Ga naar inhoud

Hulp gezocht voor afstudeeronderzoek!


AstridV

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Wij zijn momenteel bezig met ons afstudeeronderzoek en gaan hierbij de kwaliteit van de verpakkingen van voedingsproducten voor konijnen onderzoeken. Zijn de verkrijgbare voedingsproducten nou eigenlijk wel zo goed voor jouw huisdier? Of ligt het juist aan het verkeerde voedingsadvies op de verpakking? Of toch aan dat verkeerde plaatje op de voorkant van de doos?

Nu zijn er ongelooflijk veel verschillende voedingsproducten verkrijgbaar en als twee arme studenten kunnen wij dit zelf helaas niet allemaal financieren.

Wij zijn daarom opzoek naar verpakkingen (zakken / dozen / etc.) van zaadmengsels, pellets en snacks.

Ben jij die trotse eigenaar van een konijn en geef jij je huisdier voeding van één van de onderstaande merken? Dan hebben wij JOUW hulp nodig!

Omdat iedereen waarschijnlijk over het hele land verspreid zit, is de ideale oplossing om even een foto van de gehele verpakking te maken (voorkant, achterkant, zijkanten etc.) en deze naar ons op te sturen!

Benodigde merken:

Beaphar

Deli Nature

Esve

Hope Farms

Kasperfaunafood

Puik

Supreme Science Selective

Versele-Laga

Vitakraft

Witte Molen

We kijken uit naar jullie foto’s van de verpakkingen en alvast bedankt voor jullie medewerking!!

Groeten,

Jorien & Astrid

PS. laat even weten dat je mee wilt werken en we geven je een emailadres waar je de foto's naar toe kunt sturen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi Nicky,

Bedankt voor je snelle reactie!

helaas zijn op google voornamelijk alleen de voorkanten van de verpakkingen te vinden en het gaat ons om de gehele verpakking. bovendien hebben we aardig wat producten die we willen onderzoeken en hebben hiervoor verschillende verzamelmethodes bedacht, waarvan via fora er eentje is!

Groetjes Astrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan is natuurlijk de vraag zoeken jullie alle varianten van de merken of 1 soort? Ze zijn namelijk onderverdeeld in gemengd, biks, junior, mature etc.

Zie bijv. alleen Versele-laga al hoeveel soorten onderverdeeld:

Versele ---> kleine zoogdieren ---> konijnen en dwergkonijnen --> voeding (staat overigens direct alle informatie op die jullie nodig hebben over Versele denk ik)

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken! alle ideeen zijn welkom!

Wij gaan niet naar de dikte van de zakken ed kijken, maar meer naar onder andere het voedingsadvies wat op de verpakking staat: klopt dit wel? veroorzaakt dit bv geen ziektes of tekorten bij konijnen? Ook gaan we de uitstraling (kleuren, illustraties, tekst ed) van de verpakking onderzoeken. (waarom kiest de consument voor dat bepaalde product?)

we zoeken voornamelijk producten voor volwassen konijnen (dus mature).

We kunnen inderdaad veel al vinden op de website's van de producenten, maar helaas niet alles. Daarom willen we de hulp van jullie inschakelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij vaak opvalt is dat er op heel veel producten staat dat het het ideale bijvoer is voor konijnen. Maar dat er wel een bult suiker in zit wat juist NIET goed is.

Letten jullie daar ook op? Bijvoorbeeld?

En wil je bv van Sience Selective echt van Mature een foto of van de normale versie? Mature is voor konijnen vanaf ong 4 jaar en ouder. Schijnen onder andere minder eiwitten in te zitten.

Ik heb beide hier dus als je wil pb je mail maar, dan zal ik wel ff een foto maken. Moet toch een nieuwe zak halen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Domino,

Dat is inderdaad ook iets waar wij naar gaan kijken en dan in combinatie met het voedingsadvies. want suikers hoeven natuurlijk niet slecht te zijn, maar ligt er wel een beetje aan hoevaak dit gegeven wordt! ik zal je even een pbtje sturen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken! alle ideeen zijn welkom!

Wij gaan niet naar de dikte van de zakken ed kijken, maar meer naar onder andere het voedingsadvies wat op de verpakking staat: klopt dit wel? veroorzaakt dit bv geen ziektes of tekorten bij konijnen? Ook gaan we de uitstraling (kleuren, illustraties, tekst ed) van de verpakking onderzoeken. (waarom kiest de consument voor dat bepaalde product?)

we zoeken voornamelijk producten voor volwassen konijnen (dus mature).

We kunnen inderdaad veel al vinden op de website's van de producenten, maar helaas niet alles. Daarom willen we de hulp van jullie inschakelen!

Mature is de senioren variant dus voor volwassen konijnen moet je voor de gewone voeders uitgaan zonder junior of mature erop.

Ik zal is zien wat voor zakken ik heb liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

sorry voor de wat late reactie, druk druk druk met tentamens.

het gaat ons juist ook om het uiterlijk van de verpakking, proefverpakking zitten vaak in een andere verpakking waar we helaas dus niet zo veel mee kunnen.

Omdat we aardig wat producten nodig hebben, hebben we verschillen verzamelmethodes. we gaan inderdaad ook bij een dierenwinkel langs om daar foto's te maken. Ook gaan we proberen om de producenten te mailen. Maar ik ben erg benieuwd of ze allemaal mee willen werken, want in feite ga je hun verpakking beoordelen. Natuurlijk kunnen ze hier zelf ook hun voordeel uit halen, maar denk dat veel producenten helaas ook de negatieve kant er van zullen zijn.

Maar mochten jullie nog verpakkingen hebben, dan zouden wij graag hiervan foto's ontvangen!! Alle hulp is welkom!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Care+ hebben ze al, aangezien ik ze daar vandaag een verpakking van heb gegeven :P Pip vindt de verpakking ook erg aantrekkelijk, zo aantrekkelijk dat ze aan de verpakking zelf begonnen is. Al heeft dat wellicht meer met de inhoud te maken. :he:

Oeps had ik dat geweten! Had me een hoop gerommel met sd-kaartjes en kwijtgeraakte wachtwoorden van picasa gescheelt :P

Hier zijn ze ook echt gek op het voer, en inderdaad niet alleen vanwege het konijnenmodel op de voorkant :P Sterker nog, zoals je op de foto ziet heb ik er een flink gat in geknipt, en afgelopen week zat er nog maar een heeeeel klein restje in de zak. Funky was het gelukt om door de opening te kruipen, maar toen ze er weer uit wilde, bleef zij met haar 'ellebogen' (of hoe je dat ook bij konijnen noemt, dat hoekige botstukje boven aan de voorpoot) achter de rand hangen, dus kwam er niet uit.... met als gevolg dat hier een zak door de kamer rende, waarin het evenbeeld van het konijn op de verpakking verpakt zat :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mijn konijnen konden kiezen aten ze niks anders dan Care+, ben ik bang. Helaas voor hen kiest baasje en baasje vindt de samenstelling van de veeeeeeel minder lekkere Bunny Basics T beter. Maar ze krijgen het als snoepjes. En het is het enige waar ik Jasmijn weer mee aan het eten kan krijgen, die lust niet zo veel, maar ook zij is er gek op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier beaphar care plus, en science selective, maar die schijnen jullie dus al genoeg te hebben.

Care plus hadden we inderdaad al, maar in ieder geval bedankt voor de moeite die je hebt genomen om er foto's van de maken en deze hier te plaatsen!

Welke variant van science selective heb je? misschien dat we die nog wel nodig hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet met je fototoestel naar een dierenspeciaalzaak gaan? Als je daar uitlegt dt het om een afstudeeropdracht mag je daar vast wel foto's maken toch? Lijkt mij effectiever dan wachten op foto's die je af en toe binnenkrijgt.

Succes met de afstudeeropdracht!

Hoi jeannine,

zoals je misschien inmiddels al wel hebt gelezen in een van mijn eerdere berichtjes, gaan we dit inderdaad ook doen. maar omdat we verschillende verzamelmethodes willen gebruiken, proberen we het ook via fora. En dan krijgen we natuurlijk wel een beter beeld van wat een konijneneigenaar nou ook daadwerklijk koopt uit de winkel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .