooit konijnensnoepjes ofzo. Ik vind dat ze dat niet nodig hebben.

Dat geldt ook voor de honden. Die krijgen naast hun voer af en toe een hondensnack (meestal gedroogd vlees) of een kauwbot en verder dus niets bijzonders ... mijn honden zijn dus ook niet te dik. Ondanks het feit dat de reu gecastreerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was vandaag bij dobey en daar hadden ze yoghurtsnoepjes

voor 1 euro

bart en sandra vinden ze lekker de andere 6 buitennijnen dachten

vrouwtje eet het zelf maar op

bram vind het ook lekker

dappie was bijna 4 jaar niet bij de da geweest jaja zulke konijnen heb ik ook:p

maar ze was nog keurig op haar gewicht en was een gezond konijn

te dikke konijnen heb ik ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een snoepje zo nu en dan zal ook geen kwaad kunnen hoor, maar ze hebben het inprincipe niet nodig. Ik heb wel eens konijnensnoepjes gehad toen ik pas voor het eerst konijnen had of dan krijg ik dat van iemand voor de konijnen, en dan geef ik het ook wel, maar zelf koop ik het nu dus niet meer. Ze hebben hier liever groenvoer of fruit, dus koop ik dat liever.

Niet alle dieren worden snel dik natuurlijk, maar ik hoor heel vaak mensen klagen nadat ze hun hond hebben laten helpen dat het dier zo dik wordt etc. Maar als ik dan zie of hoor wat ze allemaal voeren ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik snap het nicole

bram is ook gek op banaan maar weet jij of dat

stoppend werkt

we geven het zelden omdat we bang zijn dat hij verstopt raakt

perzik vinden ze ook lekker en daar snuffellen ze altijd eerst aan

volgens mij vinden ze het lekker ruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja... Het gewicht van je huisdier heb je toch echt zelf in de hand ( uitzonderingen daar gelaten)

Puk krijgt altijd onbeperkt brokken maar komt geen gram aan.

Ze is zo actief tijdens de wandelingen dat ze die energie uit de brokken gewoon nodig heeft.

Ze eet ook alleen wat ze nodig heeft. Eet nooit in één keer haar bak leeg. Maar dat ligt ook aan het ras.

De golden retriever van mijn schoonouders at werkelijk alles in één keer op.

Vind het altijd heel zielig als ik veel te dikke honden zie. Zeker als ze dan echt een beetje waggelen.

Met Puk krijg ik wel eens de opmerking dat ik hem mishandel omdat ie zo dun is, tsja... een jachthond in Heerlen valt nogal op tussen alle pitbull-achtigen en chihuahua's :P

Zijn jouw herders ook zo dol op kauwstaven? Puk krijgt er geen genoeg van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puk ziet er echt goed uit Loes! Zoals het ras ook hoort te zijn toch? Het zijn smallere honden.

Mijn honden eten ook alles in een keer op, dus vandaar gewoon twee keer per dag een bak voer. Bovendien moet dat ook wel met twee honden, want anders zou mij reu alles opeten :P

Kauwstaven vallen hier ook in de smaak. IK koop nu van die hele grote. Kosten wel rond 10 euro per stuk, maar daar doen ze echt héél lang mee. (heel wat kauwuren) De kleinere worden meteen in een keer opgegeten, dus dan ben ik ook een paar euro in 1 uur kwijt. Uiteindelijk zijn de grote botten dus voordeliger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik snap het nicole

bram is ook gek op banaan maar weet jij of dat

stoppend werkt

we geven het zelden omdat we bang zijn dat hij verstopt raakt

perzik vinden ze ook lekker en daar snuffellen ze altijd eerst aan

volgens mij vinden ze het lekker ruiken

Ik geef ook maar heel af en toe een beetje banaan. Ik durf het ook niet te vaak of te veel te geven. Ik weet dus ook niet of het kwaad kan, dus durf zelf ook geen risico te nemen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stelletje klefferds, die Tygo en Jur!

Wel heel mooi hoe die altijd bij elkaar liggen.

Hier koop ik trouwens niet meer van die grote botten voor Puk.

Puk heeft de nare gewoonte om mij 's ochtends op te wachten met haar bot als ik naar beneden kom.

Zodra ik dan de woonkamer in kom, laat ze dat bot vallen van blijdschap. Helaas valt het dan heel vaak op mijn blote voeten :P.

En over Puk haar gewicht: Ze is nu prima op gewicht. Het horen inderdaad smalle honden te zijn. Ze rent ook echt ontzettend hard door de velden. Heb heel vaak bekijks met haar :).

En die opmerkingen over haar gewicht... Tsja, de mensen weten gewoon niks van honden. Of willen niet eerst vragen. Onze vorige pointer Vito had een nierziekte. Daardoor kon hij soms ineens heel erg afvallen en echt broodmager worden. Toen werd ik echt om de haverklap boos aangesproken op straat. Maarja, wij weten wel beter! :)

Ohja, Nicole... Heb ik het goed onthouden dat jouw vriend honden traint?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, Loes dat is idd een goede! Brokeback Mountain! Vind je het erg als ik deze dan gebruik? :$Het is eigelijk jou idee ...

Ik ken het wel hoor die opmerkingen van mensen. Toen we Dex pas hadden was hij extreem mager. Zijn vorige eigenaar had nogal rare ideeën van honden opvoeden. Dex was dus ook erg bang en zwaar ondervoed toen hij hier kwam ... natuurlijk komt een hond niet in een dag aan en het probleem bij Dex was dat hij dus zwaar de diaree kreeg en we dus echt het voer langzaam moesten opbouwen.

Je wil niet weten wat voor een commentaar we kregen .... Ik heb er een foto van hoe mager dat hij was, maar durf het niet eens te plaatsen hier. Hij is hier uiteindelijk bijna 12 kilo bijgekomen en is nu een mooie kerel, maar nog steeds niet breed. Hij is overigens wel nog in de hoogte ook gegroeid. Hij was bijna 8 maanden toen hij hier kwam en in principe zijn ze dan zo goed als uitgegroeid in de hoogte, maar hij is hier dus alsnog goed gegroeid.

Ja, klopt. Mijn vriend is docent bij een hondenschool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och wat herkenbaar, dat commentaar van mensen op magere honden. Wij hebben hier ook een doodzieke hond gehad. Darmen werkten erg slecht en in erg zieke periodes, was ze gewoon graatmager, ook al deden we echt alles voor haar. Zijn meerdere keren in Utrecht geweest etc., maar mensen hadden direct hun oordeel klaar.

En dan vaak lopen ze zelf met een worstenbroodje op pootjes, zo'n vet beestje dat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .