Ga naar inhoud

nog later brok geven


pluis04

Aanbevolen berichten

hoi

omdat mij konijn gevoelige darmen heeft krijgt hij nu maar 2 brokjes en dit moet ik elke dag gaan op bouwen

steeds 2 erbij.

maar nu gaf ik net zijn 2 brokjes om 11:00uu maar nu zag ik om 11:15u zijn blindedarmkeutels liggen.

moet ik nu dan de 2 brokjes nog later gaan geven?

want die blindedarmkeutels at hij niet meer op omdat hij net de brokjes op had.

ik dacht dat die blindedarmkeutels altijd al heel vroeg in de ochtend kwamen maar nu pas om 11:15u.

hoelaat geven jullie je konijn de brok?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik naar school moet geef ik ze eten als ik mijn fiets ga halen om naar school te gaan. dat is dan rond 8 uur. in het weekend geef ik ze eten als ik zelf gegeten heb, dat zal wel rond half 11 zijn. soms eerder, soms later. 's avonds geef ik ze rond 5 uur eten. ik vind eigenlijk nooit blindedarmkeutels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eet hij wel goed hooi? Wat voer je verder nog? Snoepjes/beloning? Geen groenvoer op dit moment neem ik aan?

Welk merk brokjes voer je?

Blindedarmkeutels komen inderdaad vaak 's ochtends, maar kunnen ook op een ander tijdstip voorkomen. Zo vreemd is dat dus niet.

Hier krijgen ze 's ochtends (meestal rond half 8) brokjes en hooi. 's middags (rond 6 uur) krijgen ze groenvoer en eventueel nog een keer hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de keutels wel gecontroleerd? Of is dit een eenmalig iets? Als het eenmalig is is het niet zo erg.

Mijn ram heeft ook veel problemen met zijn darmen gehad. Van iemand hier op bb had ik toen het advies gegeven om alle biks en kruiden in 1x in de avond te geven omdat ze dan het aktiefste zijn. Overdag slapen ze vooral. Dit heeft wel geholpen samen met ander hooi en zonder bepaalde groentes/kruiden/fruit.

Volgens mij is er op bb nog iemand met een konijn die niet tegen biks kan en dus een uitgebreid groente menu heeft.

Anders zou je nog een ander merk kunnen proberen, maar ss is volgens mij wel een van de lichtste merken, maar misschien een merk met minder eiwitten (als dat er is)? Konijnen willen hun bdk ook wel laten liggen na het eten van te veel eiwitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .