Ga naar inhoud

SS voer


lisadekaper

Aanbevolen berichten

Hoi Lisadekaper,

Je kunt het op verschillende internetsites bestellen in grotere zakken en dat geeft ook wel eens voordeel. Volgens mij is het bij sommige dierenartsen ook goedkoper dan in dierenwinkels en tuincentra, maar als je het beste voer wilt moet je er ook wat meer voor betalen. Mijn konijn heeft een gebitsafwijking en SS is het enige voer wat zorgt dat ik niet elke maand naar de dierenarts moet gaan wat ook hoog in de kosten kan oplopen.

Groetjes Rick

aangepast door kikiricky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben even gaan snuffelen op het internet

En herinnerde dat er iemand zei dat je het beter in de UK kan bestellen.

Als ik 3 of 6 zakken bestel ben ik per zak 26,13 kwijt...

Goedkoop dus!

Ga nog verder zoeken of ik goedkoper kan krijgen...

Maar als iemand zegt, dat wil ik ook, PB me dan even, misschien kunnen we samen bestellen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

alle dierenbenodigdheden, dus ook voer is in de UK goedkoper. Ik deel mijn voer met iemand in dordrecht. Ik bestel en zei haalt het bij me op. Ik zal het even opzoeken, maar het is sowieso goedkoop. ong. 10 kilo voor 23,00 euro.

Je hoeft er ook veel minder van te geven he, dus daardoor is het echt veel goedkoper dan je denkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alle dierenbenodigdheden, dus ook voer is in de UK goedkoper. Ik deel mijn voer met iemand in dordrecht. Ik bestel en zei haalt het bij me op. Ik zal het even opzoeken, maar het is sowieso goedkoop. ong. 10 kilo voor 23,00 euro.

Je hoeft er ook veel minder van te geven he, dus daardoor is het echt veel goedkoper dan je denkt.

Alles? Heb je dan ook een site voor hondenvoer? Naar mijn weten is dit namelijk niet zo met hondenvoer ;) Je moet het ook omrekenen he. In the UK betaal je niet met euro's..

Over je laatste zinnetje ben ik het niet eens.. Mijn konijnen krijgen van HFST net zo veel als van SS, eigenlijk zelfs nog iets minder..

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je het er toch over hebt.. Uit nieuwsgierigheid nogmaals de vraag aan jou Nicky_the, kregen je konijnen ook al dagelijks deze hoeveelheid gedroogde kruiden toen ze nog SS kregen?

Ik bestelde mijn SS bij thehayexperts.co.uk

Toen ik van SS naar HFST overstapte kregen ze nog helemaal geen kruiden. In eerste instantie gaf ik dus meer HFST als dat ze van SS kregen, maar al snel bleek dat veel te veel en dus minderde ik de biks. De kruiden ben ik pas later mee begonnen en krijgen ze er dus extra bij. De kruiden hebben er dus niets mee te maken.

Ze kregen bij de SS juist heel veel groente en dat kregen ze bij de HFST minder (heb daar geen rede voor, was gewoon even zo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dollie, ik hou er ook een andere opvatting op na over de hoeveelheid biks die je moet geven.

Ik sta stil bij de voedzaamheid van het voer. Toen ze nog 'rommel'voer kregen, hadden ze veel meer nodig dan dat ze nu met HFST krijgen. Gewoon omdat HFST zoveel voedzamer is.

Ik lees hier vaak dat je van 'gewone' biks (daar valt HFST dan vaak ook onder) 25 gram moet geven, ik vrees dat die van mij dan tonnetjes rond worden ;) Terwijl ze met hun vorige voer dat echt wel nodig hadden.

Hoe voedzamer iets is, hoe minder je ervan hoeft te hebben om te kunnen functioneren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik van SS naar HFST overstapte kregen ze nog helemaal geen kruiden. In eerste instantie gaf ik dus meer HFST als dat ze van SS kregen, maar al snel bleek dat veel te veel en dus minderde ik de biks. De kruiden ben ik pas later mee begonnen en krijgen ze er dus extra bij. De kruiden hebben er dus niets mee te maken.

Ze kregen bij de SS juist heel veel groente en dat kregen ze bij de HFST minder (heb daar geen rede voor, was gewoon even zo).

Eigenlijk kun je de periode dat ze SS kregen dus niet helemaal vergelijken met nu, aangezien je meer dan alleen de brok veranderd hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dollie, ik hou er ook een andere opvatting op na over de hoeveelheid biks die je moet geven.

Ik sta stil bij de voedzaamheid van het voer. Toen ze nog 'rommel'voer kregen, hadden ze veel meer nodig dan dat ze nu met HFST krijgen. Gewoon omdat HFST zoveel voedzamer is.

Ik lees hier vaak dat je van 'gewone' biks (daar valt HFST dan vaak ook onder) 25 gram moet geven, ik vrees dat die van mij dan tonnetjes rond worden ;) Terwijl ze met hun vorige voer dat echt wel nodig hadden.

Hoe voedzamer iets is, hoe minder je ervan hoeft te hebben om te kunnen functioneren ;)

Dat ben ik helemaal met je eens, maar waarom is dit aan mij gericht? :P ik heb niks over hoeveel brok je moet geven gezegd toch? :P

De hoeveelheid biks die mijn konijnen krijgen heeft ook met geen enkele richtlijn nog wat te maken en verschilt ook per konijn. Richtlijnen zijn richtlijnen.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk kun je de periode dat ze SS kregen dus niet helemaal vergelijken met nu, aangezien je meer dan alleen de brok veranderd hebt.

Ik ben MINDER groente gaan geven en dat was misschien 1/4 bakje minder. Dan zou je juist verwachten dat je meer biks moet voeren, terwijl ik juist minder biks ging voeren. Daarbij ben ik niet de enigste met die ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

United Kingdom oftewel Groot-Brittanniƫ

Verenigd Koninkrijk, oftewel Engeland en Schotland samen, ze hebben allebei ponden, maar dan wel andere. Zeg ook nooit tegen een schot dat hij een Engelsman is. Maar via petplanet.UK betaal je wel met de euro hoor, even omrekenen, dat wwel. Maar dat kan tegenwoordig allemaal met je pc....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .