Ga naar inhoud

Luna, Tygo, Jur en Fenna naar de dierenarts


Niek

Aanbevolen berichten

  • Reacties 980
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja zeker is het wel leuk die konijnenstreken ;) Vooral als Fenna het doet vind ik het al helemaal geweldig. Ze durft het toch maar allemaal. Leuk dat zo'n terughoudend konijn (naar mensen toe) toch zo vrij is in de ren en geniet van haar vriendjes. Ze lijkt echt wel een gelukkig konijntje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net terug van de DA met Luna. Volgens de DA hoeft ze op dit moment nog geen AB. Ze is waarschijnlijk fit genoeg om er zelf bovenop te komen en ik mag pas weer AB geven als ik verandering merk ik gedrag.

Ik heb met haar de injectie AB besproken voor eventueel in de toekomst, maar volgens de DA is er niet voldoende onderzoek gedaan om met zekerheid te zeggen dat de injecties beter werken. Het had volgens haar dus ook geen meerwaarde tov de enrofloxoral drops.

Het neusje van Luna zag er vandaar trouwens een heel stuk beter uit. Vrijwel helemaal schoon ... dit is nu al de tweede keer dat ik naar de DA ga en dat het eens stuk beter met haar gaat als op het moment dat ik de afspraak maak ... voel me soms net een idioot die steeds voor niets naar de DA gaat, maar ik zou mijn dieren nooit onnodig stress aandoen ... ik ben iig wel gerustgesteld en weet zeker dat de longen schoon zijn etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet nu gelukkig dat het niets ernstigs is. Ik ben eigelijk toch wel blij dat ik gegaan ben, want ik had de geruststelling van de DA wel even nodig. Nu kan ik er weer tegenaan haha! De andere 3 vandaag ook helemaal nagekeken en ze zagen er ook prima uit. Fenna lag lekker languit vandaag dus ik kon haar controleren zonder op te tillen. Wel zo prettig voor haar.

Jur lijkt nu wat mager sinds zijn wintervacht eraf is, maar vandaag eens goed aan hem gevoelt en hij is niet te dun, maar mag zeker niet dunner worden. Hij voelt nu aan zoals Luna, dat is ook maar een klein mupke die altijd wel aan de ondergrens zit. Fenna en Tygo voelen een stuk dikker aan, dus zomaar meer voer geven is geen goed plan. Ik denk dat ik eens een zakje SS junior haal en Luna en Jur af en toe een beetje met de hand bij voer. Zo kunnen ze iets dikker worden en de andere 2 krijgen gewoon wat ze nu ook eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze zullen idd komen bedelen ... vooral Tygo zal het daar moeilijk mee hebben. Fenna is toch wat terughoudend dus die zal niet zoveel komen zeuren als Tygo. Alhoewel Fenna me enorm verbaast de afgelopen dagen. Ze is echt een heel stuk vrijer. Toen ik hooi ging geven stond ze al met haar pootjes tegen de ren aan op me te wachten. Ze wilde haast niet schuiven om me in de ren te laten. Uiteindelijk sprong ze op het schuilhokje en stond ze op haar achterpoten om zich zo groot mogelijk te maken. Heerlijk nieuwsgierig naar wat ik kwam doen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat de DA tevreden is over Luna. Hoef je je voorlopig even geen zorgen meer te maken. Zolang het niet echt erg wordt gaat het waarschijnlijk vanzelf weer weg. Ze zal wel vatbaar blijven voor snot. Verder goed dat je Luna en Jur een beetje bij wil gaan voeren, dat doe ik ook met Speedy. De anderen vinden het geen probleem en Speedy is er blij mee dat ze wat extra krijgt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het met de gewone SS. Durf nu niet over te gaan op ander voer omdat ze zo gevoelig is. Bij Speedy is er trouwens naar mijn idee nog steeds meer aan de hand, k blijf maar voeren maar ze komt niet aan. Ben nog steeds in overleg met de DA wat het dan zou kunne zijn. Ik denk dat ik in jouw geval voor junior zou kiezen, daar komen ze volgens mij sneller van aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zou er idd toch wel van bij moeten komen ... ik ben benieuwd wat de DA er uiteindelijk van zegt.

Ik denk dat ik dan idd voor de SS Junior ga. Ik voer nu HFST, dus het is voor hun sowieso ander voer, maar hier gelukkig geen gevoelige konijnen wat voeding betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, nog niet. Maar hij heeft iig geen verstopping, want hij heeft tot nu toe wel gewoon ontlasting.

Voor degene die nu niet weten waar het over gaat ... de hond heeft een sok opgegeten ...

O heb jij ook al zo'n hond? De hond van mijn zusje doet dat ook .... wat een ramp!

Er is al regelmatig een sok weer uitgekomen, maar straks blijft er een keer 1 steken :beurk:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hopelijk komt de sok er vanzelf weer uit ... eerder is altijd alles weer netjes eruit gekomen. Hij heeft al eerder een sok gegeten, ook een keer een vaatdoekje:s Maar ik hou hem wel goed in de gaten hoor. Zodra ik het gevoel heb dat hij zich niet in orde voelt bel ik meteen de DA. Maar hij is nu heel fit en heeft ontlasting, maar het kan wel een paar dagen duren eer het eruit komt ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahha Gaf je hem niet genoeg te eten niek ;) hahahah die komt er vanzelf wel weer uuit :)

Als de hond het hier voor het zeggen had at hij de hele dag door ;) ... Ik voer hem nu meerdere keren per dag een beetje zodat hij niet te veel in een keer in zijn maag en darmen krijgt ivm de sok ... normaal krijgt hij twee keer per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was weer even aan het bijlezen.

Dacht na Paula's bericht over de sok echt even HUH?

Dus jij ook al last van ondeugende sokken. Puk houdt ook wel van sokken maar eet gelukkig nooit rare dingen.

Ik kan Puk ook de hele dag een bak brokken voorzetten. Ze eet alleen wat ze nodig heeft.

Sinds we haar hebben krijgt ze al onbeperkt voer maar is geen gram te zwaar. Zal wel aan het actieve leven liggen.

Bij mij werkt het zo helaas niet :P:p

Hoop dat de sok snel weer zijn weg naar buiten vindt. Geen fijn idee als je weet dat de sok nog ergens daar binnen rondhangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .